خبرگزاری کار ایران

به بهانه برکناری سعید فتاحی از مسئولیت برگزاری مسابقات؛

با حواشی پر سر و صدای مرد خبرساز فدراسیون فوتبال (گزارش ویژه)

asdasd
کد خبر : ۸۳۱۴۵۹

مسئول برگزاری رقابت‌های لیگ برتر صبح امروز از سازمان لیگ برکنار شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، برکناری سعید فتاحی از مسئولیت برگزاری مسابقات سازمان لیگ خبر غیر منتظره‌ای بود که صبح امروز از فدراسیون فوتبال مخابره شد و مسئولان سازمان لیگ بدون توضیح خاصی در خصوص دلیل این برکناری، در خبری چند خطی از انتصاب سهیل مهدی به عنوان جانشین وی خبر دادند.

سعید فتاحی که چند سالی است برگزاری مسابقات سازمان لیگ را بر عهده دارد، مسئولیتی سنگین را در این مدت به دوش می‌کشید و نقاط مثبت و منفی زیادی هم در کارنامه او در این مدت دیده می‌شود. از نظم بخشیدن به برگزاری مسابقات نسبت به دوران پیش از خودش گرفته تا حضور به موقع در جایی که به حضورش نیاز بود و البته پاسخگویی همیشگی به رسانه‌ها و مخاطبان فوتبال از عمده ویژگی‌های مثبت فتاحی در دوران تصدی مسئولیت برگزاری مسابقات بود ولی او به اقتضای حساسیت پستش، در این سال‌ها درگیر حواشی مختلفی هم شد که بعضاً در آنها بی تقصیر هم نبود.

در اینجا به برخی از حواشی مربوط به وی در سال‌های اخیر می‌پردازیم:


* میزبانی خرمشهر در فینال جام حذفی

مشخص نیست برگزاری فینال جام حذفی در خرمشهر و نامگذاری این تورنمنت به عنوان یادواره آزادسازی خرمشهر تصمیمی بود که از سوی چه کسی گرفته شد ولی تبعات آن دامن سعید فتاحی را گرفت. از ساعت 96 بود که این تصمیم اجرایی شد و نفت تهران و تراکتور در این ورزشگاه به مصاف هم رفته و نفت موفق شد نتیجه را به سود خود با یک گل به پایان برساند. از همان زمان نبود زیرساخت‌های لازم در ورزشگاه خرمشهر و وضعیت بد چمن و البته ایمنی ورزشگاه مورد انتقاد دو تیم بود همواره از سعید فتاحی سوال می‌شد که بر اساس کدام استانداردها این ورزشگاه انتخاب شده است و البته پاسخ قانع کننده‌ای داده نشد و تنها به این توضیح بسنده شد که برای سال‌های بعد اوضاع بهتر می‌شود.


* کتک خوردن آقای سرپرست

چند روز قبل از حضور خونه به خونه در فینال جام حذفی 97 این تیم به مصاف برق شیراز رفت. در این دیدار رحمان رضایی با تصمیم داور مسابقه از کنار زمین اخراج شد و این موضوع آغاز درگیری‌هایی بود که بازی را به حاشیه برد. پخش ویدیویی مربوط به درگیری فیزیکی میان محمودی، سرپرست خونه به خونه با سعید فتاحی برای فوتبالدوستان اتفاقی عجیب بود و تازگی داشت. در این صحنه سعید فتاحی با دست خود محمودی را به زمین می‌اندازد. وی در توضیحاتش در برنامه نود گفت که درگیری خاصی نبوده و ابتدا محمودی با دست او را عقب رانده و وی هم عملی مشابه انجام داده است.

با حواشی پر سر و صدای مرد خبرساز فدراسیون فوتبال (گزارش ویژه)


* فینال جام حذفی 97؛ پیش بینی برنده بازی

یک سال گذشت و استقلال با خونه به خونه بازهم در این ورزشگاه به دیدار هم رفتند. با وجود گذشت یک سال و برخلاف وعده‌های داده شده نه وضعیت چمن ورزشگاه بهتر از قبل شد و نه مسائل مربوط به ایمنی آن. به طوری که بازیکنان استقلال دوشادوش و در کنار هواداران خود قهرمانی را جشن گرفتند و هر کس دلش خواست توانست به راحتی وارد زمین شده و در این شرایط سلامت جسمی بازیکنان و سایر عوامل در خطر بود. حادثه تلخی هم در این ورزشگاه رخ داد که آسیب دیدگی یک تماشاگر از ناحیه چشم و از دست دادن بینایی‌اش بود که یک بار دیگر نشان داد ورزشگاه خرمشهر استانداردهای لازم برای برگزاری دیداری در سطح فینال جام حذفی را ندارد. سوای اینکه این مسائل چقدر به سعید فتاحی مربوط است و چقدر باید او را مسئول تصمیمات اتخاذ شده دانست، یک اتفاق دیگر در این فینال بود که حسابی مسئول برگزاری مسابقات را به حاشیه رانده و اعتراضات زیادی را به سمت او روانه کرد. در شرایطی که استقلال تنها با یک گل از حریف بابلی خود پیش بود، مسئولان برگزاری مسابقه مشغول چیدن سکوی قهرمانی بودند که انتخاب رنگ آبی برای آن نشان می‌داد برای تیم استقلال طراحی شده است. طبق عرف چند سال اخیر فوتبال ایران، سکوهای تعبیه شده به رنگ پیراهن تیم قهرمان طراحی می‌شود و در آن بازی استقلال آبی و خونه به خونه قرمز می‌پوشیدند. این در حالی بود که هر لحظه امکان زدن گل تساوی توسط خونه به خونه و یا حتی برتری در بازی در دقایق پایانی وجود داشت ولی چینش سکوی آبی‌رنگ این شائبه را در ذهن تداعی می‌کرد که انگار مسئولان پیش از پایان بازی از برد استقلال مطمئن بودند. این ماجرا پایش را به برنامه نود و گفتگوی عادل فردوسی‌پور با فتاحی باز کرد و جرو بحث خفیفی هم میان طرفین در این باره شکل گرفت.


* پرسپولیس - سپاهان و تقسیم بحث برانگیز سکوهای آزادی

پرسپولیس و سپاهان چندی قبل از تقابل در جام حذفی باید در لیگ به مصاف هم می‌رفتند. دیداری که با توجه به رقابت فشرده‌شان در بالای جدول و اهمیتش در مشخص کردن تیم قهرمان اهمیت بالایی داشت و مشخص بود پتانسیل به حاشیه کشیده شدن را دارد.

از مدت‌ها قبل بحث تقسیم سکوها و تعیین جایگاه میهمان - میزبان شکل گرفته بود و مسئولیت آن هم بر عهده سازمان لیگ بود. در این میان قرار گرفتن پرسپولیسی‌ها در جایگاه بالای سر هواداران سپاهان اتفاق عجیبی بود که کار را به درگیری و جنجال روی سکوها کشاند و باعث مصدومیت چند نفر هم شد. سعید فتاحی در توضیح چرایی این اتفاق عنوان کرد که مسئولیت جلوگیری از ورود تماشاگران به جایگاهی که متعلق به آنها نیست بر عهده سازمان لیگ نبوده و یگان ویژه باید بابت آن پاسخگو باشد.

با حواشی پر سر و صدای مرد خبرساز فدراسیون فوتبال (گزارش ویژه)


 * سپاهان - پرسپولیس؛ پرده دوم در نقش جهان

در اینجا هم سازمان لیگ و در رأس آن سعید فتاحی درگیر چالشی جدید و جدی شدند. بیرون آمدن بندی از اساس‌نامه فدراسیون فوتبال مبنی بر تقسیم 50-50 سکوها در دیدارهای تک حذفی جام حذفی پرسپولیس را مدعی در اختیار گرفتن نیمی از ظرفیت ورزشگاه کرد و سپاهانی‌ها هم به عنوان میزبان بازی با این ادله که چنین قانونی پیش از این هرگز اجرا نشده، 90 درصد از سکوهای نقش جهان را حق خود دانستند و این موضوع تا چند روز چالشی جدی برای فتاحی و همکارانش در سازمان لیگ ایجاد کرد و در نهایت تصمیم بر این شد که میانه اختلاف دو تیم را بگیرند و سکوها 70-30 تقسیم شد. این بازی هم با حاشیه‌های زیادی همراه بود. از پرتاب مواد منفجره از سوی سکوها به داخل زمین گرفته تا خسارت شدید به اتومبیل چند عکاس و خبرنگار در ورزشگاه نقش جهان پس از پایان بازی.

با حواشی پر سر و صدای مرد خبرساز فدراسیون فوتبال (گزارش ویژه)


* فینال جام حذفی و حاشیه‌ای دیگر

ظاهراً دردرسرهای فتاحی در جام حذفی و برگزاری این رقابت‌ها تمامی نداشت. پرسپولیس و داماش باید در ورزشگاه شهدای فولاد به مصاف هم می‌رفتند و در اینجا باز هم بحث تقسیم سکوها پیش آمد. مشخص بود که داماش توانایی استفاده از 50 درصد ظرفیت ورزشگاه را ندارد ولی کار به سمتی رفت که حتی 10 درصد عرف تماشاگران میهمان هم در اختیار تیم گیلانی قرار داده نشد و با پر شدن ورزشگاه از سوی تماشاگران پرسپولیس آنها امکان ورود به استادیوم را پیدا نکردند. این موضوع با امتناع داماشی‌ها از حضور در زمین و برگزاری مسابقه همراه شد و تاخیری نزدیک به 2 ساعته داشت. مسئولان سازمان لیگ با اعلام لغو شدن بازی باعث شدند تعدادی از تماشاگران ورزشگاه را ترک کرده و جای خالی برای استقرار تماشاگران داماش ایجاد شود. فتاحی در توضیح این بی‌نظمی بازهم عنوان کرد که سازمان لیگ مسئولیت جلوگیری وجود غیر قانونی تماشاگران به جایگاهی که در اختیارشان نیست را بر عهده ندارد. وی در برنامه فوتبال برتر و روی آنتن زنده هم درگیری لفظی مختصری با محمدحسین میثاقی، مجری برنامه داشت.

با حواشی پر سر و صدای مرد خبرساز فدراسیون فوتبال (گزارش ویژه)


* ورزشگاه انقلاب کرج

در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی بود که استقلال در ورزشگاه انقلاب کرج میهمان گل ریحان البرز بود. این دیدار حواشی زیادی داشت که مهم‌ترین آن قطع برق ورزشگاه به مدت حدود نیم ساعت بود که باعث شد تعدادی از خبرنگاران و عکاسان از محدوده قانونی خود خارج شده و همین موضوع عصبانیت سعید فتاحی را به همراه داشت و باعث شد وی در پایان بازی اجازه حضور خبرنگاران در محوطه میکسدزون و مصاحبه با بازیکنان را ندهد.

با حواشی پر سر و صدای مرد خبرساز فدراسیون فوتبال (گزارش ویژه)

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز