خبرگزاری کار ایران

سعید لطفی:

مگر مهدی رحمتی کم گل خورد؟ / از استراماچونی نباید توقع معجزه داشته باشند

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۲۳۶

خیلی‌ها بر این باورند که استقلال در فصل نوزدهم باید بی‌خیال قهرمانی در لیگ شود اما تعدادی از پیشکسوتان هم بر این باورند که به این تیم باید زمان داد تا بتواند به نتیجه‌ای که می‌خواهد برسد و نباید استراماچونی و شاگردانش اینقدر در فشار باشند.

به گزارش ایلنا، سعید لطفی، مدافع سابق استقلال هم از جمله همان کسانی که تفکرات استراماچونی را می‌پسندد و معتقد است نباید تیم استقلال را با مطرح کردن بعضی انتقادات به حاشیه برد.

 

چرا شرایط امروز استقلال اینطور است و اکثر هواداران و پیشکسوتان از این شرایط ناراحت هستند؟

 از کی و از چی شاکی هستند؟

بیشتر از نحوه مدیریت استقلال!

 مشکل ما همین است که ساختار تفکرات‌مان ایراد دارد. به‌جای اینکه دائماً گفته شود چرا اینطور شد یا آنطور شد باید دید چه برنامه‌ای ریخته شده که نتیجه‌اش این است. 16 تغییر در یک تیم مگر کم است؟ به‌نظرم استراماچونی از نظر فنی بسیار آدم بزرگی است اما ایشان نمی‌تواند برای استقلال معجزه کند. نه استراماچونی بلکه گواردیولا هم نمی‌تواند کاری برای استقلال انجام دهد مگر اینکه زمان داشته باشد. باید به مربی زمان داد، مگر خُم رنگرزی است که توقع دارند فوراً همه‌چیز درست شود؟

پس معتقدید آقای استراماچونی تا کنون خوب کار کرده است؟

 بله، ایشان با توجه به چند بازی که از استقلال دیدم خوب کار کرده‌اند. مشکلی که در لیگ ما وجود دارد این است که همه نتیجه‌گرا شده‌اند. صرفاً که نمی‌شود به کسی گفت تو بیا کار کن اما مقدمات کار برای ایشان فراهم نشود. نکته اینجاست که آقای استراماچونی گفت من دستیار ایرانی نمی‌خواهم و حالا آنهایی که نتوانستند به خواسته خود برسند دائماً او را می‌کوبند. خیلی‌ها تکلیف‌شان با خودشان هم مشخص نیست و آدم‌های معلوم‌الحالی هستند که هرکس می‌آید او را می‌کوبند و برای‌شان فرقی ندارد. به همه گیر می‌دهند و در کل فاز منفی دارند. اینگونه افراد با انتقادات خود به تیم ضربه می‌زنند.  معتقدم اگر به استراماچونی دو سال زمان بدهند تیم را 10 سال بیمه کرده‌اند، آن‌وقت می‌بینید تیم حتی در آسیا هم چطور نتیجه می‌گیرد. ما باید خودمان و تفکرات‌مان را درست کنیم.

خیلی‌ها اعتقاد دارند استقلال بازیکن بزرگ ندارد و بضاعت تیم همین‌قدر است که نتایج ضعیف بگیرد، نظر شما چیست؟

 استقلال تیم بزرگی است و بازیکنان می‌توانند خودشان را در این تیم به‌‌خوبی پیدا کنند و بزرگ شوند. به هر حال باید مدیریت هم بازیکنانی که به درد تیم می‌خوردند را حفظ می‌کرد که اینطور نشد، اما تیم در حال حاضر نیاز به حمایت دارد.

عملکرد حسینی را چطور ارزیابی می‌کنید؟ منتقدان بر این باورند که جدایی رحمتی باعث ضعف او شده و این بازیکن در بازی‌های نخست استقلال ضعیف عمل کرده است!

 مگر رحمتی کم گل خورد و کم اشتباه کرد؟ حالا که او رفته دائماً به حسینی ایراد می‌گیرند که اگر رحمتی بود عملکردش بهتر می‌شد، اما رحمتی بدتر از اینها گل می‌خورد. خواهش می‌کنم اینقدر حسینی را نکوبند و اجازه بدهند او کارش را انجام دهد.

یعنی شما جزو کسانی هستید که از فوتبال استقلال با مربیگری استراماچونی لذت می‌برید؟

 به‌نظرم استقلال خوب پیشرفت کرده است. کمتر کسی را دیدم که بتواند اینقدر باعث رشد تیم شود. باید اجازه دهند استراماچونی کار خودش را انجام دهد.

 

گفتگو: مهدیه دریابیگی

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز