خبرگزاری کار ایران

محمد نادری: برای نا امید شدن از صعود خیلی زود است/ جواب توهین بحرینی‌ها و عراقی‌ها را در بازی برگشت در زمین می‌دهیم/ پیراهن تیم ملی را راحت از دست نمی‌دهم

asdasd
کد خبر : ۸۳۵۷۴۲

مدافع تیم ملی در خصوص شرایط صعود به جام جهانی و شکست مقابل بحرین و عراق صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، محمد نادری، مدافع پرسپولیس یکی از نفرات مورد علاقه ویلموتس است که در اردوی اخیر هم از او دعوت کرد و در بازی با عراق به او فرصت بازی داده شد. با او در مورد اولین تجربه بازی ملی و همچنین سخت شدن شرایط صعود از گروه و شروع تمرینات پرسپولیس صحبت کردیم.

 

* در مورد شروع مجدد تمرینات پرسپولیس صحت کن؟

تمرینات را خوب شروع کردیم و انگیزه زیادی داریم و منتظر شروع دوباره رقابت‌های لیگ هستیم تا بتوانیم با نتایج خوب هواداران را خوشحال کنیم. ما ملی‌پوشان هم که دیرتر اضافه شدیم ولی همه در اوج آمادگی قرار داریم و منتظریم تا رقابت‌ها دوباره شروع شود.

 

* در مورد اولین بازی ملی خودت صحبت کن. با وجود انگیزه زیادی که داشتی ولی بد برایت تمام شد.

بله واقعاً حس خوبی داشتم چرا که پوشیدن پیراهن تیم ملی رویایی کودکی من بود و از همان دوران آرزو داشتم پیراهن تیم ملی کشورم را بپوشم. وقتی میلاد مصدوم شد و مربی به من گفت برو داخل زمین باورم نمی‌شد داشتم برای تیم ملی به میدان می‌رفتم. روحیه و انگیزه خیلی بالایی هم داشتم و فکر می‌کنم خوب بازی کردم و عملکرد خوبی هم داشتم ولی متاسفانه بدشانسی آوردیم و بازی به آن شکل تمام شد. بازیکن اخراجی هم دادیم که کارمان را در دقایق آخر سخت کرد و این را هم بگویم که داوری هم حسابی ما را اذیت کرد. من را در کنار نقطه کرنر زدند و کمک داور در یک سانتی‌متری من ایستاده بود و صحنه را دید ولی سوت نمی‌زد. کرنری که روی آن گل خوردیم هم صد در صد روی پور‌علی‌گنجی خطا شد ولی داور کرنر اعلام کرد و دروازه تیم ما باز شد.

 

* این شکست پس از شکست مقابل بحرین انتقادات را علیه تیم زیاد کرده و همه می‌گویند تیمی که دور قبل به عنوان دومین تیم راهی جام جهانی شد این دوره ممکن است حتی به مرحله مقدماتی نهایی هم نرسد و همین مرحله ابتدایی حذف شود.

به هر حال فوتبال است و هر اتفاقی ممکن است در آن بیافتد و نباید یک دوره را با یک دوره دیگر مقایسه کرد چرا که شرایط به کل متفاوت است و نمی‌شود مقایسه کرد ولی ما هنوز امیدواریم و در دور برگشت 3 بازی از 4 بازی ما داخل خانه است و به امید خدا اگر مردم بیایند و حمایت کنند آنها را پیروز می‌شویم و کامبوج را هم بیرون از خانه شکست می‌دهیم و اگر هر 4 بازی را ببریم بدون توجه به سایر نتایج می‌توانیم صعود کنیم و هنوز چیزی از دست نرفته است و زود است که بخواهیم نا امید شویم.

 

* این دو بازی اخیر با شرایط خاصی همراه شد و توهین‌هایی که به سرود ملی و پرچم کشور ما شد باعث شد اهمیت آن برای مردم بیشتر شود.

من نظری در این مورد ندارم و همانطور که گفتم به دنبال این هستیم که هر 4 بازی دور برگشت را ببریم و صعود کنیم. توجه به این مسائل تمرکز ما ار می‌گیرد و اتفاقا این خواسته آنهاست که ما را به این شیوه از جریان بازی خارج کنند ولی ما اهمیت نمی‌دهیم و اگر توهینی شده آن را در زمین و به صورت فنی در دور برگشت جواب می‌دهیم و به دنبال مسائل دیگر نیستیم.

 

* قبل از بازی برخورد جالبی با بشار رسن داشتی و تصاویر آن منتشر شد.

من و بشار دوستان صمیمی هم هستیم و رابطه خیلی خوب و نزدیکی با هم داریم و برای همین قبل از بازی با هم شوخی کردیم. درست است که در این بازی رقیب هم بودیم ولی در کل دوستان صمیمی هم هستیم.

 

* فکر می‌کنی جایگاهی که در تیم ملی خیلی سخت به دست آوردی را حفظ کنی و در اردوهای بعدی هم باشی؟

همه تلاشم را می‌کنم و شب و روز تمرین می‌کنم تا بهتر و بهتر شوم و در همه اردوها حضور داشته باشم. از هواداران هم که در این راه از من حمایت کردند و امید و انگیزه دادند تشکر می‌کنم. ویلموتس هم نظر مثبتی روی من داشت و از من راضی بود و امیدوارم همیشه همین روند را داشته باشم.

 

* در مورد پرسپولیس هم صحبت کنیم. با وجود دو باختی که داشتید ولی در ادامه دوباره نتایج خوبی گرفتید و الان هم سوم جدول هستید. با این وجود خیلی‌ از هواداران پرسپولیس از تکرار قهرمانی برای چهارمین فصل پیاپی نا امید هستند.

نه اوضاع اینطور که می‌گویند نیست و الان هم شرایط خوبی داریم. ما فقط 4 امتیاز با صدر جدول فاصله داریم و بازی‌های سخت‌مان را هم پشت سر گذاشتیم و می‌توانیم حتی تا پایان نیم فصل به صدر جدول برسیم. سال گذشته هم همینطور بود و هفته آخر نیم فصل به صدر رسیدیم و قهرمان نیم فصل شدیم و امسال هم می‌توانیم این کار را تکرار کنیم.

 

* خودت در پرسپولیس در پست‌های مختلف بازی کردی. در کدام پست راحت تری؟

من در هر پرستی که کالدرون بگوید و پرسپولیس نیاز داشته باشد بازی می‌کنم و خوشحال می‌شوم بتوانم به تیم کمک کنم ولی خودم دفاع چپ و وینگر راست را بیشتر از همه دوست دارم. به خودم باشد دوست دارم وینگر راست بازی کنم و قبل از فوتبال هم که در فوتسال بودم آقای شمس من را سمت راست بازی می‌داد چرا که توپ را به وسط می‌آورم و شوت می‌زنم. به هر حال پرسپولیس بازیکن خوب زیاد دارد و خصوصاً در خط دفاع بازیکنان خوب زیادی هستند و باید به تفکرات مربی تیم هم احترام بگذاریم.

 

* در مورد بیرانوند هم صحبت کن. به عنوان نامزد مرد سال فوتبال آسیا معرفی شده و ممکن است این عنوان را ببرد.

علی بیرانوند واقعاً حقش است که مرد سال فوتبال آسیا شود و امیدوارم به این عنوان دست پیدا کند. او برای رسیدن به جایگاهی که در آن حضور دارد زحمت کشیده است و تمرینات اختصاصی انجام داده و حالا دارد مزد زحماتش را می‌گیرد و کاملاً استحقاقش را دارد.

 

* تو خودت تجربه مدتی حضور در فوتبال اروپا را داشتی و حالا صحبت از پیوستن بیرانوند به اروپا است. فکر می‌کنی شرایط بازی در اروپا را دارد؟

شرایطش را که صد در صد دارد. او در حال حاضر بهترین گلر ایران و یکی از بهترین‌های آسیا است و طبیعی است پیشنهاداتی داشته باشد و می‌تواند در فوتبال اروپا موفق شود. البته اینکه دارد می‌رود را از خودش اصلاً نشنیدم و بیشتر در فضای مجازی مطرح شده و خود بیرانوند نشنیده‌ام که جایی بگوید می‌خواهم بروم.

 

* اگر برود شرایط پرسپولیس چطور خواهد شد؟

واقعاً کار سخت می‌شود چرا که بیرانوند در تیم جا افتاده و یکی از ستون‌های اصلی تیم است که هم در بسته نگه داشتن دروازه خیلی کمک می‌کند و هم در بحث بازی‌سازی خوب عمل می‌کند و به تیم کمک می‌کند و نبودش یک خلاء بزرگ در تیم خواهد بود.

 

* در بازی با عراق یک برخورد با طارق همام داشتی.

من تکل زده بودم و هنوز کامل بلند نشده بودم که او مرا زد و صد در صد خطا بود ولی داور آن را نگرفت. اگر سرپا بودم در تنه به تنه کم نمی‌آوردم و او نمی‌توانست من را بزند ولی در حالت نا متعادل قرار داشت.

 

* زمین بازی هم می‌گویند بد بود.

بد نبود بلکه افتضاح بود و اصلاً در این زمین نمی‌شد فوتبال عادی خودمان را بازی کنیم و خیلی ما را اذیت کرد.

 

* و سوال آخر در مورد اخراج مسعود شجاعی و هجمه‌هایی که علیه او صورت گرفته چیزی است که هر فوتبالیستی ممکن است تجربه کرده باشد. خودت فصل گذشته بازی با فولاد چنین شرایطی را تجربه کردی. نظرت در این مورد چیست؟

در فوتبال هزار و یک اتفاق ممکن است بیافتد و این مسائل طبیعی است. در آن بازی فولاد هم پنالتی که گرفته شد اشتباه صد در صد داور بود و همه کارشناسان داوری هم گفتند که اشتباه داور بوده و بعد از آن همه تلاشم را کردم که آن بازی را جبران کنم و از ذهن هواداران پاک کنم و فکر می‌کنم موفق بودم. در مورد شجاعی هم باید بگویم به نظرم با تصمیم اشتباه داور اخراج شد ولی او زحمات زیادی برای تیم ملی کشیده و نباید اینطور به او حمله شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز