خبرگزاری کار ایران

برانکو – ویلموتس؛مذاکرات همزمان در بروکسل و زاگرب

asdasd
کد خبر : ۸۴۰۲۰۷

بحث جدایی مارک ویلموتس از تیم ملی ایران، خیلی تازه نیست اما هر روز اخبار جدیدی درباره‌اش شنیده می‌شود.

به گزارش ایلنا، فدراسیون فوتبال بعد از شکست تیم ملی مقابل بحرین و عراق، انتقادهای کارشناس‌ها و البته شرایط دشوار صعود به جام جهانی 2022، به این نتیجه رسیده که ادامه همکاری با مارک ویلموتس به صلاح نیست و از همین رو دنبال راهی است تا قرارداد مربی بلژیکی را فسخ کند.

ویلموتس از عدم علاقه فدراسیون فوتبال ایران به پایان همکاری آگاه شده و همین دلیل انتشار دو توئیت جنجالی از سوی اوست که آتش زیر خاکستر را شعله‌ور و اختلاف طرفین را علنی کرده. شنیده‌ایم که وزیر ورزش در جلسه با مهدی تاج، از او خواسته تا اتفاق‌ها را مدیریت کند و البته در نهایت راهکاری بیندیشد تا تیم ملی به جام جهانی صعود کند. وزیر در این جلسه قول حمایت داده، البته به‌شرطی که ضمانتی هم بابت صعود به جام جهانی بگیرد.

مهدی تاج به بلژیک سفر کرده و جلسه‌ای با مارک ویلموتس ترتیب داده. شنیده می‌شود در این جلسه تاج به ویلموتس گفته: مرخصی‌های شما تمام شده و به زودی باید به ایران برگردید، لیگ را زیر نظر بگیرید و تا خردادماه هم در کشور ما بمانید. این شرط تاج برای ویلموتس بوده که البته با واکنش او مواجه شده. مربی بلژیکی خطاب به تاج گفته مگر پرداختی شما به موقع بوده که از من انتظار حضور در ایران را دارید؟

فدراسیون فوتبال حقوق سه ماه آینده ویلموتس را پرداخت کرده و دنبال راهی است تا مربی بلژیکی را تحت فشار بگذارد تا او برای فسخ قرارداد اقدام کند. در این صورت است که فدراسیون می‌تواند طبق قرارداد، تنها حقوق یک سال را پرداخت و با ویلموتس قطع همکاری کند. مبلغی که 9 ماه از آن پرداخت شده و فقط پرداختی سه ماه باقی مانده.

در این بین اما هر روز عکس‌های جدیدی از ملاقات برانکو ایوانکوویچ با دکتر صادق، سفیر ایران در کرواسی می‌بینیم. شاید عکس اول اتفاقی باشد اما انتشار تصاویر بعدی می‌تواند شایعه مذاکره با او برای جانشینی ویلموتس را به واقعیت تبدیل کند. یکی از نزدیکان سفیر ایران در کرواسی می‌گوید: اینکه برانکو مرتب پیش سفیر می‌آید موضوع جدیدی نیست. دکتر صادق 27، 28 سال قبل و در جنگ‌های استقلال کرواسی به این کشور کمک کرده و الان هم رئیس‌جمهوری و رئیس مجلس کرواسی او را می‌شناسند. آقای برانکو هم سال‌های زیادی در ایران بوده و ارادت خاصی هم به دکتر صادق دارد. به همین دلیل زیاد به ملاقات ایشان می‌آید اما نمی‌دانم صحبت‌های‌شان در چه موردی است.

سفیر ایران در کرواسی به نزدیکانش گفته که نمی‌خواهد اخبار تلاش مرا منتشر کنید، فقط حواس‌تان به کار خودتان باشد تا مثمرثمر واقع شویم. گویا در روزهای اخیر، دکتر سلطانی‌فر- وزیر ورزش- هم بارها با دفتر سفیر ایران در کرواسی تماس گرفته و وضعیت و مراحل استخدام برانکو را از ایشان پرسیده. گویا ملاقات‌های متوالی برانکو با سفیر ایران نیز برای حضور روی نیمکت تیم ملی بوده و موضوع دیگری در آن دخیل نیست. فدراسیون فوتبال ایران از طریق سفیر پیشنهاد حضور یک ساله را به برانکو داده اما سرمربی سابق پرسپولیس، یک کلام قرارداد سه ساله می‌خواهد. موضوعی که گویا با تلاش سفیر ایران در کرواسی در حال حل شدن است تا بعد از فسخ قرارداد با ویلموتس، برانکو روی نیمکت تیم ملی بنشیند و در ادامه بازی‌های مقدماتی جام جهانی ایران را هدایت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز