خبرگزاری کار ایران

گفت‌وگو با بانوی خبرساز امروز ورزش ایران؛ لژیونر شدنم مشکلی برای حجابم ایجاد نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۴۲۳

لژیونر رکاب‌زن کشورمان گفت: ورزشکاران ما به دلیل گرانی و وضعیت بد اقتصادی توانایی خرید و تامین تجهیزات ورزشی این رشته را ندارند. خداروشکر مسئولان باشگاه اسپانیایی با حجابم مشکلی ندارند و اصلا صحبتی در این مورد با من نکردند.

سمیه یزدانی در خصوص اینکه از چه سنی رکاب زنی را شروع کرد و چه شد که رشته دوچرخه‌سواری را انتخاب کرد اظهار داشت: از بچگی دوچرخه‌سواری می‌کردم اما از سن 20 سالگی و نزدیک به 9سال است که این رشته را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنم. قبل از اینکه دوچرخه سواری را به عنوان ورزش اصلی‌ام انتخاب کنم چند ورزش دیگر مثل کوه‌ نوردی و شنا را نیز تجربه کرده بودم. اما عشق و علاقه‌ام به رکاب‌زنی باعث شد تا در نهایت دوچرخه‌سواری را به عنوان ورزش اولم انتخاب کنم.

یزدانی درخصوص تمرینات و شرایط فعلی‌اش گفت: تمرینات دوچرخه‌سواری روزانه ما به صورت میانگین سه الی پنج ساعت در هر روز است. تقریبا سه جلسه درهفته برنامه کوه‌نوردیو بدنسازی داریم و با توجه به مسابقات پیش رو و میزان اهمیت آن‌ها فشردگی تمریناتمان متغیر خواهد بود.

دارنده اولین مدال آسیایی دوچرخه سواری زنان ایران در خصوص شرایط بانوان دوچرخه‌سوار کشورمان گفت: ورزشکاران ما به دلیل گرانی و وضعیت بد اقتصادی توانایی خرید و تامین تجهیزات ورزشی این رشته را ندارند. بیشتر آن‌ها از یک دوچرخه چندین سال استفاده می‌کنند در صورتی که باید هر سال این تجهیزات برای هر ورزشکاری به روز شود. جدا از بحث تجهیزات هیچ کدام از دختران رکاب‌زن کشورمان اسپانسر ندارند و همه‌ی آن‌ها با هزینه شخصی خود تمام سال را بدون هیچ درآمدی تمرین می‌کنند ولی تمامی آن‌ها به دلیل عشق و علاقه‌ای که به این رشته دارند آن را ادامه می‌دهند.

وی در پاسخ به این سوال که مسئولان باید چه شرایطی را برای رکاب‌زنان ایران ایجاد کنند تا بتوانیم در این رشته حرفی برای گفتن داشته باشیم توضیح داد: متاسفانه شرایط ورزشکاران این رشته اصلا خوب نیست و فدراسیون مشکل مالی دارد. مسئولان باید بتوانند برای دوچرخه سواران زن در وحله اول اسپانسر پیدا کنند تا بتوانند هزینه‌های شخصی بازیکن‌ را از این راه تامین کنند و در وحله دوم اردو و مسابقات بیشتری برای آن‌ها برگزار کنند. متاسفانه هزینه این رشته ورزشی بسیار بالاست و همه‌ی مشکلات هم به مسائل مالی مربوط می‌شود و اگر مشکل مالی نبود همه چیز خیلی خوب بود.

یزدانی در خصوص اینکه آیا مشکلی برای حجاب و پوشش اسلامی برای حضور در تیم کنتینانتال تیکا اسپانیا  داشت یا خیر عنوان کرد: خدا رو شکر آن‌ها با مشکلی با حجاب ندارند و اصلا صحبتی در این مورد با من نکردند. تمامی ورزشکاران زن ایران میتوانند با حجاب اسلامی در تمامی مسابقات جهانی بدون هیچ مشکلی شرکت کنند.

وی در خصوص علت پیوستن به این تیم اظهار داشت: بعداز آن که موفق شدم به مدال آسیایی دست پیدا کنم سران این باشگاه اسپانیایی پیگیرم شدند و به دلیل شرایط بسیار خوبی که داشتند تصمیم گرفتنم تا سال 2020 قراردادم را با این تیم به ثبت برسانم.

ملی پوش دوچرخهسواری کشورمان در خصوص اهدافش پس از لژیونر شدن گفت: حضور در این تیم اسپانیایی بهم کمک می‌کند تا بتوانم بالای پنجاه مسابقات بین‌المللی در کشورهای مختلف اروپایی حضور پیدا کنم و این موضوع در بلند مدت باعث پیشرفت و دیده شدنم می‌شود.  راهم را برای شرکت در تورهای سطح بالا بازخواهد کرد.

گفتگو: ترنم کشاورز

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز