خبرگزاری کار ایران

گزارش AFC از دیدار امروز ایران - عراق

asdasd
کد خبر : ۸۳۴۴۳۲

سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد دیدار حساس امروز مقدماتی جام جهانی نوشت.

به گزارش ایلنا، حساسیت بازی ایران - عراق، چیزی نیست که مختص اهالی فوتبال ایران و عراق باشد. این موضوعی است که حتی کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون جهانی فوتبال هم آن را قبول دارند و درباره‌اش صحبت می‌کنند.

AFC درباره بازی ایران مقابل عراق در انتخابی جام جهانی نوشته است: «شاگردان مارک ویلموتس بعد از باخت به بحرین به خوبی آگاه هستند که حق اشتباه برابر عراق را نخواهند داشت. باخت ایران برابر بحرین باعث شد تا این تیم در رده سوم جدول گروه قرار بگیرد و بیش از پیش به ویلموتس نشان داد که برای صعود از این گروه نیاز به ساخت دوباره تیم ملی ایران است.»

علاوه بر این فیفا هم با انتشار مطلبی در همین رابطه از این حساسیت گفته است: «در ۳ دیدار اخیر دو تیم در انتخابی جام جهانی ایران به دو برد رسیده و عراق نیز یک بار برنده از زمین خارج شده است. با این حال این عراقی‌ها بودند که در تقابل‌های اخیر از جمله جام ملت‌های ۲۰۱۵ بهتر عمل کردند.»

ایران بعد از شکست یک بر صفر در زمین بحرین تحت فشار است تا بتواند ۳ امتیاز این دیدار خارج از خانه را به دست بیاورد. به همین خاطر سرمربی بلژیکی ترکیب قدرتمندی از جمله ۱۰ لژیونر فوتبال ایران را دعوت کرده است. در طرف مقابل عراقی‌ها امیدوار هستند جایگاه خودشان را در صدر جدول رده‌بندی این گروه تثبیت کنند. در صورتی که این دیدار با تساوی به پایان برسد، بحرین می‌تواند با برتری برابر هنگ‌کنگ به صدر جدول گروه راه یابد.»

این حساسیت البته علاوه بر مسائل فنی و فوتبالی به مسائل سیاسی روز کشور عراق هم مربوط می‌شود. کنفدراسیون فوتبال آسیا قبل از دیدار حساس عراق برابر ایران به بازیکنان تیم ملی عراق هشدار داده که دست به هیچ حرکت سیاسی نزنند. کشور عراق حدود سه هفته است که شاهد اعتراضات و تجمعات خیابانی است و با وجود هشدارهای زیادی که داده می‌شود هنوز هم این کشور شاهد ناآرامی‌ها و اعتراضات خیابانی است و به همین دلیل هم این دیدار حساس که قرار بود در بصره برگزار شود، لغو و اردن میزبان آن شد.

بعضی از فعالان حقوق بشر در عراق به بازیکنان این کشور پیشنهاد داده بودند که در دیدار برابر تیم ملی ایران برای اعتراض سیاسی از ماسک استفاده کنند. نمادی برای حمایت از معترضان اعتراضات اخیر در عراق. سعد الزهیری یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال عراق اما به بازیکنان هشدار داد که چنین کاری را انجام ندهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز