خبرگزاری کار ایران

هفت نکته از دیدار هفته هفتم پرسپولیس مقابل پیکان

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۳۳۵

پرسپولیس در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی موفق شد پیکان را شکست دهد.

به گزارش ایلنا، این چند نکته مربوط به دیدار روز گذشته پرسپولیس-  پیکان است:

1- چهارمین پیروزی پرسپولیس مقابل پیکان به دست آمد. 2 بر یک در ورزشگاه خالی آزادی. در هفته‌های گذشته چندین تیم به دلیل بی‌انضباطی تماشاگران‌شان به بازی بدون تماشاگر محکوم شده‌اند و بازی دیروز نشان داد تا چه حد نبود تماشاگران می‌تواند یک بازی را از چشم بیندازد. حتی اگر مثل بازی دیروز پیکان و پرسپولیس جاندار باشد. بدون شک هیچکس مخالف برخورد با بی‌انضباطی‌های روی سکو نیست اما بازی بدون تماشاگر شاید بدترین تنبیه برای فوتبال نحیف ایران باشد. فوتبال ما سال‌هاست که جذابیت‌هایش کم شده و حالا با سکوهای خالی همین اندک زیبایی را هم از دست خواهد داد.

2- نیمکت‌نشینی سیدجلال حسینی، عجیب‌ترین خبری بود که یک ساعت قبل از بازی به رسانه‌ها رسید. در شرایطی که شجاع خلیل‌زاده در لیست 18 نفره پرسپولیس حضور نداشت و خیلی‌ها فکر می‌کردند با محرومیت او - که البته صبح بازی بخشیده شد! - سیدجلال دوباره جایگاه ثابتش در ترکیب را به دست می‌آورد، کالدرون نشان داد که اهل کوتاه آمدن نیست و باز هم سیدجلال را روی نیمکت قرار داد و زوج محمد انصاری و محمدحسین کنعانی‌زادگان را به زمین فرستاد. سیدجلال که از ابتدای فصل تنها در یک بازی به صورت فیکس بازی کرده، در اواخر بازی و بعد از جلو افتادن پرسپولیس به عنوان یار جانشین به زمین آمد. باید دید ماجرای او و کالدرون در هفته‌های آتی به کجا می‌رسد.

3- جونیور براندئو واقعاً مهاجم بدی است. اگر تا قبل از بازی با پیکان کسی با این گزاره مشکل داشت، قطعاً بعد از تماشای نیمه اول دیدار پرسپولیس و پیکان، به آن باور قلبی پیدا کرد. او در 45 دقیقه اول چندین و چند بار نشان داد حتی در حد دسته 2 فوتبال ایران هم نیست و یک موقعیت مسلم گلزنی را با یک استپ ناشیانه هدر داد تا خیلی از هواداران پرسپولیس از شدت عصبانیت خنده‌شان بگیرد!

4- هر چقدر شماره 7 پرسپولیس تاریخچه این شماره را زیر سؤال برده، شماره 8 این فصل دارد به روزهای اوجش نزدیک می‌شود. احمد نوراللهی دیروز گل سه امتیازی تیمش را به ثمر رساند؛ با یک ضربه سر فوق‌العاده. او که در غیاب سیدجلال حسینی بازوبند کاپیتانی را به دست دارد و یکی از قدیمی‌های پرسپولیس محسوب می‌شود، می‌تواند ستاره این فصل پرسپولیس باشد. احمد با بازی‌های خوبش در چند هفته گذشته حسابی مورد توجه مارک ویملوتس هم قرار گرفته و شاید به زودی به عنوان یار فیکس ایران هم به زمین برود.

5- گلی که پرسپولیس از پیکان خورد، تماشایی بود. سعید واسعی که در هفته‌های قبل هم تبحرش روی ضربات شروع مجدد را نشان داده بود، در بازی با پرسپولیس هم دوباره هنرنمایی کرد اما نباید از یاد برد که علیرضا بیرانوند در به ثمر رسیدن این گل نقشی کلیدی داشت. دروازه‌بان شماره یک فوتبال ایران، دقیقاً هنگام ضربه زدن واسعی پای تکیه‌گاهش را به اشتباه تغییر داد و همین باعث شد تا به توپ نرسد. بیرو البته از اول جاگیری اشتباهی هم داشت و خودش دقیقاً پشت سر دیوار دفاعی‌اش ایستاده بود تا سمت راست دروازه‌اش جان بدهد برای دریافت یک گل زیبا که واسعی از پسش به خوبی بر آمد.

6- آقای گل لیگ برتر در لیگ هفدهم و بهترین گلزن پرسپولیس در لیگ گذشته، در لیگ نوزدهم هنوز گلی نزده! 7 هفته از لیگ می‌گذرد و طلسم علیپور تمام شدنی نیست. او که بعد از رفتن مهدی طارمی از پرسپولیس با حمایت برانکو ایوانکوویچ تبدیل به گلزن درجه یکی شده بود، حالا و بعد از رفتن برانکو، برگشته به روزهای بدش در فصل‌های شانزدهم و قبل از آن. پرسپولیس برای تکرار قهرمانی‌هایش نیاز به مهاجمان بدون اشتباه دارد و به نظر ترکیبش از داشتن چنین بازیکنانی خالی ا‌ست.

7- پیکان وضعیت خوبی در جدول ندارد. 7 بازی و 5 امتیاز. فرکی باید از همین حالا آماده نبرد برای نیفتادن باشد اما بازی دیروز آنها اصلاً ربطی به جایگاه‌شان نداشت. به قول یک خبرنگار پرسپولیسی، انگار ترس رقبا از مدافع عنوان قهرمانی ریخته. آنها دیروز بازی بسیار خوب و منظمی انجام دادند و می‌توانستند از تیم کالدرون حداقل یک امتیاز بگیرند. بازی هفته بعد آنها با ذوب‌آهن بحران‌زده برای‌شان تعیین کننده خواهد بود.

 

رسول مجیدی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز