خبرگزاری کار ایران

سردار آزمون؛ مرد اول ایران در نبرد با عراق

asdasd
کد خبر : ۸۳۳۹۴۱

مهاجم تیم ملی ایران امید اول گلزنی و درخشش در بازی مقابل عراق است.

به گزارش ایلنا، سه تقابل مقابل تیم ملی عراق و به ثمر رساندن دو گل، حاصل کار سردار آزمون در جدال با این حریف سنتی تیم فوتبال کشورمان است؛ رقیبی که همواره برتری برابر آن مشکل‌ساز بوده و روز پنجشنبه هفته جاری نیز در راه جام جهانی ۲۰۲۲ باید با آن دیدار کند.

آزمون نخستین بار حدود ۵ سال قبل و پیش از آغاز جام ملت‌های ۲۰۱۵ استرالیا، در دیداری تدارکاتی برابر تیم ملی عراق به میدان رفت که در آن دیدار با تک گل او، تیم ملی ایران موفق شد به پیروزی دست پیدا کند و با آمادگی و روحیه مضاعفی وارد این رقابت‌ها شود.

اما خیلی طول نکشید تا این ستاره جوان فوتبال ایران که در آن زمان تنها ۱۹ سال سن داشت، مجدداً در پیراهن تیم ملی ایران با عراق دیدار کند و در بازی تلخ و البته خاطره‌انگیز مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های ۲۰۱۵ که با شکست در ضربات پنالتی و حذف شاگردان کارلوس کی‌روش همراه شد، گل برتری ایران را در نیمه اول بزند. پس از آن مسابقه فراموش نشدنی و کنار رفتن از جام ملت‌ها، تیم ملی ایران در روزهای پایانی سال ۹۵ نیز یک مسابقه تدارکاتی برابر عراق برگزار کرد اما در آن دیدار لژیونرها و بالطبع، سردار آزمون حضور نداشتند و سردار نتوانست گلزنی‌های خود را برای سومین بازی پیاپی تکرار کند.

در دی‌ماه ۹۷ و آخرین مسابقه مرحله گروهی جام ملت‌های ۲۰۱۹ که تیم صدرنشین را تعیین می‌کرد، ملی‌پوشان ایران به مصاف عراق رفتند ولی در آن دیدار سردار آزمون موفق نشد مثل دو تقابل قبلی دروازه این تیم را باز کند تا با عدم گلزنی او، تیم ایران نیز در کسب برتری ناموفق باشد و به تساوی بدون گل رضایت دهد اما حالا سردار ایرانی باتجربه‌تر از همیشه و در بهترین فرم قرار است به همراه تیم ملی ایران مقابل عراق قرار بگیرد و می‌خواهد پس از درخشش خیره‌کننده‌ای که در تیم زنیت سن‌پترزبورگ روسیه داشته، حالا از عراق انتقام بگیرد و دوباره به این تیم گلزنی کند.

این مهاجم ایرانی در فصل جاری تنها در یک مسابقه لیگ برتر روسیه به علت آسیب‌دیدگی حضور نداشته اما در سایر بازی‌ها که برای زنیت سن‌پترزبورگ به میدان رفته، توانسته پنج گل بزند و پنج پاس گل بدهد؛ آماری که برای او نسبتاً خوب بوده و در کنار آن، سردار آزمون توانسته در یک حضور تعویضی در جام حذفی روسیه نیز یک پاس گل به نام خود ثبت کند.

در کنار این آمار خوب برای آزمون، او در هر چهار مسابقه این فصل زنیت سن‌پترزبورگ در لیگ قهرمانان اروپا نیز به طور ثابت به میدان رفته که توانسته ۲ گل برابر لیون فرانسه و بنفیکای پرتغال به ثمر برساند و در این رقابت‌های مهم نیز درخشش و عملکرد خوب خود را به نمایش بگذارد.

سردار آزمون قبل از آنکه به اردوی جدید تیم ملی ایران اضافه شود و خود را آماده جدال با عراق کند، در نخستین مسابقه دور برگشت لیگ برتر روسیه برای زنیت مقابل آرسنال تولا به میدان رفت که مثل همیشه با یک نمایش کم‌نقص و دلپذیر توانست تک گل برتری تیمش را به ثمر برساند تا برای چهارمین حریف ایران در راه جام جهانی ۲۰۲۲ خط و نشان بکشد.

آزمون یک بار در دیدار دوستانه و دو بار در جام‌ ملت‌های آسیا (۲۰۱۵ و ۲۰۱۹) مقابل عراق قرار گرفته و توانسته دو گل بزند اما تنها یک برد به همراه تیم ملی ایران در این جدال‌ها داشته که هیچ‌یک در تورنمنت‌های مهم نبوده ولی روز پنجشنبه هفته جاری و دیدار در مرحله مقدماتی جام جهانی قطر، فرصت مناسبی است تا سردار بتواند بیشتر از همیشه خودی نشان دهد و ایران را به یک برد دلچسب برساند. در کنار کمک به پیروزی ایران مقابل عراق، سردار آزمون که در سه دیدار قبلی ایران در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی توانسته بود یک گل برابر هنگ‌کنگ و ۳ گل مقابل کامبوج به ثمر رساند، می‌تواند این هفته در بازی ملی شماره ۵۱ خود، آمار ۳۲ گل زده ملی‌اش را بهبود ببخشد و به علی کریمی که با ۳۸ گل زده در رده چهارم برترین گلزنان تاریخ تیم ملی ایران است، نزدیک شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز