خبرگزاری کار ایران

رفتار غیرعادلانه برای مردان سیاهپوش

لابی بازی در جامعه داوران/ جریمه‌ای بیشتر از دستمزد یکساله

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۶۰۱

اتفاقات عجیب در کمیته داوران فدراسیون فوتبال هر روز داغ‌تر از روز گذشته می‌شود و ماجراهای پنهان و پشت پرده عجایب بزرگی را رقم زده‌اند که اکثر فوتبالی‌ها از آن بی خبر هستند.

به گزارش ایلنا، کوچ علیرضا فغانی با کارنامه‌ای بلندبالا و موفق در فوتبال ایران به استرالیا و خداحافظی اخیر محمدرضا سخندان به عنوان یکی از چهره‌های مطرح امر کمک داوری نشان دهنده وضعیت عجیب کمیته داوران در فوتبال ماست.

سخندان در هفته اخیر به عدم حضور در لیست داوران بین المللی ایران در سال 2020 معترض بود و به نشانه اعتراض اعلام کرد مسابقه استقلال و گل گهر در هفته ششم به نوعی آخرین حضور او در مستطیل سبز بود. کمیته داوران در واکنش به اعتراض سخندان اعلام کرد که آنها قصد جوان‌گرایی داشتند و هدف از خط زدن او حضور چهره‌های جدید در لیست بین المللی بود اما ظاهراً قرار است تنها یکسری از افراد خاص در این لیست حضور داشته باشند.

حذف سخندان باتجربه اتفاق عجیبی در کمیته داوران بود اما عجیب‌ترین تصمیم این کمیته که کمتر کسی به غیر رئیس سابق دپارتمان داوری از آن خبر دارد از ماجرای کمک علیرضا فغانی هم عجیب‌تر است. بابک داوری، برترین کمک داور فصل هفدهم و دوازدهم بخاطر غرض ورزی مسئول وقت دپارتمان داوود رفعتی از هفته چهارم خانه نشین و محروم از قصاوت شده است تا یکی از استعداد‌های برتر این رشته به راحتی قربانی خصومت‌های شخصی شود.

ماجرای داوری و رفعتی به یک انتقاد ساده برمی‌گردد. داوری در زمان ریاست عنایت وارد لیست بین المللی شد، در زمان غیاثی با وجود همه دستکاری‌ها‌ در لیست بین المللی، بعنوان برترین کمک داور کشور در فصل دوازدهم معرفی شد و در دربی هم پرچم زد. در زمان ریاست اصفهانیان هم او عملکرد موفقی داشت و بعنوان برترین کمک داور کشور در فصل هفدهم انتخاب شد.

با حضور رفعتی در کمیته داوران و عدم توجه به داوری، او در پیامی خصوصی از رفعتی انتقاد می‌کند که با توجه به آمار و عملکردی که داشته باید در مسابقات حضور داشته باشد و عدم حضورش توجیه منطقی ندارد؛ که رفعتی با پرینت پیام‌های خصوصی و ارائه آن به کمیته انضباطی از داوری شکایت مخفیانه‌ای داشته و در حالی که این کمک داور برای دفاع از خود فراخوانده نشد با حکمی به پنج میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد! 

نکته جالب در مورد این تصمیمات بی‌اساس، جریمه اعلام شده از مبلغ حق الزحمه کل فصل بیشتر بوده و در واقع داوران از این به بعد بایستی با دست خود مبلغ اضافی را هم به حساب فدراسیون واریز کنند! اگرچه بابک داوری با حضور در کمیته انضباطی و ملاقات با اسماعیل حسن‌زاده توضیحات قانع کننده‌ای را مطرح کرد و از سوی رییس کمیته انضباطی این پرونده مختومه اعلام شد اما داوری کماکان دور از میادین است.

این کمک داور فوتبال ایران در سه هفته ابتدایی فصل جاری هم فعالیتش را پیگیری می‌کرد اما با لابی که رفعتی با ریاست فدراسیون انجام داده و با حکمی که علیه این کمک داور داشته مسئولان امر را مجاب می‌کند تا مانع از فعالیت او شوند. مورد عجیب داوری، یکی از نادرترین موارد کمیته داوران است که قطعا امثال او به کرات چنین شرایطی یا شرایطی شبیه به او را تجربه کرده‌اند اما هرگز کسی جویای وضعیت آنها نبوده است؛ آنهم در اوج آمادگی فردی و جسمانی.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز