خبرگزاری کار ایران

۴۰۰ میلیون در ۳ قسط

فرمول مد نظر سایپا برای صرف نظر از شکایت بازیکن جنجالی استقلال

asdasd
کد خبر : ۸۲۴۷۱۱

در این توافق باشگاه استقلال موظف شد بابت رضایت‌نامه دشتی مبلغ 400 میلیون تومان به‌حساب باشگاه سایپا واریز کند

به گزارش ایلنا،علی دشتی وینگر تیم سایپا که بعد از جدایی علی دایی از این تیم در فصل گذشته دیگر سر تمرینات حاضر نشد ودر پایان فصل هم از این تیم جدا شد بعد از شکایت سایپایی‌ها مجبور شد برای ادامه فوتبالش دراستقلال با سایپا  به توافق برسد!‌

علی دشتی بعد از جدایی از پارس جنوبی جم با  قراردادی 2 ساله  به سایپا پیوست. اما حضور او در این تیم تهرانی به یک سال نرسید. دشتی بعد از اخراج دایی به‌صورت خودجوش در تمرینات سایپا شرکت نکرد و بعد مدعی شد بندی در قراردادش دارد که در آن قید شده در صورت جدایی علی دایی می‌تواند به‌صورت یک‌طرفه قراردادش را با سایپایی‌ها فسخ کند. برای همین دشتی از سایپا جدا شد و در فصل جدید با توجه به بند قراردادش به صورت بازیکن آزاد  به استقلال تهران رفت.

بعدازاین موضوع سایپایی‌ها اعلام کردند که دشتی با آن‌ها قرارداد دارد و حق جدایی نداشته و برای همین از او به کمیته تعیین وضعیت شکایت کردند.

سایپایی‌ها مدعی بودند طبق قانون فیفا دشتی مرتکب خلاف شده است چون در قانون فیفا آمده است بازیکن نمی‌تواند قراردادش را به خاطر نفر ثالث فسخ کند و چنین چیزی اعتبار ندارد. برای همین با استناد به این قانون از او شکایت کردند. با توجه به این موضوع و اینکه سایپایی‌ها به دنبال حق خود بودند و نیز دشتی در ادامه کار به مشکل می‌خورد،‌ بازیکن سایپا ترجیح داد با مذاکره این موضوع را حل کند. البته این مذاکره 3 جانبه بوده چراکه باشگاه استقلال هم نمی‌خواست از نبود دشتی متضرر شود برای همین طی مذاکره‌ای 3 جانبه به توافق رسیدند تا دشتی در ادامه لیگ برای استقلال بازی کند.

اما اینکه چه شد باشگاه سایپا از شکایتش صرف‌نظر کرد، باید گفت باشگاه استقلال و دشتی سایپا را راضی کردند.

طبق شنیده‌های ما سایپایی‌ها در قبال حضور بی‌دردسر دشتی در استقلال خواستار پول رضایت‌نامه شدند و در همین راستا قرار شد باشگاه استقلال هم پول رضایت‌نامه دشتی را به سایپا پرداخت کند تا او بدون مشکل در این تیم به بازی ادامه دهد.

یک منبع آگاه در باشگاه سایپا با تائید این موضع گفت ازآنجایی‌که نمی‌خواستیم دشتی در فوتبالش به مشکل برخورد کند درنهایت با او و باشگاه استقلال به توافق رسیدم،البته توافقی که باشگاه سایپا هم ضرر نکند. برای همین توافق هم به نفع دشتی و باشگاه استقلال بود تا ضرر نکنند و هم به نفع باشگاه سایپا که به حقش برسد.

اما اینکه باشگاه سایپا چطورضررنکرد و این توافق به نفع آن‌ها هم تمام شد باید بگوییم که قرار شد، باشگاه استقلال بابت حضور دشتی در این تیم مبلغی را در قالب رضایت‌نامه به سایپا پرداخت کند.

طبق شنیده‌ها در این توافق باشگاه استقلال موظف شد بابت رضایت‌نامه دشتی مبلغ 400 میلیون تومان به‌حساب باشگاه سایپا واریز کند. البته قرار است این 400 میلیون تومان در 3 قسط به سایپایی‌ها پرداخت شود.

بازیکنی که با قراردادی بالغ‌بر یک میلیارد و 300میلیون تومان به استقلال آمد حالا 400 میلیون هم پول رضایت‌نامه بر روی دست این باشگاه گذاشت درحالی‌که استقلالی‌ها او را به خاطر اینکه بازیکن آزاد تلقی می‌شد جذب کردند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز