خبرگزاری کار ایران

جادوی دختران سیاه (گزارش)

asdasd
کد خبر : ۸۲۴۵۶۹

هفته‌ای که گذشت برای ورزش زنان روزی به‌یادماندنی بود؛ دقیق‌تر بگوییم برای ورزشکاران زن سیاهپوست.

به گزارش ایلنا، با عملکردهایی قاطع و حتی تاریخی از سوی بریجید کوسگی، رکورددار دوی ماراتن، کوکو گائوف قهرمان کم‌سن تنیس و سیمونه بایلز، بزرگترین ژیمناست تاریخ، همه‌چیز دست به دست هم داد تا هفته، هفته بهترین بودن ورزشکاران زن سیاهپوست باشد یا به قول نویسنده معروف «کاشاون تامپسون» (در سال 2013) شاهد جادوی دختران سیاه باشیم.

کوسگی 25ساله، رکورددار دوی مارتن روز یکشنبه با ثبت زمان 2 ساعت و 14 دقیقه و 4 ثانیه ضمن شکستن رکورد ثبت‌شده توسط پائولا رادکلیف انگلیسی در سال 2013، مدال طلای مسابقه دوی ماراتن شیکاگو را از آن خود کرد. هموطن مرد کوسگی، الیود کیپچوگه روز قبل از او توانسته بود طلسم به پایان رساندن دوی ماراتن در زمانی کمتر از 2 ساعت را بشکند و همین اتفاق به کوسگی انگیزه‌ به ارمغان آوردن چنین دستاوردی را برای کنیا داده بود. به همین دلیل او با قصد شکستن رکورد رادکلیف کارش را آغاز کرد و 2 ساعت و 15 دقیقه هم زمان لازم داشت تا این کار را انجام دهد. او این رکورد را شکست، آن هم با کلی اختلاف. کوسگی که از دستاورد دوگانه‌اش بسیار خوشحال بود، در پایان مسابقه به خبرنگاران گفت: «انتظارش را نداشتم.» با این حال این همان چیزی است که جادوی دختران سیاه را معنا می‌کند، چیزی که حتی خود آنها را هم غافلگیر می‌کند.

جادوی دختران سیاه (گزارش)

با 15 سال سن، کوکو گائوف توجه خیلی‌ها را جلب کرد؛ زمانی که در ماه جولای در رقابت‌های تنیس ویمبلدون، قهرمان سابق گرنداسلم‌ها ونوس ویلیامز را حذف کرد. او در حالی الگوی خود را در همان دور اول مسابقات از گردونه مسابقات حذف کرد که در رده‌بندی جهانی، جایگاه سیصدوسیزدهم را در اختیار داشت. این اما تنها دستاورد گائوف نبود. او یکشنبه این هفته به جوان‌ترین تنیس‌باز زن جهان در 15 سال گذشته و جوان‌ترین تنیسور آمریکایی از سال 1991 تبدیل شد که قهرمان یکی از مسابقات انفرادی تنیس می‌شود. او که در دوران کودکی‌اش خواهران ویلیامز را الگوی خود قرار داده بود، مانند آنها از ضربات فورهند قدرتمندی برخوردار است و خیلی‌ها او را به‌عنوان جانشین سرنا ویلیامز معرفی کرده‌اند.

جادوی دختران سیاه (گزارش)

سیمونه بایلز 22ساله هم دیگر زن سیاهپوستی بود که یکشنبه‌شب افتخارآفرینی کرد. او بیست‌و‌پنجمین مدالش در رقابت‌های قهرمانی جهان را کسب کرد تا پرافتخارترین ژیمناست تاریخ و علاوه بر آن بالاترین و سریع‌ترین قهرمانی باشد که تاریخ ورزش دیده است. او یکشنبه دو مدال کسب کرد که از لحاظ فنی سخت‌ترین مسیرها را برای رسیدن به جایگاه نخست در میان تمام ورزش‌ها دارند. بایلز نه‌تنها دو مدال طلا گرفت بلکه این مدال‌ها را با حرکاتی کسب کرد که خودش پیشگام انجام آنها بوده است؛ یکی روی خرک و دیگری روی زمین.

افتخارات کوسگی، گائوف و بایلز انگیزه‌بخش تمام دختران سیاهپوستی شد که عزم خود را برای ارتقای ورزش زنان و رساندن آن به سطح متفاوت از آنچه تا کنون بوده جزم کرده‌اند.

 

منبع: theundefeated. com

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز