خبرگزاری کار ایران

نان در خون میزنم و می‌خورم!

پیروانی: فرهاد پسر آقایی است؛ نباید قهرمان‌کٌش باشیم / امیدوارم بلایی که سر او آوردند را سر استیلی نیاورند

asdasd
کد خبر : ۸۲۰۶۴۶

مربی سابق تیم امید ایران درباره سرمربیگری فرهاد مجیدی در تیم المپیک و معرفی حمید استیلی به عنوان سرمربی جدید صحبت کرد.

غلامحسین پیروانی سرمربی اسبق تیم امید ایران در گفت و گو با ایلنا، درباره برکناری فرهاد مجیدی از این سمت اظهار داشت: فرهاد پسر بسیار خوبی و آقایی است؛ او فوتبالیست نامی این کشور بوده و به نظرم ما نباید قهرمان‌کٌش باشیم. سوالم این است که اگر فرهاد مربی بدی بود چرا او را در راس کار قرار دادند؟ الان می‌گویند کلاس کاری و این مسائل؛ اینها را نگویید. یک نفر پاسخ بدهد که بعد از اینکه انتخاب شد چرا از او حمایت نکردند؟ 

او ادامه داد: شما به من بگویید اگر پس از شکست ایران مقابل عراق در جام ملت‌های آسیا از آقای کی روش حمایت نمی‌کردند که البته کار قشنگی هم بود، او ایرانی بود هم این کار را انجام می‌دادند؟ معلوم است که نه. به سرعت اخراج می‌شد. واقعا اینطور کارها قشنگ نیست.

پیروانی درباره سرمربیگری حمید استیلی در تیم امید اظهار داشت: امیدوارم که حمید را اینطور اخراج نکنند. از آن المپیک کانادا که ما حضور داشتیم تا به امروز حدود 44 ساله است که در این مسابقات حضور نداریم. می‌‌گویم یعنی همه سرمربیان مثل آقایان یاوری، حبیبی، مایلی کهن، خاکپور و فرکی همگی بد بودن و مسئولین خوب هستند؟ یک بار هم که شده بنشینند و مشخص کنند که چرا همه بد هستند و فقط آنها خوب هستند! شاید عیب از سرمربیان باشد شاید هم نباشد. نظرم این است که ای کاش همان حمایت و شخصیتی که برای سرمربیان خارجی صورت می‌گیرد برای مربیان ایرانی هم یکسان باشد. امیرمومنان گفت ریاست اگر ماندگار بود من پشت میز نبودم. حواسمان جمع باشد و بخدا امیدوارم بلایی که سر فرهاد آوردند را سر استیلی نیاورند.

سرمربی سابق فجرسپاسی درباره اینکه با حضور ایران در گروه مرگ شانس شاگردان استیلی برای قهرمانی در آسیا را پررنگ می‌بینید یا خیر گفت: ان شاءالله که اینطور باشد و به بهترین نتیجه دست پیدا کنند. خدانیامرزد کسی را که برای کسی بد بخواهد. گفت بدنخواه که بد اٌفتی، چه مکن که خود اُفتی. امیدوارم که اگر استیلی نتیجه نگرفت به او حمله نکنند. استیلی سرمربی فهیم و خوبی است و آدم کوچکی نیست.

پیروانی درباره حمایت از سرمربیان گفت: خداوکیلی باید بگویم که با سرمربیان خوب تا نمی‌کنند. ما در گوانگژو چهارم شدیم. مقابل ژاپن و کره شکست خوردیم. پدر ما را سوراندند! که خداراشکر با توکل به خدا جواب همه آنها را هم دادم ولی قضاوت، قضاوت بلاتصور خوب نیست. این را بدانند که دوربین خدا شب و روز روشن است. خیلی حواسمان باید جمع باشد. درگذشت کاشانی‌ها، بهزادی‌ها، ایرانپاک‌ها، حجازی، پورحیدری و غلامحسین مظلومی را باید درس بگیریم. مردن هم هست و همدیگر را درست قضاوت کنیم چون فوتبال و دنیا و هر آنچه که در آن هست یک روز تمام می‌شود.

او در واکنش به اینکه مجیدی عنوان کرده بود استیلی در کارش دخالت می‌کند گفت: اگر در کارش هم دخالت می‌کردند که کار درستی انجام داد کنار رفت. ‌می‌گویند تجربه او کم بوده؛ برای چندمین بار سوال می‌کنم او اگر تجربه نداشت چرا این جوان را انتخاب کردید؟ غیر از این است؟

غلامحسین پیروانی درخصوص شرایط تیم ملی بزرگسالان در آستانه مسابقات مرحله مقدماتی جام جهانی گفت: برای آنها هم آرزوی موفقیت دارم. خوب کار می‌کنند و برای جام جهانی آماده شویم و دوباره به این مسابقات صعود کنیم.

پیروانی در واکنش به راهیابی بانوان به ورزشگاه‌ها برای تماشای مسابقه تیم ملی فوتبال گفت: الهی شکر. تمام ورزشکاران مرد باید بدانند آنهایی که روی سکو می‌نشینند مانند خواهر آنها هستند.

مربی شیرازی درباره رویارویی فجر سپاسی با استقلال تهران در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی عنوان کرد: امید دارم که آنها هم موفق باشند. پول ندارند و شما فرض کنید که همه تیم‌ها را هم شکست بدهند و حتی به لیگ برتر هم برگردند. الان شاهین شهرداری بوشهر نزدیک 7 میلیارد تومان هزینه کرده است اما قعر جدول است. ویسی بیچاره چه گناهی کرده است؟ همین فجرسپاسی هم همینطور. پول لازم دارند. الان سپاهان بالای 70-80 میلیارد تومان هزینه کرده و معلوم است که برای موفقیت پول باید باشد. استقلال و پرسپولیس هم اینطور هستند و همیشه می‌گویند که باید خصوصی سازی شوند. لیگ ما حرفه‌ای نیست.

پیروانی در پاسخ به این سوال که کدام تیم را مدعی عنوان قهرمانی می‌داند اظهار داشت: سپاهان تیم مدعی است و مهره‌های خوبی هم دارد. دمشان هم گرم که هزینه کرده‌اند. وقتی می‌توانند نتیجه بگیرند چرا باید بازیکن خوب نخرند. الان همین برق و فجر دو میلیارد تومان هم روی هم ندارند. 

او در پایان درباره اینکه الان در چه حوزه‌ای فعالیت دارد گفت: هیچ. وضعیت به قدری خراب است که نان در خون میزنم و می‌خورم چون ورزش فوتبال خیلی کثیف شده؛ به خصوص تیم‌های پایه. همه چیز پول شده و بدون آن نمی‌شود کاری کرد. همه‌جا پول می‌گیرند تا شما بتوانید بازی کنید. امیدوارم که همه ما از این شرایط نجات پیدا کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز