خبرگزاری کار ایران

واکاوی مشکلات پرسپولیس در صحبت‌های اخیر کالدرون؛ آتش زیر خاکستر؟

asdasd
کد خبر : ۸۳۳۹۳۵

صحبت‌های اخیر کالدرون نشان از مشکلات پرسپولیس و البته نارضایتی سرمربی آرژانتینی از وضعیت تیمش دارد.

به گزارش ایلنا، سرانجام صدای مرد آرژانتینی پرسپولیس هم درآمد آن هم دقیقاً یک روز پس از مصاحبه‌های متعددی که محمدحسن انصاری‌فرد مدیرعامل باشگاه در حمایت از او به دلیل محرومیت یک جلسه‌ای‌اش انجام داده بود. به نظر می‌رسد خیلی اتفاقات مهم در این باشگاه آتش زیر خاکستر بوده و بعید نیست طی یکی، دو هفته آینده شکل اعتراض سرمربی تیم جدی‌تر و باشگاه با چالش جدیدی روبه رو شود.

 

اولتیماتوم کالدرون

«من ۲۰ درصد از قراردادم را در همان ابتدا دریافت کرده‌ام، ولی با شرایط باشگاه کنار آمدم. من تا دسامبر (آذرماه جاری) با باشگاه همکاری می‌کنم و سعی می‌کنم با شرایط کنار بیایم، وظیفه من این است که کاری نکنم تا این تاریخ به باشگاه صدمه‌ای برسد و پس از آن تصمیم می‌گیرم. در این راه جانم را هم می‌گذارم و بعد از آن زمانی داریم که تصمیم نهایی را اتخاذ کنیم.» کالدرون این حرف‌ها را در حالی می‌زند که شرایط باشگاه را می‌داند. البته او حق و حقوقش را می‌خواهد و باشگاه هم موظف است بر اساس آنچه که در قرارداد آمده مطالبات او را پرداخت کند. اما اینکه بلافاصله بعد از حمایت‌های انصاری‌فرد این صحبت‌ها مطرح شده کمی غیر متعارف است. مدیرعامل پرسپولیس در حمایت از سرمربی‌اش گفته بود: «آقای کالدرون قبلاً در جلسه‌ای که داشتیم، می‌گفتند اتفاقات متعددی رخ داده که به ضرر پرسپولیس است؛ چیزی که بنده هم بر این باور هستم و اتفاقاً آن را رسانه‌ای کردم و مستندات داریم. ما برای این حرف خود مستنداتی قوی داریم و اتهام نمی‌زنیم و کلاً هم دنبال تقابل با استقلال نیستیم، چون دیگران از آن بهره می‌برند. سرمربی پرسپولیس گفته که داور تصمیمی گرفته که برایش بسیار تعجب‌برانگیز است و کاری با تیم استقلال نداشته‌اند. ما و آقای کالدرون فقط می‌گوییم چرا اتفاقات دارد به ضرر پرسپولیس و به نفع برخی تیم‌ها رخ می‌دهد. اگر از آقای کالدرون طرح شکایتی شود باید تمامی آنهایی که اتهام به پرسپولیس زده‌اند هم پاسخگو باشند و ما هم متقابلاً خواستار همین خواهیم شد و مستندات مربوط به این اتهام‌ها را ارسال خواهیم کرد و بر این باوریم که نیازی به طرح اعتراض و یا شکایت ما نبوده چرا که تمام این اتهامات پوچ علیه پرسپولیس و متولیان فوتبال کشور می‌بایست اتوماتیک و از سوی خود ارکان انضباطی فدراسیون رسیدگی می‌شده تا راحت به خود اجازه ندهند اتهام بزنند.» حالا با اظهارنظر جدید کالدرون می‌توان نتیجه گرفت که اگر انصاری‌فرد نتواند پول سرمربی‌اش را فراهم کند شاید ادامه همکاری برای‌شان سخت شود. البته او مدعی شده که 20 درصد پولش را گرفته که چند درصدی بیشتر از بازیکنانش است. به هر حال این اتفاقات برای باشگاه پرسپولیس خوب نیست. البته که هواداران تیم با این مشکلات تکراری آشنا هستند اما همین هواداران پس از هت‌تریک قهرمانی دوست ندارند شنونده این نوع اخبار باشند.

 

مشکل زمین و بدهی به پیمانکار

کالدرون از کیفیت زمین تمرین تیمش رضایت ندارد. این حق طبیعی او بوده که از باشگاه بخواهد زمین مناسبی را برای تمرین شاگردانش فراهم کند: «وقتی بعد از ۴ روز تعطیلی به تمرین برگشتم، متوجه شدم زمین تمرین ما هنوز مشکلات سابق را دارد. وقتی زمین خوب نیست باید روی آن شن بریزند که منافذ پوشیده شود و سطح زمین به حالت صاف در بیاید ولی ظاهراً حتی پول برای خرید شن هم وجود نداشته که زمین امروز این شرایط را دارد. خیلی نگرانم و زمین تمرین مهم‌ترین مسأله ما است. امیدوارم مشکلات مالی حل شود.» اما مشکل زمین تمرین با شن‌ریزی شاید فقط به طور موقت برطرف شود. از آنجا که در زمان مدیریت قبلی با پیمانکار زمین تسویه حساب نشده، آماده‌سازی این زمین هم در تابستان صورت نگرفته و همین باعث بروز مشکلاتی برای کادرفنی و بازیکنان در روزهای سرد سال شده است. به همین دلیل پرسپولیسی‌ها مجبور شدند چندین جلسه تمرین را در ورزشگاه خیریه عمل و زمین پژوهشکده انجام دهند.»

 

تعریف یا کنایه

کالدرون در بخشی از حرف‌هایش درباره بازیکن خارجی تیمش حرف‌هایی زده که جای تأمل دارد: «ما بدون بازیکن خارجی در حال رقابت با برخی از تیم‌ها هستیم که بازیکنان خارجی خوبی دارند. این کار و شرایط پرسپولیس قابل تقدیر است.» حالا دو سؤال مطرح است؛ اول اینکه او چرا رادوشوویچ را به حساب نیاورده است. دروازه‌بانی که هر زمان به جای بیرانوند درون دروازه ایستاده عملکرد خوبی داشته است. اگر منظور او جونیور براندائو بوده که خودش به عنوان گزینه نهم انتخابش کرده در حالی که می‌توانست این انتخاب را نداشته باشد. مشخص نیست کالدرون با بیان این جمله خواسته نداشتن پول برای خرید بازیکن خوب را علنی کند یا اینکه از عملکردش بدون بازیکن خارجی تأثیرگذار تعریف کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز