خبرگزاری کار ایران

تحلیل بررسی شانس کامیابی ویلموتس

تساوی عراق و بحرین به سود ایران؛ حالا دیگر همه چیز دست خودمان است

asdasd
کد خبر : ۸۳۶۴۵۵

با تساوی عراق و بحرین در بازی شب گذشته شانس ایران برای صعود به دور بعدی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی بیشتر شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم ملی فوتبال ایران در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2022 قطر با دو شکست پیاپی مقابل بحرین و عراق و حضور در جایگاه سوم جدول گروه C شانسش برای صعود به مرحله بعدی رقابت‌ها تا حد زیادی کاهش پیدا کرده و شرایط به گونه‌ای بود که حتی با وجود برتری در هر 4 دیدار دور برگشت بازهم شانس قابل توجهی برای صعود نداشتیم و نوعی یأس و نا امیدی در میان فوتبال‌دوستان شکل گرفت که با اعتراض شدید به عملکرد ویلموتس و البته سران فدراسیون فوتبال همراه بود و خیلی‌ها یاد و خاطره دوران حضور کی‌روش در ایران را زنده می‌داشتند. با همه این اوصاف یکی از دیدارهایی که نقش کلیدی در روند صعود ما داشت دیداری بود که خودمان در آن حضور نداشتیم. تقابل بحرین با عراق که دو تیم بالانشین جدول و مدعیان اصلی صعود بودند و پیروزی هر کدام و کسب 3 امتیاز بازی کار ما را برای صعود سخت‌تر می‌کرد و بهترین و ایده‌آل‌ترین شرایط برای ما تساوی این دو تیم بود که خوشبختانه روز گذشته این اتفاق افتاد و تساوی بدون گل بحرین و عراق شانس ما را برای اینکه راهی مرحله بعد شویم دوباره زنده کرد.


شرایط جدول تا پیش از این بازی

تساوی عراق و بحرین به سود ایران؛ حالا دیگر همه چیز دست خودمان است

قرعه‌ ایران در مرحله پیش مقدماتی رقابت‌های جام جهانی 2022 قطر به واقع قرعه سختی بود و شاید بتوان گفت تنها گروهی است که سه مدعی جدی صعود در آن وجود داشت و در سایر گروه‌ها یک یا نهایتاً دو تیم مدعی دیده می‌شود. از آنجا که 8 تیم صدرنشین و 4 تیم دومِ برتر در میان این 8 گروه به دور بعد صعود خواهند کرد، اتفاقا تیم‌های دوم در گروه‌های آسان‌تر شانس بیشتری برای صعود دارند چرا که در گروه‌هایی مثل گروه C که سه تیم مدعی در آن وجود دارند امتیازات تقسیم شده و تیم دوم گروه به سختی می‌تواند نسبت به تیم دوم سایر گروه‌ها عملکرد بهتری داشته باشد.

تیم ایران دو بازی آسان خود را در گروه مقابل هنگ‌کنگ و کامبوج را با برتری پشت سر گذاشت و توانست تفاضل گل خوبی هم از خودش به جا بگذارد ولی در دیدار با بحرین و عراق شکست خورد تا از 4 بازی تنها 6 امتیاز کسب کند و در جایگاه سوم جدول قرار بگیرد. عراق در پایان هفته چهارم 10 امتیازی و صدرنشین بود و بحرین با 8 امتیاز دوم جدول بود. در این شرایط شانس ایران برای صعود به عنوان صدرنشین خیلی کم شده بود و حتی صعودش به عنوان تیم دوم هم با اما و اگر روبرو بود و در این شرایط چشم امید ما به دیدار بحرین و عراق بود که روز گذشته برگزار شد و تساوی بدون گل بهترین نتیجه ممکن بود. اگر عراق این بازی را می‌برد 13 امتیازی می‌شد و دیگر رسیدن به آن برای ایران تقریباً نشدنی بود و اگر بحرین هم پیروز می‌شد یک تیم 10 و یک تیم 11 امتیازی در گروه داشتیم و اختلاف 5 امتیازی با تیم دوم جدول اتفاق جالبی نبود ولی تساوی شرایط را تغییر داد.


شرایط کنونی جدول

تساوی عراق و بحرین به سود ایران؛ حالا دیگر همه چیز دست خودمان است

در حال حاضر ایران با 4 بازی و 6 امتیاز همچنان در جایگاه سوم جدول قرار دارد و با نتیجه بازی دیروز، بحرین 9 و عراق 11 امتیازی هستند و البته با یک بازی بیشتر. اگر ایران بازی بعدی خود در فروردین 99 مقابل هنگ‌کنگ را با پیروزی پشت سر بگذارد 9 امتیازی خواهد شد و در کنار بحرین قرار خواهد گرفت.

در حال حاضر عراق و بحرین هرکدام 3 بازی دیگر در پیش دارند که یکی از آنها با ایران است. فرض را بر پیروزی هر دو تیم مقابل هنگ‌کنگ و کامبوج بگیریم عراق 17 و بحرین 15 امتیازی می‌شوند. ایران هم با برتری مقابل هنگ‌کنگ در ایران و کامبوج در بیرون از خانه 12 امتیازی می‌شود. در این شرایط ایران با برتری مقابل عراق و بحرین در خانه خودش به عنوان سرگروه صعود خواهد کرد. یعنی با 12 امتیاز از 4 بازی و 18 امتیاز به عنوان تیم اول گروه صعود می‌کند. این یعنی سرنوشت ایران از این پس دست خودش خواهد بود.

ایران در دور برگشت رقابت‌ها 3 بازی با بحرین، عراق و هنگ‌کنگ در خانه دارد و تنها بازی خارج از خانه کشورمان مقابل کامبوج خواهد بود که عملا شانسی برای صعود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز