خبرگزاری کار ایران

مقایسه عملکرد شیخ دیاباته با آخرین آقای گل‌های استقلال

به‌اندازه آرش، 2 گل کمتر از عنایتی

asdasd
کد خبر : ۸۳۵۰۴۲

11 سال بعد از آرش برهانی حالا استقلالی‌ها امیدوار شده‌اند تا دوباره صاحب یک آقای گل در لیگ برتر شوند.

به گزارش ایلنا، شیخ دیاباته مهاجم مالیایی استقلال باوجود غیبت در 3 بازی از 10 بازی برگزارشده آبی‌ها با 4 گل زده در کنار مهدی قائدی بهترین گل زن تیم و دومین گل زن برتر لیگ نوزدهم بعد از شهریار مغانلو 6 گله است. البته او این عنوان را با چند بازیکن دیگر شریک است. درخشش مهاجم 194 سانتی‌متری و 31 ساله استقلال در 2 بازی اخیر او را در کورس آقای گلی قرارداده است.

از 10 هفته برگزارشده شیخ بازی‌های هفته سوم تا هفتم مقابل را از دست داد. او در دقیقه 36 بازی هفته سوم مقابل نفت مسجدسلیمان مصدوم شد و دیدار با پرسپولیس، ذوب‌آهن و گل گهر غایب بود و در بازی با سایپا به‌عنوان بازیکن تعویضی به میدان برگشت. زدن گل  تا هفته دهم و کمتر از 7 بازی استقلالی‌ها را به آقای گل شدن شماره 7 امیدوار کرده است. آخرین آقای گل استقلال آرش برهانی بود که در لیگ هشتم 21 گل به ثمر رساند. قبل از او هم رضا عنایتی با 22 گل زده در لیگ پنجم آقای گل لیگ برتر شده بود.11 سال بعد از آرش برهانی حالا استقلالی‌ها امیدوار شده‌اند تا دوباره صاحب یک آقای گل در لیگ برتر شوند.

6 گل‌آقا رضا

بررسی آمار گل‌های رضا عنایتی در لیگ پنجم تا هفته دهم نشان می‌دهد که شماره 11 سابق آبی‌ها تا هفته دهم 6 گل به ثمر رسانده بود که یکی از آن‌ها از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید. رضای آقای گل در هفته اول 2 گل زد که یکی از آن‌ها از روی نقطه پنالتی بود. بعدازآن در هفته‌های دوم و سوم و چهارم پای او به گل باز نشد تا اینکه در هفته پنجم یک‌بار دیگر گل زد. درخشش عنایتی در هفته ششم هم 2 گل دیگر زد تا تعداد گل‌هایش به 5 برسد. 3 بازی بعدی یعنی در هفته‌های هفتم، هشتم و نهم عنایتی نتوانست گل بزند تا اینکه در بازی دهم موفق شد ششمیم گل خودش را بله ثمر برساند. عنایتی در پایان فصل با 22 گل زده  برای دومین بار متوالی آقای گل لیگ برتر شد.

آمار شیخ مثل آرش

عنایتی در پایان لیگ پنجم از استقلال جدا شد و به لیگ امارات رفت تا استقلال بدون آقای گل شود. در لیگ‌های ششم و هفتم دیگر آقای گلی از استقلال ظهور نکرد تا اینکه با درخشش برهانی در لیگ هشتم این عنوان به شماره 9 سابق آبی‌ها رسید. آرش در 5 بازی ابتدایی استقلال موفق به گلزنی نشد. اوضاع استقلال هم در هفته‌های ابتدایی خوب نبود. موتور گلزنی آرش از بازی ششم روشن شد.آرش در بازی ششم 2 گل زد. در بازی هفتم او موفق شد یک گل دیگر هم به ثمر برساند. آرش در سومین بازی متوالی هم گل زد تا درمجموع 4 گله شود. اما در 2 بازی آخر تا هفته دهم دیگر پایش به گل باز نشد. آمار گلزنی آخرین آقای گل استقلال با شیخ یکسان است و این موضوع برای استقلالی‌ها و دیاباته جای امیدواری دارد تا شاید طلسم 11 ساله یا شماره 7 جدید آبی‌ها شکسته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز