خبرگزاری کار ایران

علیرضا مرزبان در گفت و گو ایلنا:

بازیکنان تیم ملی بازی ذوب آهن و الزورا عراق را فراموش نکنند/ بازیکنان بهتری در لیگ داشتیم که دعوت نشدند

asdasd
کد خبر : ۸۳۴۳۸۹

مربی فوتبال در خصوص دیدار امروز ایران مقابل عراق صحبت کرد.

علیرضا مرزبان مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران در گفتگو با ایلنا درباره آمادگی بازیکنان تیم ملی فوتبال پیش از رویارویی با بازی برابر عراق گفت: بدون هیچ اغراقی باید بگویم که بازیکنان ما در وضعیت آمادگی ایده آل خوبی نیستند چون بازی‌های لیگ را که دنبال می‌کنم این را میدانم که به کیفیت مطلوب نرسیده‌اند. حالا دلیلش را نمیدانم اما این مسأله یک مقدار من را نگران می‌کند.

مرزبان درخصوص لیست تیم ملی برای دیدار برابر عراق عنوان کرد: برای من درخصوص دعوت از چند بازیکن به تیم ملی علامت سوال وجود دارد چرا اینکه طوری بازیکنان به تیم می‌رسند اما کیفیت خوبی ندارند و بازیکنان بهتری را هم در لیگ داریم که برای تیم ملی انتخاب نمی‌شوند.

وی افزود:‌ البته درباره اینکه بازیکنان دعوت شده باید چه مقدار آماده باشند خوشبختانه در کادر تیم ملی وحید هاشمیان حضور دارد که خیلی خوب بازیکنان لیگ را تعقیب می‌کند و خودش هم بازیکن بزرگی بوده که حس خوبی را هم به بازیکنان دارد. مطمئنم که طبیعتاً بازیکنانی که او انتخاب می‌کند تغییر خواهد کرد، وحید هم به زمان نیاز دارد، او شرافت کاری بزرگی در تیم ملی دارد و می‌دانم که این مسأله حل خواهد شد. او در واکنش به برگزاری مسابقه در کشور ثالث بیان داشت: به هر حال اعتراضات گسترده‌ای که در کشور عراق وجود داشت باعث شد که امنیت شهر بصره تحت الشعاع قرار بگیرد و کنفدراسیون فوتبال آسیا این مسأله حساس را دنبال کردند و خوشحال کننده است که بازی در کشور ثالث برگزار می‌شود تا امنیت جانی بازیکنان و کادرفنی تیم ما در خطر نباشد. مهمتر از سه امتیاز، سلامتی بازیکنان این و بازی در یک کشور دیگر با این شرایط اتفاق مثبتی است.

مرزبان ادامه داد: نباید آشوب‌های بازی ذوب آهن در لیگ قهرمانان آسیا را فراموش کنیم. بازیکنان ما آنجا تهدید شدند و بی احترامی نسبت به نماینده کشور ما صورت گرفت، با این بحران‌های اخیر هم بعید نبود که چنین شرایطی تکرار شود.

 مربی اسبق نفت مسجد سلیمان در این خصوص که مسأله پرداخت حقوق مارک ویلموتس پیش از بازی امروز سروصدا به پا کرده بود گفت: واقعا این مسأله آزار دهنده است، وقتی ما از یک سرمربی دعوت می‌کنیم که در کشور ما فعالیت داشته باشد باید با یک برنامه ریزی فکر پرداخت دستمزد او هم باشیم. در این امر فدراسیون فوتبال هم مقصر نیست چون نظام اقتصادی ما با تحریم‌هایی که علیه ایران وجود دارد در بازار بین المللی وضعیت مناسبی ندارد و همین تحریم‌ها باعث شد که پول او خوب منتقل نشود.

او ادامه داد: ویلموتس باید این را به خوبی می‌دانست، الان روز اول و دوم نیست که تحت این فشارها هستیم و مارک باید می‌دانست که پولی که باید بگیرد ممکن است با تاخیر به دستش برسد و فدراسیون فوتبال و مهدی تاج اینجا بی تقصیر هستند. این اتفاق تصویر خوبی از فوتبال ما به دیگران نشان نمی‌دهد. کشور ما با تاریخ غنی نباید شاهد چنین مسائلی باشد تا کشورهای غربی بخواهند از جمله روزنامه کیکر گزارش بنویسند که نمی‌توانیم حقوق مارک ویلموتس را پرداخت کنیم. این نباید جزیی دیده شود و پرداخت پول فقط یک بخش کوچکی است و آقایانی که به ایران می‌آیند تا دلار و سنت آخر را دریافت می‌کنند و قراردادهای بین المللی دارند نگرانی ندارند. جنجال‌ها درست نیست و ویلموتس نباید این مسأله را فراموش کند که به عنوان مربی نقش بزرگی در فوتبال جهان نداشت و یک شانس خیلی بزرگی برای اوست در فوتبالی به سطح اول برگردد که چندین دوره در جام جهانی حضور دارد و این به شخصیت او کمک خواهد کرد؛ ویلموتس دوباره در ایران زنده شده است، همانطور که کارلوس کی روش بعد از ایران توانست به کلمبیا برود اگرچه می‌توانست انتخاب‌های بهتری هم داشته باشد. این فاکتور مهمی است.

مرزبان درباره اهمیت مسابقه برابر عراق گفت: این بازی، بازی تاکتیک نیست و همانطور که ویلموتس و بازیکنان ایران درس بزرگی از بازی مقابل بحرین گرفتند، باید با حواشی خوب برخورد کنند و آمادگی یک بازی جنجالی را داشته باشند. باید از لحظه اول زمین و میدان در دست ما باشد تا بازی بزرگ را با برد پشت سر بگذاریم. این بازی، بازی شرافت است و باید تمام تلاشمان را بکار بگیریم تا سه امتیاز را از آن خودمان کنیم.مطمئنا لیست تیم ملی در آینده تغییر خواهد کرد چون ارتباط خوبی بین مربیان تیم ملی و مربیان داخل ایران وجود دارد.

مرزبان درباره شانس تیم ملی برای صعود به دور بعدی گفت: با توجه به افزایش تعداد تیم‌های حاضر در جام جهانی فکر نمیکنم مشکل بزرگی پیش روی ما باشد. صعود ما به جام جهانی اتفاقی است که باید بگوییم که حتمی است اما اینکه چطور در این رقابت حاضر می‌شویم باید برای ما حائز اهمیت باشد. ویلموتس راه سختی دارد و انتقادات همیشه وجود دارد. اعتقاد قلبی من این است که اگر شرافت کاری بزرگی داشته باشیم قطعا موفق خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز