خبرگزاری کار ایران

آشنایی با تیم ملی عراق؛ حریف سر سخت ایران در گام چهارم

asdasd
کد خبر : ۸۳۴۳۹۲

عراق با تیمی کامل و جوان به مصاف تیم ملی ایران می‌آید.

به گزارش ایلنا، تیم ملی فوتبال ایران در گروه C مرحله دوم دور مقدماتی جام جهانی 2022 در آسیا وضعیت مناسبی ندارد. ایران با اعتماد به نفس برای صعود به صدر جدول گروه - به معنی کسب بلیط مرحله نهایی و صعود به دور بعدی- وارد این مرحله شده بود. این کاملا قابل درک است زیرا تیم تحت هدایت مارک ویلموتس قوی ترین تیم آسیا است و در رده بندی اخیر فیفا در رتبه بیست و هفتم قرار دارد.

در دو دیدار اول تیم ملی کشورمان با نتایج تقریبا پیش بینی شده موفق شد برابر هنگ کنگ(2 بر صفر) و کامبوج(14 بر صفر) به پیروزی دست پیدا کند و به صدر برسد. با این حال، سومین مسابقه در گروه برای تیم اول آسیا خوب پیش نرفت و آنها با یک پنالتی در زمین بحرین یک بر صفر نتیجه بازی را واگذار کردند تا به رده سوم جدول سقوط کنند.

همین دیدار، رویارویی با تیم ملی عراق به عنوان چهارمین بازی ایران را در حساس‌ترین سطح قرار داده است. درحال حاضر عراق به عنوان بزرگترین رقیب یوزهای ایرانی در گروه قلمداد می‌شود و سرچکو کاتانچ می‌تواند شگفتی‌های بسیاری را برای این بازی در دست داشته باشد.

تا به این لحظه عراق شرایط بهتری نسبت به حریفش دارد. آنها هفته اول مقابل بحرین به یک امتیاز بسنده کردند اما برابر بحرین و کامبوج 6 امتیاز کامل را به دست آوردند تا حالا با 7 امتیاز در صدر جدول بایستند.

ایران با اعتماد به نفس برای صعود به صدر جدول گروه C - به معنی بلیط بلیط مرحله نهایی مقدماتی - وارد مرحله دوم مقدماتی جام جهانی 2022 آسیا شد.

درباره لیست عراق

در حالیکه شنیده می‌شود هواداران تیم ملی فوتبال ایران انتظار حضور گسترده‌تری از بازیکنان شاغل در لیگ ایران به همراه تیم ملی فوتبال ایران را داشته‌اند، همتای مارک ویلموتس در عراق اما دست به تغییرات بزرگ زده است. کاتاناچ لیست 24 نفره تیم ملی فوتبال عراق را با معرفی سه چهره جدید اعلام کرد تا دست به اقدام شگفت انگیزی زده باشد.

جاستین مرام و احمد یاسین دو بازیکنی هستند که با وجود حضور در مسابقه گذشته در این اردو غایب هستند. ژیلوان حماد هم که مقابل هنگ کنگ غایب بود و بازیکن سرشناسی به شمار می‌رود به اردو فراخوانده نشد. اسامه رشید که به تازگی اولین گل خود در فصل جدید لیگ پرتغال را به ثمر رسانده است، دیگر بازیکنی است که نظر کاتانچ را جلب نکرده است و حسین علی الظواها هم با مصدومیت طولانی مدتش فعلا نمیتواند تیم ملی را همراهی کند.

سایت عراق اسپورت در معرفی بازیکنان جدیدی که کاتانچ به تیم ملی دعوت کرده است توصیف جالبی دارد. در گزارش این رسانه برای معرفی سه بازیکن جوان آمده است: در عوض کاتانچ تصمیم گرفته است به بعضی هافبک‌های هیجان انگیز از لیگ عراق فرصتی بدهد، از جمله وینگر فریبنده نیرو هوایی عراق، شریف عبدالکاظم، محمد ریدا 19 ساله از باشگاه الزورا، حسن حمود از نفط میسان که به تازگی برای تیمش برابر تیم پلیس که مدافع عنوان قهرمانی است گلزنی کرد.

این مطمئناً یک حرکت جسورانه از سوی مربی اسلوونیایی است که به طور مرتب در جستجوی بازیکنان جدید با استعداد در لیگ عراق شرکت می‌کند و این تصمیمی است که نظرش را در سراسر کشور تقسیم می‌کند."

دروازه بان‌ها:

جلال حسن (الزورا)

محمد حامد (الشرطه)

فهاد طالب (الزورا)

مدافعان:

علی عدنان (ونکوور وایتکاپ، کانادا)

دهقام اسماعیل (الشرطه)

احمد ابراهیم (نیرو هوایی)

سعد ناطق (الشرطه)

علی فائز (الشرطه)

ربین سولاکا (رادنیکی نیچ، صربستان)

میثم جبار (نیرو هوایی)

علاء خواوی (الشرطه)

مصطفی محمد (الزورا)

هافبکها:

ابراهیم بایش (نیرو هوایی)

حسن حمود (نفط میسان)

امجد عطوان (الشرطه)

صفا هادی (الشرطه)

بشار رسن (پرسپولیس، ایران)

محمد قاسم (نیرو هوایی)

محمد ریدا (الزورا)

همام طارق (اسماعیلی، مصر)

شریف عبدالکاظم (نیرو هوایی)

مهاجمان:

مهند علی (الدحیل، قطر)

علاء عباس (الزورا)

علاء عبدالزهرا (الشرطه)

* مسن‌ترین بازیکن عراق برای رویارویی با ایران علاء عبدالزهرا است که با 31 سال سن موفق شده در 115 بازی رسمی برای کشورش به میدان برود و تنها عضو باشگاه صدتایی‌ها در لیست جدید است.

* بیشترین گل زده ملی در لیست فعلی عراق هم به نام عبدالزهرا است که 15 گل زده در کارنامه دارد و جدی‌ترین رقیب او مهند علی 22 ساله است که تنها با 22 بازی رسمی تنها سه گل با هم تیمی‌اش فاصله دارد.

* تیم الشرطه با وجود در دست داشتن رتبه دوازدهم جدول رده بندی لیگ برتر فوتبال عراق 8 نماینده در تیم کاتانچ دارد و المینا با وجود اینکه تنها چهار هفته از مسابقات گذشته و به صدر جدول رده است هیچ نماینده‌ای ندارد. الزورا و نیرو هوایی هر کدام با 5 نماینده در تیم ملی بعد از الشرطه بیشترین سهم را دارند.

* مهند علی، همام طارق، بشار رسن، ربین سولاکا و علی عدنان پنج بازیکن شاغل در خارج از لیگ عراق هستند که به این اردو فراخوانده شده‌اند.

* جلال حسن با 28 سال سن در 98 مسابقه رسمی برای عراق بازی کرده و باتجربه ترین دروازه بان این اردو شناخته می‌شود. طالب تنها سه بازی ملی دارد و محمد حامد با 31 بازی به عنوان سنگربان دوم شناخته می‌شود.

* مهند علی، علاعباس، محمد قاسم، محمد ریدا، امجد عطوان، بشار رسن، ابراهیم بایش، صفا هادی، میثم جبار و مصطفی محمد 10 بازیکن زیر 23 سال هستند که کاتانچ آنها را انتخاب کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز