خبرگزاری کار ایران

استقلال استراماچونی؛ جذاب و در مسیر ادعا

asdasd
کد خبر : ۸۲۷۵۱۸

بازی با پارس‌جنوبی برای استقلال یک آزمون فوق‌العاده بود. به مصدومیت و دوری شجاعیان، مصدومیت غافلگیرکننده روزبه چشمی پیش از بازی نیز اضافه شد و بازی را برای استقلال پیچیده کرد و این البته یک فرصت بود که بدانیم استراماچونی مقابل این پیچیدگی چه واکنشی دارد.

به گزارش ایلنا، استقلال که در هفته‌های گذشته بازی با ۳ مدافع استاپر را تجربه می‌کرد، با مصدومیت روزبه، تغییر سیستم داد. چنین تغییری در دفاع اغلب برای تیم‌ها سخت است اما استقلال پس از چنین تغییری بلد بود که انسجام خط دفاعش را حفظ کند. غلامی و دانشگر در مرکز دفاع جمع شدند تا غفوری و زکی‌پور از کناره‌ها به آنها نزدیک شوند، در حالی‌که در بازی با سایپا غفوری و زکی‌پور رها بودند.

استقلال با مصدومیت غافلگیرکننده و پیش از شروع بازی روزبه چشمی راحت‌تر کنار آمد اما مصدومیت شجاعیان که به دوری او تا پایان فصل منجر شده، برای استقلال مسأله پیچیده‌تری را ساخته. استقلال مقابل پارس‌جنوبی جم کوشش کرد که جانشین شجاعیان را بشناسد، کاری که به این سادگی‌ها نیست و باید دید استراماچونی به کدام هافبک برای سپردن بازی به او اعتماد می‌کند. راه حل دیروز استراماچونی این بود که بدون پلی‌میکر بازی کند و هر کدام از هافبک‌ها در پست و منطقه خودشان بازی کردند و هیچ‌کدام را در نقش یک بازیساز آزاد نمی‌توانستید تصور کنید.

استقلال اما در بازی‌های سخت‌تر، مرد خوشفکر و سازنده‌ای را در مرکز میدان می‌خواهد و این می‌تواند نکته‌ای بحران‌ساز در بازی‌های سنگین‌تر باشد. نه رضاوند و نه اسماعیلی و باقری حتی به اندازه شجاعیان پلی‌میکر نیستند و برای بازی ایده ندارند و این مسأله‌ای نیست که بدون نیروی انسانی جدید در استقلال آسان حل شود.

استقلال در خط حمله نیز مشغول بازی دادن به همه است. اکثر بازیکنان خط حمله استقلال فرصت بازی پیدا می‌کنند. این تنوع هم برای همه فرصت می‌سازد و هم بی‌ثباتی را پدید می‌آورد. هیچ‌کدام از مهاجمان استقلال در بازی‌های اخیر به جایگاه ثابت خود باور ندارند و شاید تنها مهدی قائدی مطمئن‌تر از بقیه بازی می‌کند.

استقلال دیروز روند پیروزی‌هایش را ادامه داد. آبی‌ها به این روند تازه و پایداری این روند نیاز داشتند و حالا آن را به دست آورده‌اند اما برای ادامه باید به نتایج بهتری درباره چند پست در هر خط برسند و بهترین انتخاب‌ها را داشته باشند. خرید بازیکن جدید هم می‌تواند نجات‌بخش باشد. بعید است استراماچونی حالا که تیمش در روند خوبی قرار گرفته، به این وضعیت راضی شود و از نیاز به قدرت بیشتر در تیمش غافل باشد. استقلال همچنان برای حضور در کورس قهرمانی نیاز به تقویت دارد و معلوم نیست باشگاه چقدر با سرمربی‌اش هم‌نظر است. فتحی که می‌داند تماشاگران چرا به قول پیمان یوسفی او را مورد تفقد قرار می‌دهند، چه تصمیمی درباره خریدهای جدید خواهد گرفت؟

داوری بحث‌برانگیز بازی استقلال - پارس‌جنوبی شاید پیروزی استقلال را در کارشناسی‌های داوری کمرنگ کند اما استقلال با پیروزی، بار خود را برای قرار گرفتن در روندی جذاب بست و البته حالا در آرامش فرصت دارد برای اصلاح تیمش. این تیم یاد گرفته که گره‌هایش را باز کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز