خبرگزاری کار ایران

پیش بازی ایران - عراق؛ نبردی حیاتی در امان

asdasd
کد خبر : ۸۳۴۴۱۴

سه امتیاز دیدار امروز نقش مهمی در تعیین سرنوشت گروه C دارد.

به گزارش ایلنا، تیم ملی ایران عصر امروز در امان اردن به مصاف عراق خواهد رفت.

 

پنجشنبه 23 آبان 1398- ساعت 17:30

ورزشگاه بین المللی امان

داور:کریشناتا پریرا (سریلانکا )

 

تیم ایران در چهارمین بازی خود در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2022 قطر در امان اردن به مصاف عراق می‌رود. یک بازی حساس که هر دو تیم نیاز مبرمی به کسب سه امتیاز آن دارند. با پیگیری‌های بحرین و به دلیل برخی اعتراض‌های مردمی در عراق فیفا تصمیم گرفت بازی‌های خانگی این تیم را بار دیگر به کشور بی‌طرف منتقل کند. در نهایت امان اردن نیز به‌عنوان میزبان این بازی مهم انتخاب شد.

علاوه بر تغییر شهر میزبان این دیدار، داور هم  تغییر کرد و کریشناتا پریرا از سریلانکا به‌عنوان قاضی این بازی انتخاب شد. پیش از این ادهم مخادمه اردنی برای این بازی معرفی شده بود که با اعتراض ایران این داور تغییر کرد. این بازی بیست و نهمین جدال تاریخ دو تیم است که در 28 بازی گذشته ایران 16 و عراق 5 بازی را برده و 7 دیدار هم با تساوی به پایان رسیده است. تقابل‌های رسمی دو تیم 19 دیدار بوده که ایران 12 بار برنده شده و عراق تنها دو بار پیروز میدان بوده است. 5 بازی هم با تساوی به پایان رسیده است.

دو تیم پیش از این 4 بار در شهر امان به مصاف هم رفتند که 3 برد برای ایران ثبت و یک بازی هم مساوی شده است. آخرین دیدار دو تیم در ورزشگاه آل مکتوم دبی و در آخرین بازی دور گروهی جام ملت‌های آسیا بود که دو تیم به تساوی بدون گل رسیدند و همین یک امتیاز ایران را صدرنشین گروه کرد. از جام ملت‌ها تاکنون، تیم ملی ایران تغییر و تحولات زیادی داشته و کارلوس کی‌روش جای خود را به مارک ویلموتس داده است.

در سوی دیگر، عراقی‌ها بعد از قطع همکاری با سرچکو کاتانچ، مجددا به درخواست هواداران قرارداد سرمربی اسلوونیایی خود را تمدید کردند. با این حساب، سرمربی عراق برای دیدار سنتی مقابل ایران، شناخت بیشتری نسبت به همتای خود در ایران دارد اما از بازی دو تیم در جام ملت‌های آسیا تاکنون، چند بازیکن در ترکیب تیم‌ها تغییر کرده‌اند.

ویلموتس نشان داده تفاوت‌های زیادی نسبت به کی‌روش دارد که یکی از این موارد، عدم دعوت از ملی‌پوش‌هایی است که در تیم‌های خود بازی نمی‌کنند. حالا فرقی نمی‌کند این بازیکن در لیگ برتر انگلیس نیمکت‌نشین باشد یا در لیگ برتر ایران.

در فهرست کنونی تیم ملی نسبت به جام ملت‌های آسیا تغییرات زیادی دیده می‌شود. بازیکنانی مانند سامان قدوس، علیرضا جهانبخش و روزبه چشمی از ترکیب اصلی تیم که در بازی با عراق در جام ملت‌ها حضور داشتند و همچنین اشکان دژاگه، پژمان منتظری، امیر عابدزاده و احسان حاجی‌صفی که در آن دیدار نیمکت نشین بودند، غایب هستند. در عوض بازیکنانی مانند رشید مظاهری، محمد نادری، سیاوش یزدانی، علی کریمی، علی قلی‌زاده، محمد محبی و کاوه رضایی چهره‌های جدیدی محسوب می‌شوند که از شانس بازی برابر عراق برخوردار هستند. در مجموع تیم ملی ایران با هفت تغییر نسبت به 10 ماه گذشته، مقابل عراق قرار می‌گیرد.

تیم ملی عراق هم تغییراتی را نسبت به ماه‌های گذشته داشته اما کاتانچ در صدد جوانگرایی در این تیم است. به همین دلیل او خیلی از بازیکنان رده سنی امید عراق را به تیم بزرگسالان دعوت کرده است. علاء عبدالزهرا، فهد طالب، مصطفی محمد، ضرغام اسماعیل، میثم جبار، ابراهیم بایش، محمد قاسم، محمد جلیل، حسن محمود و شریف عبدالکاظم جزو بازیکنان جدید کاتانچ برای این دیدار هستند. سرمربی اسلوونیایی عراق به جز عبدالزهرا و ضرغام اسماعیل که از تجربه بالایی برخوردار هستند، از بازیکنان 19 تا 21 ساله دعوت و تیمش را جوان‌تر کرده است. با این حال از تیم اصلی عراق که مقابل ایران قرار گرفت، فقط سه بازیکن تغییر کرده‌ و در این دیدار غیبت دارند.

اما فراموش‌ناشدنی‌ترین بازی دو تیم به 3 بهمن سال 1393 و در یک چهارم نهایی جام ملت‌های 2015 استرالیا باز می‌گردد. جایی که ایران به خاطر اخراج عجیب پولادی 10 نفره شد اما بارها نتیجه را برگرداند و تا آخرین لحظه با حریف جنگید اما در نهایت در ضربات پنالتی شکست خورد. وحید امیری و حاجی‌صفی برای ایران و عبدالامیر برای عراق پنالتی خراب کردند. آخرین پنالتی بازی را سلام شاکر بازیکن شماره 14 عراق زد که منجر به صعود تیمش شد.

بازی روز پنجشنبه دو تیم برای ایران اهمیت زیادی دارد. با توجه به شکست یک بر صفر تیم ملی در بازی قبل برابر بحرین، شاگردان مارک ویلموتس باید حریف را ببرند تا کارشان برای صعود به اما و اگر کشیده نشود و سرنوشت‌شان در گرو نتایج خودشان باشد. با تساوی در بازی نه چندان مهم جام ملت‌های 2019، کی‌روش نتوانست انتقام دیدار جنجالی سال 2015 را  از عراق بگیرد و باید دید ویلموتس بعد از 1752 روز از آن بازی می‌تواند عراق را در یک بازی مهم و حیاتی شکست بدهد و آرامش را به تیمش برگرداند یا خیر؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز