خبرگزاری کار ایران

گزارش: رونالدو علیه علی دایی؛ 10 فریاد تا رکورد جاودانه

asdasd
کد خبر : ۸۳۴۶۵۳

مهاجم تیم ملی فوتبال پرتغال با گلزنی در آخرین بازی مرحله مقدماتی یورو 2020 حال تنها 10 گل تا رکورد بی نظیر مهاجم سابق تیم ملی فوتبال ایران فاصله دارد.

به گزارش ایلنا، رکورد بیشترین گل ملی در جهان فوتبال با 109 گل از آن علی دایی کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران و اسطوره فوتبال کشورمان است. کریستیانو رونالدوی 34 ساله که درخشش تمامی ندارد، در حال حاضر تنها تعقیب کننده جدی برای شکستن رکورد علی دایی است.

مسابقات مرحله مقدماتی یورو 2020 فرصت عالی برای فوق ستاره پرتغالی بود تا بتواند رکوردش را ارتقا ببخشد. سه گل مقابل سوئیس، یک گل مقابل صربستان، پوکر مقابل لیتوانی، یک گل مقابل لوکزامبورگ، یک گل برابر اوکراین، 10 گلی بود که به او کمک کرد تا یکی از اسطوره‌های فراموش نشدنی دنیای فوتبال را پشت سر بگذارد. پس از علی دایی و رونالدو پوشکاش از مجارستان با 84 گل ملی در رده سوم است.

10 گل در هشت هفته از مسابقات مرحله مقدماتی یورو 2020 اگرچه برای بهبود رکورد رونالدو چشمگیر بود اما کمک چندان بزرگی به تیم ملی پرتغال نکرده بود تا آنها خیالشان از صعود به دور بعدی راحت باشد. پرتغال بعد از اوکراین که خیالش بابت صعود به مرحله گروهی راحت بود با یک امتیاز بیشتر نسبت به صربستان در رده دوم ایستاده بود؛ رونالدو در بازی هفته نهم با 95 گل وارد شد.

گزارش: رونالدو علیه علی دایی؛ 10 فریاد تا رکورد جاودانه

دو مسابقه تا پایان دور مقدماتی بهترین فرصت برای درخشش رونالدویی بود که به یکی از جاوادنه‌ترین رکوردها در تاریخ فوتبال نزدیک است تا کمک حال قهرمان یورو 2016 برای صعود به مرحله گروهی این دوره باشد. مهاجمی که در آخرین مسابقه رده باشگاهی پیش از رسیدن به اردوگاه پرتغال تعویضش جنجال‌ساز شده بود و شایعاتی مبنی بر مصدومیتش شنیده می‌شد، بعید به نظر می‌رسید برای جلوگیری از تسلیم شدن همبازیانش مقابل صربستان که برای رسیدن به رده دوم گروه اشتیاق دارد، کمک بزرگی انجام بدهد اما یک بار دیگر او نشان داد که یک فقط یک مهاجم نیست.

کریستیانو در بازی امشب مقابل لیتوانی تنها 7 دقیقه فرصت نیاز داشت تا اولین گلش را ثبت کند. او با تکل مدافع حریف در محوطه جریمه سرنگون شد و از روی نقطه پنالتی تیمش را یک بر صفر پیش انداخت. 15 دقیقه بعد روی اشتباه بازیکنان حریف او این بار چند قدم عقب‌تر از محوطه جریمه به توپ رسید و با ضربه تمام کننده نتیجه بازی را دو بر صفر کرد.

رونالدو پس از استراحت بازیکنان در پایان نیمه نخست در بازگشت به زمین، دقیقه 65 سومین گل را هم به نام خودش ثبت کرد تا با هت‌تریک در شب برتری 6 بر صفر مقابل لیتوانی شانس صعود همبازیانش را زنده نگه دارد و همچنین نود و هشتمین گل ملی خود را به ثمر برساند.

گزارش: رونالدو علیه علی دایی؛ 10 فریاد تا رکورد جاودانه

در آخرین بازی مرحله گروهی تیم پرتغال شب گذشته به مصاف لوکزامبورگ رفت با نتیجه دو بر صفر به پیروزی دست پیدا کرد. با برتری در این دیدار برونو فرناندز و کریستیانو رونالدو گلزنی کردند. رونالدو با گلزنی در این مسابقه به نود و نهمین گل ملی رسید و در یکقدمی صدتایی شدن ایستاد. حال او 10 گل دیگر نیاز دارد تا به رکورد علی دایی برسد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز