خبرگزاری کار ایران

در مراسم گرامیداشت هفته بسیج؛

صالحی امیری: بسیج بزرگترین سرمایه ملی است

asdasd
کد خبر : ۸۳۸۹۴۷

مراسم گرامیداشت هفته بسیج امروز با حضور دکتر سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، دکتر صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک،برخی از روسای فدراسیون‌ها و مدیران ورزشی در محل وزارت ورزش برگزار شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در مراسم گرامیداشت هفته بسیج در محل وزارت ورزش و جوانان گفت: بسیج سرمایه اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و دینی و بزرگترین منبع بزرگ سرمایه ملی ماست و شاید بتوانم ادعا کنم بزرگترین سرمایه ملی ما در بستر اجتماعی بدلیل گستردگی و پهنای این سرزمین بسیج است و از این منظر باید قدردان بسیج باشیم. 

وی افزود: سرمایه یک معنا دارد و حفظ سرمایه معنایی بزرگ‌تر و عمیق‌تر دارد، اگر بسیجی نتواند سرمایه ملی را حفظ کند و آنرا ارتقاء و تداوم بخشد دچار خسارت خواهیم شد از این منظر هم تولید سرمایه و هم تداوم و حفظ آن از مهمترین نکاتی است که باید به آن توجه کرد. 

بسیج در کشور منبع بزرگ قدرت نرم است، وقتی از قدرت نرم صحبت می‌کنیم، در واقع از انسان‌هایی صحبت می‌کنیم که از منافع فردی عبور کرده و به منافع جمعی فکر می‌کنند، انسان‌هایی که از من و منیت عبور کردند و به ما رسیدند. 

رییس کمیته ملی المپیک خاطر نشان کرد: به واقع وقتی از بسیج صحبت می‌کنیم از قطره‌ها، برکه‌ها و رودخانه‌ها عبور کردیم و در اقیانوس بزرگی غرق شدیم و از این منظرشاخص‌های بسیج ما باید با این ویژگی‌ها سنجیده شود، بسیج یک ترازو و تراز برای سنجش انسان هاست، اگر این تراز را در یک انسان بسیجی ببینیم می‌توانیم مدعی باشیم که بسیج قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی است. از همه مهمتر شاخص بزرگ بسیجی بودن زیست فرهنگی و معرفتی بسیج است، اگر انسانی ادعای بسیجی بودن دارد، باید در مرحله اول معرفت گرا، فضیلت گرا، اخلاق گرا باشد و مشی و مرامش همدلی، هم نوایی و هم گرایی با مردم باشد. زیست فرهنگی یعنی انسان‌های دیگر در کنارش احساس امنیت کنند، زیست فرهنگی یعنی جامعه عاری از فساد، تقلب، گرانی، تورم و دهها چالش دیگر باشد. 

دکتر صالحی امیری ادامه داد: در جامعه‌ای که در آن تحقیر، تهمت، انتقام و انگ زنی حاکم است، روح بسیجی حاکم نیست، در جامعه‌ای که دراقتصاد آن فساد، تورم، گرانی و چنگ زدن به منافع دیگران حاکم می‌شود در آن جامعه روح بسیجی حاکم نیست. در جامعه‌ای که ده‌ها آسیب اجتماعی از جمله طلاق، خشونت و ناامنی وجود دارد در آن جامعه روح بسیجی حاکم نیست و از این منظر بسیج نماد زیست فرهنگی است. زیست فرهنگی یعنی جامعه‌ای که در آن انسان‌ها به راحتی احساس آرامش، آسایش و تنفس داشته باشند. زیست فرهنگی یعنی جامعه‌ای که در آن فضیلت‌ها و اخلاق حاکم و رذیلت‌ها و بداخلاقی‌ها در حاشیه باشند. 

صالحی امیری در ادامه بسیجیان را پیشرو توسعه در جوامع برشمرد و گفت: ویژگی ممتاز دیگر بسیج، پیشران توسعه بودن است، بسیج نقش بسیار تعیین کننده‌ای در موتور محرکه توسعه ملی دارد. بسیج خط شکن و بازکننده مسیر توسعه است به همین منظور ما بسیج را عنصر شتاب دهنده توسعه ملی تعریف می‌کنیم و اینها ممکن نیست مگر با داشتن شاخص‌های بسیجی.

صالحی امیری در معرفی چند شاخصه مهم دیگر بسیجی گفت: بسیج دارای طهارت و پاکی است، این طهارت هم روحی و هم جسمی است و از ناپاکی‌ها و رذیلت‌ها به دور است. هر انسان طاهر و پاک این سرزمین بسیجی است و بالعکس هر انسان ناپاکی از بسیج فاصله دارد.

بسیج بدنبال خداباوری، مردم باوری و خودباوری است و بدنبال قدرت طلبی و جاه طلبی نیست. اگر کسی با این ارزش‌های سه گانه که شعار بسیجی هاست فاصله داشته باشد از ارزش‌های بسیج فاصله گرفته است.

وی افزود: بسیج نهاد همدلی، هم نوایی و درد مشترک در جامعه است. وقتی آذربایجان می‌لرزد، بسیجی می‌لرزد، وقتی بم می‌لرزد همه ایران می‌لرزد این یعنی روح بسیجی در جامعه حاکم است اما وقتی ایران می‌لرزد و انسانی نمی‌لرزد یعنی روح بسیجی در آن جامعه حاکم نیست.

 دکتر صالحی ادامه داد بسیجی یعنی تلاش برای هم نوایی و همدلی با مردم دردمند جامعه به همین دلیل بسیج از قشر محروم جامعه است چراکه بسیج در متن جامعه زایش و رویش کرده است و امروز ما بسیج را شجره طیبه انقلاب اسلامی می‌دانیم زیرا درخت و نهال بسیج در متن اجتماع کاشته شده است. امیدوارم بتوانیم شاخص‌های انسان بسیجی را داشته باشیم و صرفا در کلام و ادعا اینگونه نباشیم.

رئیس کمیته ملی المپیک در پایان تاکید کرد: حضور خواهران بسیجی در جامعه یعنی حاکمیت عفاف در جامعه و در جامعه‌ای که عفاف حاکم نیست یعنی در زنان ما روح بسیجی حاکم نیست، عفیف بودن یکی از مختصات جامعه بسیجی است و زنان ما پرچمدار عفاف هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز