خبرگزاری کار ایران

مشکل ذوب آهن هیات مدیره‌اش است و با تغییر سرمربی چیزی درست نمی‌شود

سپهر حیدری: حق اشتباه نداریم و نباید وارد بازی روانی عراقی‌ها شویم/ شجاع دیگر باید چکار کند که ویلموتس او را دعوت کند؟/ کلی امتیاز از دست رفت تا کادرفنی بفهمد جونیور به درد نمی‌خورد

asdasd
کد خبر : ۸۳۳۴۶۶

بازیکن اسبق تیم ملی در خصوص شرایط بازی با عراق صحبت کرد.

سپهر حیدری در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص شرایط تیم ملی ایران پیش از دیدار با عراق اظهار داشت: این بازی مثل همیشه حساسیت‌های خاص خودش را دارد. ما قبلاً در جام ملت‌ها مقابل عراق بازی کردیم و از این تیم ضربه خوردیم و الان هم با توجه به شرایط جدول و امتیازات موقعیت حساسی داریم ولی به نظرم بچه‌های ما و خود ویلموتس به قدر کافی باهوش هستند و می‌دانند که جایی برای اشتباه کردن ندارند. یک جورهایی هم جدا از بحث 3 امتیاز بازی حساسیت‌های موجود میان دو کشور همسایه که بارها در چالش بودند هم روی بازی سایه انداخته است. به طور کلی عراق تیم چغری است که همیشه بازی سختی مقابل آنها داشتیم. خود من هم 2 بار زمان ملی‌پوش بودنم با آنها بازی کردم که خدا را شکر هر دو بازی را بردیم. در کل به نظرم باید مراقب باشیم و حریف را دست کم نگیریم و باهوش عمل کنیم. به نظر من یک بر صفر با گل سردار آزمون پیروز می‌شویم.

وی در مورد اتفاقات چند وقت اخیر و مسائلی مثل توهین یونس محمود به ایران و تاثیرش روی بازی گفت: آنها همیشه از این کارها می‌کنند و خوراکشان کارهای روانی است. بچه‌های ما نباید اسیر این بازی‌های‌شان شوند. روز قبل هم توسط رسانه‌های خودشان اعلام کردند که نمی‌خواهند بازی کنند ولی همه ما می‌دانیم این مساول دروغ محض است و فقط به دنبال بر هم زدن تمرکز و روان بازیکنان ما هستند. عراق از لحاظ کیفی از ما پایین‌تر است  و به همین خاطر به سراغ مسائل روحی و روانی می‌رود. به نظرم با وجود کسی مثل ویلموتس و مربی خوبی مثل وحید هاشمیان تفکر حرفه‌ای در تیم وجود دارد و آنها نمی‌توانند از این طریق به ما ضربه بزنند.

مدافع اسبق تیم ملی در مورد برگزاری بازی در اردن هم گفت: من خودم هر دو باری که مقابل عراق بازی کردم بازی در منامه برگزار شد و جو آنجا تماماً به سود عراق است ولی به هر حال میزبانی این دیدار با آنهاست و طبیعی است از این شرایط بهره‌مند باشند و ما باید بدون توجه به جو استادیوم به فکر بازی خودمان باشیم.

حیدری در مورد فوتبال حرفه‌ای شده است و نباید اجازه دهیم کار به اینجا کشیده شود. البته همه می‌دانیم که ما به خاطر تحریم‌ها به اینجور مشکلات می‌خوریم ولی همه در رأس فدراسیون در تلاش هستند تا این مشکلات حل شود. یک مربی هم حق دارد پولش را به موقع دریافت کند تا در آرامش و تمرکز کارش را انجام دهد. مطمئنم آقای تاج و ابراهیم شکوری در تلاش هستند تا این مشکل را هرچه زودتر برطرف کنند تا کادرفنی تیم ملی در آرامش به فکر مسائل فنی باشد.

وی در مورد فهرست بازیکنان دعوت شده هم گفت: این حق سرمربی تیم ملی است تا بر اساس سلیقه و تفکرات خودش بازیکنان را دعوت کند و خب طبق آن چیزی که تا کنون نشان داده ظاهراً قصد ندارد به هیچ وجه شجاع خلیل‌زاده را دعوت کند و من نمی‌دادنم شجاع دیگر چکار باید بکند که دعوت شود. به نظر من در خط دفاع شجاع خلیل‌زاده و همینطور عزت‌اله پورقاز قابلیت دعوت شدن به اردو را داشتند و می‌توانند به خط دفاع تیم ملی کمک کنند. خود من هم در مقطعی چنین شرایطی داشتم و به اردو دعوت نمی‌شدم چرا که همزمان با جلال حسینی و هادی عقیلی بودم و آن زمان برعکس الان مد شده بود که از استقلال و پرسپولیس بازیکن کمتر دعوت شود ولی همان مقدار بازی ملی هم که دارم برایم افتخار است که توانستم به تیم ملی کشورم خدمت کنم. به هر حال امیدوارم در اردوهای بعدی شاهد دعوت شدن شجاع باشیم.

پیشکسوت فوتبال در مورد اوضاع پرسپولیس هم گفت: اوضاع پرسپولیس بعد از 2 بازی نتیجه گرفتن تا حدودی خوب شده است و در شرایط مناسبی به تعطیلات رفتند. 3 امتیاز بازی فولاد به نظرم خیلی مهم بود و اینکه بتوانتیم در زمین فولاد ببریم کار کوچکی نیست. به نظرم کالدرون به خوبی شرایط را مدیریت کرد تا توانست از این بازی 3 امتیاز بگیرد. در حال حاضر هم این تعطیلات به پرسپولیس کمک کند تا نقاط ضعفش را بپوشاند و این وقفه ایجاد شده برای این تیم یک موهبت است و امیدوارم با استفاده خوب از این شرایط تیم شادابی به مصاف نفت مسجد سلیمان فرستاده شود.

حیدری در مورد انتقاداتی که به خط حمله پرسپولیس می‌شود هم اظهار داشت: انتقادات همیشه هست ولی اگر به این 2-3 بازی اخیر نگاه کنید که در کنار علیپور خبری از جونیور نیست و وحید امیری و مهدی ترابی زوج او را تشکیل می‌دهند اوضاع بهتر شده است. ما از همان اول فصل گفتیم جونیور به درد نمی‌خورد و واقعاً هم مشخص شد که به درد نمی‌خورد ولی ببینید برای روشن شدن این موضوع چند امتیاز از دست رفت و تیم چقدر عقب افتاد. به نظرم مثل ترکیب سال قبل برانکو اگر از کسی مثل ترابی، امیری یا نعمتی در کنار علیپور استفاده شود بهتر است و در نیم فصل هم خط حمله تقویت شده و یک مهاجم خوب به خدمت بگیرند تا اوضاع خوب شود.

وی در پایان در مورد مشکلات اخیر ذوب آهن هم گفت: فکر می‌کنم بدترین ضربه در ذوب آهن و هر اتفاقی که در این باشگاه افتاده است را هیات مدیره ایجاد کرده و ذوب آهن را به این روز انداخته است. اولاً ذوب آهن اشتباه بزرگی که کرد این بود که یک گوهر به نام سعید آذری را از دست داد که از بهترین مدیران فوتبال کشور و از جنس خود باشگاه بود و با جان و دل تلاش می‌کرد و از دست دادن چنین مدیری دسته گل هیات مدیره باشگاه است. نقطه تاریک عملکرد هیات مدیره ندادن پول در ابتدای فصل بود و قصد داشتند از این طریق آذری را تضعیف کنند و ضررش را ذوب آهن دید و منصوریان هم که دستش خالی بود  نتوانست بازیکنان را حفظ کرده یا به جایشان گزینه مناسبی جذب کند. رشید مظاهری و محمدرضا حسینی ستون‌های تیم بودند ولی جدا شدند و کسی به جایشان جذب نشد. به نظر من مشکل ذوب آهن هیات مدیره است و با تغییر مدیرعامل و سرمربی مشکلی حل نمی‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز