خبرگزاری کار ایران

موقعیت عجیب سرمربی موقت بایرن مونیخ؛ کارمند بانک و قهرمان جهان!

asdasd
کد خبر : ۸۳۱۲۴۹

او هافبک سابق بایرن مونیخ است و کمک کرد یواخیم لوو در جام جهانی 2014 قهرمان شود اما دیگر چه از مردی که به صورت موقت جانشین نیکو کواچ در بایرن مونیخ شده می‌دانیم؟

به گزارش ایلنا، او هافبک سابق بایرن مونیخ است و کمک کرد یواخیم لوو در جام جهانی 2014 قهرمان شود اما دیگر چه از مردی که به صورت موقت جانشین نیکو کواچ در بایرن مونیخ شده می‌دانیم؟

چهره‌ای آشنا در بایرن

هانس-دیتر فلیک در شهر زیبای هایدلبرگ در سال 1965 متولد شد. او در تیم‌ سندهاوزن در دسته‌های پایین‌تر لیگ آلمان در سال‌های 1982 و 1985 مطرح شد.

فلیک در 20سالگی از سوی بایرن مونیخ کشف شد و پنج سال را در بایرن گذراند و 137 بازی رسمی برای این باشگاه انجام داد و چهار بار فاتح بوندس‌لیگا و یک بار هم در سال 1986 قهرمان جام حذفی شد.

او در سال 1990 از بایرن رفت. این هافبک تهاجمی راهی کلن شد اما پس از مصدومیت‌های شدید، آخرین بازی‌اش در بوندس‌لیگا را در سپتامبر 1992 انجام داد و سال بعد در 28سالگی تصمیم گرفت که برای همیشه از میادین کناره‌گیری کند.

 

حضور در بانک

دوران ورزشی فلیک ممکن بود کاملاً متفاوت شود. او در 18سالگی در یک بانک کارآموزی می‌کرد که پیشنهاد بازی برای اشتوتگارت را دریافت کرد و البته آن را رد کرد. اشتوتگارت در فصل 84-1983 فاتح بوندس‌لیگا شد.

فلیک در سال 2014 به مجله روند گفت: «‌می‌خواستم که دوران کارآموزی‌ام در بانک را به پایان برسانم اما اشتوتگارت به من گفت که اگر این کار را انجام دهم، مجبور می‌شوم برای تیم ذخیره‌ها بازی کنم اما من نمی‌خواستم این کار را انجام دهم. تنها می‌خواستم از این بابت مطمئن باشم چون نمی‌دانستم تا چه زمانی می‌توانم فوتبال بازی کنم.»

 

رفتن به سمت نیمکت

فلیک همیشه به دنبال آن بوده که پیشاپیش درباره آینده فکر کند. او دوره‌های مربیگری را در زمان خوبی آغاز کرد و در نهایت در سال 2003 بود که مجوز حرفه‌ای دریافت کرد. او در آن هنگام به همراه توماس دال، مربی سابق هامبورگ، بوروسیا دورتموند و هانوفر، نفرات اول کلاس شدند.

او پس از چند سال مربیگری در یک تیم محلی در بامنتال، در سال 2000 به عنوان مربی هوفنهایم برگزیده شد و باشگاه در پنج سال آینده زیر نظر او رشد کرد.

 آنها از دسته چهارم به دسته سوم صعود کردند و در نهایت مسیر برای رالف رانگنیک هموار شد و او توانست این تیم را در سال 2007 به بوندس‌لیگای 2 برساند.

او سپس مدت کوتاهی در کنار جیووانی تراپاتونی در سالزبورگ کار کرد تا اینکه تماسی با او گرفته شد که مسیر زندگی‌اش را عوض کرد.

 

قهرمان جام جهانی

در 23 آگوست 2006 و یک ماه پس از انتصاب یواخیم لوو به عنوان مربی تیم ملی آلمان بود که فلیک به عنوان دستیار لوو انتخاب شد. نکته عجیب آنکه مارکوس لوو، برادر یواخیم، بازیکنی بود که سندهاوزن در سال 1985 خریداری کرده بود تا جانشین فلیک شود.

این اولین بار در تاریخ تیم ملی آلمان بود که سرمربی آلمان و دستیار اصلی او، هرگز در بالاترین سطح پیراهن تیم ملی را به تن نکرده بودند. البته فلیک دو بازی برای تیم زیر 18ساله‌ها انجام داده بود اما در هر حال این دو نفر توانستند آلمان را به قله فوتبال برسانند. آلمان در یورو 2008 دوم شد و در جام جهانی 2010 سوم و توانست با قهرمانی در جام جهانی 2014، چهارمین ستاره را روی پیراهن این تیم بیاورد.

 

افتخارات در زادگاه

در نتیجه، فلیک نشان افتخار از بامنتال را در نوامبر 2015 دریافت کرد. بامنتال شهر کوچکی در نزدیکی هایدلبرگ است که او به همراه زیلکه، همسرش در آن زندگی می‌کند. او جوان‌ترین فردی است که نشان افتخار این شهر را دریافت می‌کند. او در این شهر یک مغازه لوازم ورزشی هم دارد. او پس از جام جهانی از تیم ملی آلمان کناره‌گیری کرد و پست مدیریت ورزشی اتحادیه فوتبال آلمان را در سپتامبر 2014 به عهده گرفت و تا ژانویه 2017 در این سمت ماند.

منبع: Bundesliga

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز