خبرگزاری کار ایران

۱۲ تیم لیگ برتری جایی در فهرست جدید تیم ملی ندارند؛

ویلموتس لیگ برتر را می‌بیند؟ (گزارش ویژه از خمیازه راه دور سرمربی بلژیکی)

asdasd
کد خبر : ۸۳۱۹۹۹

فهرست جدید ویلموتس برای اردوی تیم ملی نشان می‌دهد برخلاف گفته‌های قبلی او توجه چندانی به رقابت‌های لیگ برتر ندارند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، در فهرست 23 نفره تیم ملی از سوی ویلموتس اعلام شده اکثریت را مثل همیشه لژیونرها تشکیل می‌دهند و سایر نفراتی که از لیگ برتر دعوت شده‌اند هم مربوط به چهار تیم مطرح استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتور هستند.

پرسپولیس با 5 بازیکن یعنی بیرانوند، کنعانی‌زادگان، نادری، نوراللهی و امیری در صدر قرار دارد و پس از این تیم تراکتور با 3 بازیکن یعنی شجاعی، حاج‌صفی و مظاهری و همچنین استقلال با وریا غفوری، سیاوش یزدانی و علی کریمی در رتبه بعدی قرار دارند. سپاهان هم دو بازیکن یعنی پیام نیازمند و محمد محبی را در اردو دارد. این 13 بازیکن که از 4 تیم دعوت شده‌اند تنها سهم لیگ برتر از فهرست تیم ملی هستند و 12 تیم لیگ برتری دیگر نقشی در این فهرست ایفا نمی‌کنند. نکته قابل توجه عدم حضور حتی یک بازیکن از شهر خودرو در بین این نفرات است. تیم یحیی گل‌محمدی با یک بازی کمتر در رتبه دوم جدول قرار دارد و می‌تواند با برتری در دیدار معوقه خودش صدرنشین شود که اتفاق محتملی است ولی ویلموتس هیچکدام از بازیکنان این تیم را به اردو فرا نخوانده است.

10 نفر دیگر یعنی مجید حسینی، میلاد محمدی، مرتضی پورعلی‌گنجی، رامین رضاییان، امید ابراهیمی، کریم انصاری‌فرد، علی قلیزاده، کاوه رضایی، سردار آزمون و مهدی طارمی لژیونر های اردوی تیم ملی هستند. شارلوا با کاوه رضایی و علی قلیزاده 2 سهمیه دارد و مابقی از 8 تیم دیگر هستند.

با توجه به این فهرست به نظر می‌رسد ویلموتس هم مثل کی‌روش به جمعی از بازیکنان مورد نظرش رسیده است که معمولاً‌ باید شاهد حضور همان‌ها در فهرست باشیم و به جز 3-2 تغییر معمول در هر فهرست شاهد تغییرات زیادی نخواهیم بود. در این میان ماجرای توجه به لیگ و دیدن مسابقات و باز بودن در تیم ملی به روی ستاره‌های لیگ هم در اینجا محل سوال است. کما اینکه بازیکنانی از شهر خودرو، فولاد و چند تیم دیگر شایستگی دعوت به اردو را داشتند. علی نعمتی، محمدحسین مرادمند و امین قاسمی‌نژاد از شهر خودرو، احمد عبدالله‌زاده از فولاد، محمد طیبی از نفت مسجد سلمیان، شهریار مغانلو از پیکان، ارسلان مطهری از ذوب آهن و نفراتی از این دست هستند که ویلموتس می‌توانست در این مدت به آنها فرصت حضور در اردو و شانس دیده شدن در تیم ملی را بدهد ولی به نظر می‌رسد تغییری در روند دعوت بازیکنان ایجاد نشده است.

در کنار این‌ها از همان 4 تیم مطرح بالای جدول هم نفرات دیگری بودند که شایستگی حضور در فهرست را داشتند. عزت پورقاز، امید نورافکن، مهدی کیانی از سپاهان، ساسان انصاری و ایمان سلیمی از تراکتور، مهدی قائدی، حسین حسینی، مهدی ریگی و فرشید اسماعیلی از استقلال و مهدی ترابی و شجاع خلیل‌زاده از پرسپولیس هم نفرات برتر لیگ برتر در 10 هفته گذشته از رقابت‌ها بودند و شایسته دعوت شدن به تیم ملی بودند که به آنها فرصت حضور داده نمی‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز