خبرگزاری کار ایران

شاهکار باورنکردنی؛ تهمت به داوران

asdasd
کد خبر : ۸۲۷۵۲۰

کمیته و دپارتمان داوری بعد از حضور هدایت ممبینی به یکی از حاشیه‌سازترین بخش‌های فدراسیون فوتبال تبدیل شده است. کمیته حاشیه‌سازی که بعد از تهدید داوران زن بابت پیگیری مطالبات‌شان به حذف از لیست داوران بین‌المللی، حالا با تهمت زدن به داوران فوتسال و نادیده گرفتن شأن آنها خبرساز شده است!

به گزارش ایلنا، ماجرا مربوط می‌شود به کلاس آموزشی نیم‌فصل داوران فوتسال که در کرج در حال برگزاری بود. هدایت ممبینی علی‌رغم اینکه سال‌ها داور فوتبال بوده و اشراف آنچنانی به قوانین داوری فوتسال ندارد اما بارها و بارها در این کلاس‌ها، به جای مدرسان کلاس (موسوی و رجبی) اصرار به توضیح مطالبی داشته که در تخصص او نبوده است. این موضوع اما زمانی باعث ناراحتی داوران می‌شود که ممبینی از آموزش موارد فنی فاصله می‌گیرد و صراحتاً به داوران حاضر دستور می‌دهد که از 24 ساعت قبل از قضاوت در مسابقه تا 24 ساعت بعد از آن، تلفن‌های همراه خود را خاموش کنند یا از دسترس خارج باشد.

ممبینی با این صحبت در واقع دارد داوران را از حق مسلم‌شان برای استفاده از تلفن‌ همراه‌ محروم می‌کند. موضوعی که نه از نظر قانونی توجیهی دارد و نه در اساسنامه‌ها و آیین‌نامه‌ها اشاره‌ای به منع آن شده است.

رضا غیاثی، مشاور رئیس فدراسیون فوتبال در امور داوری ضمن انتشار این مطلب در کانال تلگرامی خود، می‌گوید: «بنده به عنوان مشاور آقای تاج همانطور که موضوع تهدید زنان داور را انتقال دادم، تهمت به داوران در کلاس داوری فوتسال کرج را هم به ایشان انتقال داده‌ام و رئیس فدراسیون فوتبال قول دادند که به این موضوع رسیدگی کنند.»

غیاثی این صحبت ممبینی را جرم می‌داند و در این رابطه توضیح می‌دهد: «دستور این آقا به داوران برای خاموش کردن تلفن‌های همراه‌شان، جلوگیری از احقاق حق این افراد و جرم است. چطور شخصی به خودش اجازه می‌دهد که افرادی را از حق مسلم خود یعنی استفاده از تلفن همراه منع کند؟ داوران ما به خاطر این موضوع می‌توانند از رئیس کمیته داوران به کمیته انضباطی یا اخلاق شکایت کنند. ضمن اینکه ایشان با صراحت کامل، به داوران تهمت زده است و داوران پاک ما را متهم به قضاوت فرمایشی کرده است.»

او تأکید می‌کند: «وقتی جلوی همه به داوران ما می‌گوید تلفن‌های خود را خاموش کنید، یعنی به آنها شک دارد اما دیگر به این نکته فکر نمی‌کند که داوران اشتباه‌کار آیا در بقیه روزها نمی‌توانند قرار و مدار بگذارند؟»

ماجرایی که به تازگی در کلاس آموزشی داوران در کرج رخ داده اما جدیدترین اتفاق بحث‌برانگیز کمیته داوران نبوده است.

حذف دپارتمان داوری اولین تصمیم عجیب ممبینی بعد از حضور در فدراسیون فوتبال بود. اولین اقدام برای اینکه ثابت کند او اهل تعامل با هیچ‌کس دیگری نیست. البته که اختلاف‌نظرهای پیشین بین رؤسای کمیته و دپارتمان داوری باعث شد که حذف دپارتمان خیلی اتفاق فاجعه‌باری جلوه نکند اما واقعیت این بود که تصمیم ممبینی برای حذف دپارتمان، به حذف کمک‌های مالی AFC منجر شد.

ممبینی ماه‌ها از معرفی اعضای کمیته سر باز زد و لیستی که در نهایت به مهدی تاج ارائه کرد، چنان لیست ضعیفی بود که حتی به جلسه هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال راه نیافت و با مخالفت تاج مواجه شد.

بعد از آن هم تهدید او برای زنان داوری خبرساز شد که برای دریافت مطالبات خود اقدام کرده بودند. آنها مطالبات خود را از کمیته داوران می‌خواستند و تصمیم داشتند تا وقتی مطالبات خود را دریافت نکرده‌اند، قضاوت نکنند که ممبینی آنها را تهدید به حذف از لیست بین‌المللی می‌کند. حالا هم که ممبینی بار دیگر با تهمت به داوران خبرساز شده است.

پرسش این است که آیا همه این حواشی ممکن است به ایجاد تغییر در ریاست این کمیته منجر شود؟ غیاثی به عنوان مشاور تاج در امور داوری می‌گوید: «این نظر آقای تاج است و من از آن اطلاعی ندارم. نکته قابل توجه اما این است که این آقا در حالی ریاست کمیته داوران را بر عهده گرفته که 8 سال است از داوری دور بوده است. به هر حال همه این موارد به آقای تاج انتقال داده شده و ایشان گفته که به این موضوع رسیدگی می‌کند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز