خبرگزاری کار ایران

گمانه‌زنی‌ها درباره ورودی‌های نیم‌فصل

با نقل و انتقالات استقلال؛ 4خرید احتمالی و بازگشت 2 بازیکن در زمستان

asdasd
کد خبر : ۸۳۴۰۶۷

یکی از اهداف اصلی استقلال در نقل و انتقالات زمستانی خرید یک مهاجم خوب است.

به گزارش ایلنا،بعد از گذشت 10 بازی از لیگ نوزدهم و پشت سر گذاشتن 2 بازی جام حذفی، آندره‌آ استراماچونی تقریباً ترکیب اصلی تیمش را پیداکرده است. حسین حسینی، وریا غفوری، شیخ دیاباته، فرشید اسماعیلی و علی کریمی ازجمله بازیکنانی هستند که خودشان را به ترکیب اصلی و کادر فنی تحمیل کرده‌اند.در خط دفاع هم سیاوش یزدانی، روزبه چشمی، محمدانشگر و عارف غلامی برای بازی یا سیستم نوین 3 دفاع باهم رقابت می‌کنند که حضور 4 مدافع آماده باعث شده تا مصدومیت و محرومیت‌ها برای استقلال و استراماچونی دردسرساز نشود.

در پست حساس هافبک دفاعی هم وجود 4 بازیکن یعنی فرشید باقری، علی کریمی، مسعود ریگی روزبه چشمی و حتی آرش رضاوند باعث شده تا شمار زیاد مصدومیت و محرومیت بازیکنان در این پست هم‌دست کادر فنی را در پوست گردو نگذارد. در دفاع چپ هم رقابت  هرویه میلیچ و میلاد زکی پور باعث شده تا غیبت اجباری هرکدام از آن‌ها که زیاد هم اتفاق افتاده دردسرساز نشود.خط هافبک استقلال هم تا قبل از آسیب‌دیدگی داریوش شجاعیان و در کنار او فرشید اسماعیلی،آرش رضاوند و علی دشتی تا حدودی خوب و مطمئن بود. اما با مصدومیت طولانی داریوش استقلال در صورت مصدومیت و غیبت رضاوند و اسماعیلی دچار مشکل می‌شود.

غیرازاین وضعیت آبی‌ها در سایر پست‌ها و قسمت‌های زمین خوب و مطمئن نیست.استقلال در چند پست یا بازیکن کارآمد یا ذخیره اطمینان‌بخش ندارد و احتمال می‌رود در نقل و انتقالات پیش رو برای برطرف کردن این مشکل دست‌به‌کار شود. البته از طرف دیگر با توجه به 2 جای خالی( یک جای خالی باقی‌مانده از قبل و دیگری هم جای خالی شجاعیان) و حاشیه‌هایی که شلوغ شدن تیم می‌تواند ایجاد کند باید حداکثر با 3 تا 4 خرید پرونده نقل و انتقالات زمستانی آبی‌ها بسته شود. جدایی احتمالی بازیکنانی چون مرتضی تبریزی، میلاد باقری و علی دشتی که در استقلال چندان موفق نبوده‌اند و فرصت بازی چندانی به آن‌ها نرسیده لیست استقلال را خلوت‌تر می‌کند. اخبار و شایعات نقل و انتقالات زمستانی که قرار است از 26 آذرماه یعنی بیش از یک ماه دیگر آغاز شود از حالا شروع‌شده است.

استقلال همچنان به دنبال گلر؟

استقلالی‌ها در نقل و انتقالات تابستانی دربی برگرداندن و پس گرفتن مهدی رحمتی از پدیده خودرو بودند و هم‌زمان با چند گزینه اسم‌ورسم‌دار برای پر کردن جای خالی و آوردن یک رقیب جدی برای حسین حسینی مذاکره کردند که هیچ‌کدام نتیجه نداد. پر بودن سهمیه لیگ برتری استقلالی‌ها هم‌دست کادر فنی و مدیریت باشگاه را بسته بود. از محمدرضا اخباری و حامد لک گرفته تا محسن فروزان اسامی بودند که مامشان مطرح شد و دست‌آخر هم خبری نشد. در آن زمان مدیران استقلال ادعا می‌کردند که اضافه شدن یک گلر خوب به‌عنوان رقیبی برای حسینی خواسته استراماچونی است. حالا باید دید این سیاست در نقل و انتقالات نیم‌فصل اجرا می‌شود و استقلال یک رقیب و جانشین جدی برای گلر جوان و آماده‌اش می‌آورد یا کادر فنی تغییر عقیده داده و با حسیم پورحمیدی به‌عنوان گلر دوم ادامه می‌دهد.آنچه مشخص است در صورت محرومیت و مصدومیت حسینی استقلال در بازی‌های بزرگ با چالش بزرگی روبرو خواهد شد و  پور حمیدی جوان و کم‌تجربه، ذخیره مطمئنی برای شماره یک آبی‌ها به نظر نمی‌رسد.

یک دفاع راست، شاید اسماعیلی فر

استقلال در دفاع میانی و دفاع چپ نیازی به خرید تازه ندارد و همه‌چیز خوب به نظر می‌رسد. اما داستان دفاع راست فرق می‌کند. وریا تا اینجای فصل بهترین یا دست‌کم یکی از بهترین بازیکنان استقلال به شمار می‌رود، اما جانشین مطمئنی برای او وجود ندارد. امیرحسین کارگر  دفاع راست مستعد اما جوان و بی‌تجربه آبی‌ها، عارف غلامی،علی دشتی و محمد دانشگر بازیکنانی هستند که کادر فنی در صورت نیاز روی آن‌ها به‌عنوان جانشین‌های غفوری در سمت راست حساب کرده است. دشتی که نشان داد برخلاف تصور در پست وریا کارایی لازم را ندارد تا در آخرین بازی استراماچونی در پست دیگری از این بازیکن تکنیکی بازی بگیرد که تجربه نسبتاً موفقی بود.دیگر گزینه‌ها هم در پست دفاع موردنیاز هستند و از طرف دیگر نمی‌شود خیلی به‌عنوان بال و دفاع راست روب آن‌ها حساب کرد. به‌خصوص اگر پای بازی‌های بزرگ درمیان باشد. چند وقتی است که شایعه شده دانیال اسماعیلی فر دفاع راست ذوب‌آهن یکی از اهداف موردنظر باشگاه در نقل و انتقالات زمستانی است. موضوعی که هنوز کسی آن را تکذیب نکرده است. البته چنین خریدی نمی‌تواند چندان آسان و کم‌هزینه باشد!

فتحی می‌خواهد بمب بترکاند؟

در پست هافبک دفاعی هم استقلال شرایط خوبی دارد، اما شنیده‌ها و شایعات از یک خرید پر سروصدا در این پست تحت شرایط خاصی خبر می‌دهند. با تمرکز روزبه چشمی روی پست دفاع میانی، فقط کریمی ، دشتی و باقری باقی می‌مانند. در این شرایط خبر می‌رسد که فرشید قصد دارد در نیم‌فصل پای خودش را جراحی کند و برای فصل آینده آماده و سرحال برگردد. اگر این‌طور شود آن‌وقت استقلالی‌ها به یک خرید تازه برای این پست حساس نیاز پیدا می‌کنند. از سعید عزت الهی بازیکن 23 ساله روستوف روسیه که به‌صورت قرضی به عضویت باشگاه یوپن بلژیک درآمده به‌عنوان گزینه اصلی و موردنظر استقلال نام‌برده می‌شود. سعید که تا تابستان سال آینده با باشگاه روسی قرارداد دارد در یوپن با امید ابراهیمی هم‌تیمی است. نیمکت نشینی طولانی‌مدت باعث شده تا جایگاهش در تیم ملی را هم از دست بدهد. حالا شایعه شده باشگاه استقلال می‌خواهد در نقل و انتقالات زمستانی به‌صورت قرضی عزت الهی را جذب کند. صحت‌وسقم این خبر هنوز مشخص نیست، اما اگر چنین اتفاقی بیافتد یکی از بمب‌های نقل و انتقالات زمستانی منفجر خواهد شد!

مهاجم ایرانی یا خارجی، احتمالاً ارسلان

یکی از اهداف اصلی استقلال در نقل و انتقالات زمستانی خرید یک مهاجم خوب است. بازیکنی که مکمل شیخ دیاباته باشد و همچنین در صورت این غیبت مهاجم بلندبالا جور او را در خط حمله بکشد. مهدی قائدی و تا حدودی سجاد آقایی در خط حمله خوب کارکرده‌اند اما آن‌ها نمی‌توانند یک‌تنه و بدون شیخ در بازی‌های بزرگ به‌ویژه لیگ قهرمانان آسیا گلیم استقلال را از آب بیرون بکشند. صحبت از آمدن مهاجم یا هافبک هجومی خارجی همچنان مطرح است. درعین‌حال خبر می‌رسد که گزینه‌های داخلی چون ارسلان مطهری هم موردتوجه استقلال هستند تا باشگاه مجبور به خرج کردن دلار نشود. بدون شک با توجه به این موضوع و البته مصدومیت شدید محسن کریمی و افت مرتضی تبریزی هدف اول استراماچونی و استقلالی‌ها خرید یک بازیکن هجومی باکیفیت است. قطعاً یکی از خریدهای آبی‌ها و شاید اولین آن‌یک مهاجم یا هافبک هجومی باشد. حالا می‌خواهد این بازیکن ایرانی باشد یا از بین گزینه‌های خارجی انتخاب شود.

2 تازه‌وارد در جیب استقلال

استقلال از حالا برای نیم‌فصل 2 ورودی تازه در جیب اش دارد. محمد بلبلی محروم و مرتضی آقاخان مصدوم در نیم‌فصل دوم می‌توانند استقلال را همراهی کنند. 2 مهره هجومی که اگر آماده باشند و البته باسلیقه و تفکرات استراماچونی جور دربیایند، حضورشان کمک بزرگی به استقلال می‌کند. بلبلی طبق حکم صادرشده تا اسفندماه محروم است اما استقلالی‌ها به محرومیت 6 ماه این بازیکن اعتراض کرده‌اند و با توجه به اینکه این بازیکن جوان سابقه بی‌انضباطی ندارد احتمال کاهش یا دست‌کم تعلیق شدن بخشی از محرومیت او وجود دارد تا احتمالاً  این وینگر و هافبک هجومی جوان از  اوایل دی‌ماه و نیم‌فصل دوم آبی پوشان را همراهی کند. آقاخان وینگر آبی‌ها که به دلیل آسیب‌دیدگی فصل گذشته و نیم‌فصل را ازدست‌داده است امیدوار است تا بالاخره از نیم‌فصل دوم بدون مشکل در خدمت باشگاه جدیدش باشد. اگر بازهم مصدومیتی پیش نیاید و استراماچونی هم این بازیکن را بخواهد، آقاخان یکی از ورودی‌های استقلال در بخش هجومی آبی پوشان خواهد بود.

       

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز