خبرگزاری کار ایران

گزارش ویژه به مناسبت موفقیت بزرگ استراماچونی

بعد از 1306 روز: حالا سایه استقلال روی سر پرسپولیس

asdasd
کد خبر : ۸۳۸۵۱۸

تیم تحت هدایت آندره آ استراماچونی بعد از ششمین پیروزی متوالی در مسابقات لیگ نوزدهم با دو اختلاف بیشتر از پرسپولیس در پایان هفته یازدهم در رتبه سوم جدول رده بندی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم استقلال تهران در هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال با نتیجه دو بر یک از سد نساجی مازندران عبور کرد. آبی پوشان با گل علی کریمی و مهدی قائدی از حریف پیش افتادند و تک گل محمد عباس زاده نتوانست مانع از کسب سه امتیاز این مسابقه توسط شاگردان آندره آ استراماچونی شود. برتری استقلال در بازی خارج از خانه بیست و یکمین امتیاز فصل آبی پوشان در لیگ نوزدهم را به دست آورد تا آنها به رتبه سوم جدول رده بندی صعود کنند. استقلال حالا پس از شهرخودرو و سپاهان در رده سوم بالاتر از پرسپولیس رده چهارمی ایستاده است.

هشتمین برد متوالی استقلال با هدایت آندره آ استراماچونی طلسم بزرگی را برای این تیم در رقابت با رقیب دیرینه‌اش پایان داد که پیش از او علیرضا منصوریان و وینفرد شفر هرگز موفق به آن نشده بودند. استقلال تهران اکنون با گذشت بیش از 1300 روز موفق شده در جدول رده بندی بالاتر از پرسپولیس قرار بگیرد. 

آخرین مرتبه‌ای که جدول رده بندی مسابقات لیگ برتر شاهد حضور استقلال در رتبه‌ای بالاتر از پرسپولیس بوده به مسابقات لیگ پانزدهم برمی‌گردد. تیم استقلال در هفته بیست و هشتم آن دوره از مسابقات با دو پیروزی پشت سر هم مقابل فولاد و سایپا توانستند از شکست پرسپولیس برابر نفت تهران بهره ببرند و از سرخپوشان سبقت بگیرند. در پایان لیگ پانزدهم پرسپولیس با 57 امتیاز و 5 امتیاز بیشتر از استقلال لیگ را به پایان برد و از آن زمان برتری آنها آغاز شد.

در لیگ شانزدهم تیم استقلال با علیرضا منصوریان با وجود اینکه نزدیکترین رتبه به صدر جدول رده بندی را تا پایان سی هفته در اختیار داشت اما هرگز از پرسپولیس جلو نزد و در نهایت با 9 امتیاز اختلاف تا تیم قهرمان برانکو ایوانکوویچ به کارش پایان داد. در لیگ هفدهم نتایج کسب شده توسط منصوریان و وینفرد شفر هم نتوانست بر پرسپولیس غلبه کند و آنها باز هم لیگ را با اختلاف از پرسپولیس تمام کردند. آنها در این فصل هم حتی یکبار از رقیب خود جلو نزدند و با 10 امتیاز کمتر از تیم برانکو لیگ را به پایان بردند.

برخلاف لیگ شانزدهم و هفدهم تیم وینفرد شفر در اوایل سال جاری در دو مقطع فرصت بی نظیری داشت تا پرسپولیس را پشت سر بگذارد. بازی مقابل پرسپولیس در هفته بیست و سوم و رویارویی با شهر خودرو در هفته بیست و هفتم دو مقطع استثنایی برای رسیدن به حتی قهرمانی توسط استقلال بود که آنها در آن ناکام بودند و در نهایت با اخراج شفر همراه شد. در لیگ جاری هم استقلال با شرایط نامناسبی رقابت‌ها را آغاز کرد و آمار طلایی استراماچونی در شش بازی پیاپی در نهایت منجر به عبور آنها از تیم گابریل کالدرون شد.

استقلال تهران اکنون با پایان هفته یازدهم علاوه بر سبقت از تیم قهرمان سه دوره اخیر لیگ برتر به جمع مدعیان قهرمانی اضافه شده است و در قامت یک تیم برای کسب این عنوان ارزشمند پس از سال‌ها ناکامی نشان داده است. تیم استراماچونی در هفته‌های آتی تا پایان نیم فصل اول باید با سپاهان، شهرخودرو، پیکان و شاهین شهرداری بوشهر بازی کند. باید منتظر ماند و دید آبی پوشان تا چهار هفته دیگر می‌توانند این برتری را حفظ کنند یا خیر.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز