خبرگزاری کار ایران

احتمال جدایی این ۳ نفر

استقلال برای نیم‌فصل چند خروجی دارد؟

asdasd
کد خبر : ۸۳۵۰۱۴

خروجی‌های احتمالی استقلال در نقل و انتقالات تابستانی چه کسانی خواهند بود؟

به گزارش ایلنا، استقلال در نقل و انتقالات تابستانی مهره‌های زیادی را از دست داد و تعداد کمتری هم بازیکن جذب کرد. سیاوش یزدانی، آرش رضاوند، علی دشتی، شیخ دیاباته و مسعود ریگی ازجمله مهم‌ترین خریدهای تابستانی استقلال بودند.

آبی‌ها دست‌کم به دنبال خرید یک بازیکن دیگر هم بودند که با توجه به مشکلات مالی باشگاه و پایان مهلت نقل و انتقالات مجبور شد تا قید جذب بازیکنان آزاد بی‌کیفیت را بزند و تا فرارسیدن نقل و انتقالات زمستانی صبر کند.

از همان موقع هم یک جای خالی برای جذب مهاجم خارجی کنار گذاشته شد و همچنان هم باقی است.علاوه بر این جای خالی، با مصدومیت داریوش شجاعیان که تا پایان فصل نمی‌تواند برای استقلال به میدان برود، دومین جای خالی هم در لیست ایجاد خواهد شد. حالا اگر آندره آ استراماچونی برای جذب بیش از 2 بازیکن بزرگ‌سال برنامه داشته باشد، باید از حالا به فکر خلوت کردن لیست و جا باز کردن برای بازیکنان موردنظرش برود.

اگر در تفکرات و برنامه‌های مرد ایتالیایی بیش از 2 ورودی جدید باشد، باید برای دادن لیست مازاد به باشگاه دست‌به‌قلم شود.حالا سؤال این است که خروجی‌های  احتمالی استقلال در نقل و انتقالات تابستانی چه کسانی خواهند بود؟

تبریزی گزینه اصلی

 مرتضی تبریزی اولین و اصلی‌ترین گزینه برای خروج از استقلال است. وینگر و مهاجم آبی‌ها در این فصل پایش به گل باز نشده و با درخشش شیخ دیاباته و مهدی قائدی و حتی سجاد آقایی نه‌تنها جایی در ترکیب اصلی ندارد که چند بار هم پیش آمد که نامش در بین بازیکنان تعویضی هم دیده نشد. در بازی اول برابر ماشین‌سازی تبریزی فیکس بود اما با توجه به عملکردی که در زمین داشت، کادر فنی تصمیم گرفت تا در دقیقه 78 مهدی قائدی را به‌جای او روانه میدان کند. تبریزی با توجه به عملکردش در بازی دوم مقابل فولاد خوزستان نیمکت نشین بود و بازی نکرد.

در هفته سوم برابر نفت مسجدسلیمان هم این مهاجم نیمکت نشین بود که مصدومیت دیاباته باعث شد  به‌عنوان یک تعویض اجباری در دقیقه 37 وارد میدان شود. آسیب‌دیدگی شیخ این فرصت را در اختیارمرتضی قرارداد تا دوباره فیکس شود. شماره 11 آبی‌ها در بازی هفته سوم و دربی 90 دقیقه بازی کرد اما بازهم کاری از پیش نبرد. در بازی پنجم برابر تیم سابق اش یعنی ذوب‌آهن بازهم مرتضی فیکس بود که دوباره‌کاری از پیش نبرد تا در دقیقه 81 با آرش رضاوند تعویض شود.جالب اینکه بازیکن تعویضی موفق شد در این دقایق اندک یک پاس گل بدهد! در بازی هفته ششم برابر گل گهر سیرجان تبریزی دوباره از ترکیب اصلی خارج شد و روی نیمکت رفت.

مرتضی در بین دونیمه جای هرویه میلیچ به زمین رفت و اولین و تنها حرکت مثبت اش تا اینجای فصل را انجام داد.او پاس گل دوم و پیروزی‌بخش استقلال را به قائدی داد. هفته بعدازآن و بازی با سایپا  که شیخ دیاباته از مصدومیت برگشت، تبریزی فرصت بازی پیدا نکرد.  در هفته هشتم برابر پارس جنوبی جم بازهم تبریزی فیکس نبود اما  در دقیقه72 با قائدی تعویض شد. در هفته نهم و بازی حساس با تراکتورسازی هم تبریزی نیمکت نشین بود که در دقیقه 88 جای ستاره میدان یعنی شیخ دیاباته که بعد از هت تریک خسته شده بود را گرفت. در هفته دهم بازهم تبریزی به نیمکت دوخته شد و فرصت بازی به او نرسید. در تمام این بازی‌ها و دقایق یک پاس گل تنها آورده مرتضی برای استقلال بود. با جذب مهاجم جدید در نیم‌فصل دوم همین اندک فرصت بازی هم از مرتضی گرفته خواهد شد.

جدا از این‌که فشار گل نزدن روی مرتضی بیشتر و بیشتر می‌شود. شماره 11 آبی‌ها در بازی‌های حذفی برابر گل ریحان هم فیکس بود اما در دقیقه 56 یک پنالتی خراب کرد و در دقیقه 87 هم جای خودش را به سجاد آقایی جوان داد. بازیکنی که در آن بازی یک گل زد و یک پاس گل داد!در دیدار بعدی جام حذفی برابر فجر سپاسی دیگر استر اما به تبریزی فیکس بازی نداد. او در دقیقه 84 به‌عنوان جانشین قائدی به زمین آمد و کاری هم از پیش نبرد. 

جمی‌های سابق هم گزینه هستند

علی دشتی هم مثل مرتضی تبریزی در بازی‌ها و تمرینات پیش فصل عملکرد خوبی داشت و همه را امیدوار کرد. در بازی هفته اول مقابل ماشین‌سازی دشتی در دقیقه 55 جای فرشید اسماعیلی به بازی آمد تا اولین تازه‌وارد آبی‌ها باشد که استراماچونی به او اعتماد می‌کند. در بازی دوم مقابل فولاد هم دشتی در دقیقه 71 به‌عنوان یار تعویضی بازهم به‌عنوان جانشین اسماعیلی به میدان رفت. در بازی هفته سوم برابر نفت مسجدسلیمان هم دشتی در دقیقه 79 این بار جای داریوش شجاعیان به ترکیب اضافه شد.

استراماچونی در دربی و هفته چهارم هم به دشتی اعتماد کرد و در دقیقه 85 او را جای عارف غلامی روانه میدان کرد. سرانجام در هفته پنجم بود که بازی دادن‌ها به دشتی تمام شد و برابر ذوب‌آهن غایب بود. در بازی هفته ششم برابر گل گهر هم بازهم دشتی بازی نکرد. در دیدار بعدی مقابل سایپا هم به شماره 9 بازی نرسید تا برابر تیم سابق خودش غایب باشد. در دیدار هفته دهشتم برابر تین قبلی‌اش یعنی پارس جنوبی جم هم او غایب بود.  سرانجام در هفته نهم و با توجه به آسیب‌دیدگی شجاعیان طلسم بازی نکردن‌های علی شکست تا در دقیقه 79 جای فرشید اسماعیلی را در ترکیب بگیرد. در بازی هفته دهم برابر صنعت نفت آبادان هم دشتی بازی نکرد.

اولین و تنها بازی فیکس دشتی برای استقلال در جام حرفی مقابل گل ریحان بود که در دقیقه 73 آن بازی هم تعویض شد.در دیدار دوم حذفی برابر فجرسپاسی هم دشتی بازی نکرد. در کنار  تبریزی و دشتی، میلاد باقری همبازی سابق او در پارس جنوبی جم لیگ یکی هم دیگر گزینه خروج از استقلال در نقل و انتقالات زمستانی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز