خبرگزاری کار ایران

این نسل پتانسیل صعود به المپیک را دارد

نصرتی: هم انتخاب و هم استعفای مجیدی اشتباه بود

asdasd
کد خبر : ۸۲۷۸۳۴

ملی پوش سابق تیم ملی ایران می گوید این نسلی که در تیم امید ایران بازی می‌نند پتانسیل و توان صعود به المپیک را دارند.

به گزارش ایلنا، محمد نصرتی که سابقه حضور در تیم ملی امید ایران را دارد معتقد است در حال حاضر کادر فنی تیم امید ایران مشخص شده و حالا باید بدون حاشیه و با تمرکز بالا برای صعود به المپیک تلاش کنند چون ما تیم خوبی داریم و این نسلی که در تیم امید ایران بازی نی کنند پتانسیل و توان صعود به المپیک را دارند و می‌توانند به این حسرت که بیش از 40 سال طول کشیده پایان بدهند و در المپیک 2020 ژاپن حضور داشته باشند.

شرایط تیم ملی امید ایران را چطور ارزیابی می‌کنید؟

شرایط تیم ملی امید ما نه خیلی بد و نه خیلی خوب است. به‌هرحال ما تغییر و تحول در کادر فنی تیم امیدمان زیاد داشتیم چون اول آقای کرانچار آمد و بعد از مدتی رفت و بعد آقای مجیدی آمد و با توجه به بازی دوستانه او را برداشتند و الان هم آقای استیلی هدایت تیم ملی امید ما را برعهده گرفته است. تیم بزرگسالان ما الان خوب و قدرتمند است و تیم اول آسیا هستیم و تیم ملی امید تیم دوم ما است و امیدوارم بعد از بیش از 40 سال راهی المپیک شود چون همین بازیکنان حاضر در ملی امید در آینده تیم ملی بزرگسالان ما را تشکیل می‌دهند.

چرا تیم ملی امید ما همیشه بلاتکلیف است؟

شاید یکی از دلایل اصلی آن این باشد که همیشه کمیته ملی المپیک با فدراسیون فوتبال سر این تیم اختلاف داشته‌اند. البته الان کمیته ملی المپیک کلاً این تیم را به فدراسیون فوتبال محول کرده است. زمان ما تیم ملی امید خیلی خوبی داشتیم و خوب هم کار کردیم اما بدشانس بودیم و نمی‌دانم چرا به المپیک نمی‌رویم. ما خیلی روی تیم امید تمرکز نمی‌گذاریم و باشگاه‌ها هم بازیکن در اختیار این تیم نمی‌گذارند. البته این دوره تمرکز خوبی روی تیم ملی امید است و از زمان کرانچار تلاش کردند تیم خوبی بسازند و اردوها و بازی‌های خوبی هم داشتند و فرصت آماده‌سازی خوبی برای تیم امید در نظر گرفته شد.

فرهاد مجیدی را گزینه خوبی برای هدایت تیم ملی امید ایران می‌دانستید؟

گزینه خوبی نمی‌دانستم اما نمی‌دانم چطوری آقای مجیدی را انتخاب کردند و با توجه به نتیجه بازی دوستانه چطور او را برداشتند یا فشار آوردند که استعفا بدهد. یا نباید مجیدی را انتخاب می‌کردند یا وقتی انتخاب کردند باید حمایت می‌کردند. من در برنامه تلویزیونی صحبت‌های مجیدی، استیلی و محمدی را شنیدم و در کل تصمیم اشتباهی بود، هم انتخاب مجیدی و هم استعفای او و به قول مجیدی دخالت‌هایی که می‌کردند تمام این مسائل و اتفاقات اشتباه بود.

حضور استیلی به‌عنوان سرمربی تیم ملی امید را موجه می‌دانید؟

حمید استیلی مربی خوبی است و مربی خود من در پرسپولیس هم بوده اما کار سختی است. ایران در سید 4 بود و بازی‌های سختی داریم و باید با ازبکستان بازی کنیم که حریف سختی خواهد بود.

فکر می‌کنید در حال حاضر فدراسیون و کمیته ملی المپیک از تیم ملی امید ایران حمایت لازم را دارند؟

قطعاً حمایت می‌کنند البته نه به‌اندازه تیم ملی بزرگسالان اما بالاخره این تیم حمایت می‌شود چون کار سختی دارد و این بچه‌ها می‌خواهند به المپیک بروند و نیاز به توجه و حمایت مسئولان دارند.

انگار تیم ملی امید را کسی زیاد جدی نمی‌گیرد. قبول دارید؟

بله اما امسال جدی گرفته‌اند و هم فدراسیون فوتبال و هم کمیته ملی المپیک این تیم را جدی گرفته‌اند چون تا جایی که من می‌دانم روند آماده‌سازی تیم امید ایران خوب بوده است.

این حسرتی که بیش از 40 سال طول کشیده بالاخره امسال تمام می‌شود؟

امیدوارم، شخصاً امیدوارم چون تیم ملی بزرگسالان ما تیم اول آسیا است و بهترین تیم قاره را داریم و چرا تیم دوم ما نتواند به المپیک صعود کند و حتماً می‌توانیم.

حضور در المپیک چقدر برای فوتبال ملی ما اهمیت دارد؟

قطعاً وقتی ما در رویدادهای بزرگ جهان نماینده داشته باشیم باعث پیشرفت و اعتبار و غرور ملی ما می‌شود. المپیک میدان بسیار بزرگی است و امیدوارم تیم ملی امید ما به این مسابقات صعود کند تا باعث پیشرفت فوتبال ما شود.

چه توصیه‌ای برای حمید استیلی و شاگردانش برای صعود به المپیک داری؟

با تمرکز و اعتماد به نفس بالا تمرین کنند و قطعاً می‌توانند به این مهم دست یابند. الان کادر فنی تیم ملی امید ایران مشخص‌شده و بدون هیچ فکر و حاشیه‌ای فقط و فقط برای صعود به المپیک تلاش کنند.

از مردم در این راه چه انتظاری دارید؟

از مردم انتظار حمایت دارم و به تیم امید ایران انرژی مثبت بدهند چون این تیم می‌تواند به المپیک برود. درست است که کار سختی است اما غیرممکن نیست. این نسلی که در تیم امید ما در حال حاضر حضور دارند پتانسیل صعود به المپیک را دارند و می‌توانند به المپیک بروند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز