خبرگزاری کار ایران

جام‌جهانی والیبال ۲۰۱۹ ژاپن؛

ایران یک- برزیل 3/ شکست سخت مردان کولاکوویچ

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۰۶۴

تیم ملی والیبال ایران مقابل برزیل تن به شکست داد.

به گزارش ایلنا، تیم ایران دو بازی اخیرش مقابل تیم‌های کانادا و استرالیا را با پیروزی پشت سر گذاشته و مطمئنا بازی با بهترین تیم جهان یعنی برزیل، انگیزه‌های خاص خودش را برای ملی‌پوشان ایران داشت و یک محک جدی برای شاگردان ایگور کولاکوویچ بود.

تیم برزیل که با قدرت تمام وارد این تورنمنت شده، هر چهار بازی قبلی خود مقابل تیم‌های کانادا، استرالیا، مصر و روسیه را قاطعانه با پیروزی پشت سر گذاشته و تا اینجا مدعی اصلی قهرمانی این رقابت‌هاست.

 تیم ملی کشورمان در این دیدار با وجود بازی خوب و نزدیک مقابل برزیل تن به شکست داد.

ایران با ترکیب اولیه جواد کریمی، پوریا یلی، پوریا فیاضی، امیرحسین اسفندیار،‌ علی شفیعی و محمدرضا حضرت‌پور بازی را آغاز کرد.

* ست اول: ایران 27 - برزیل 25

تیم ایران اولین امتیاز را توسط اسفندیار به دست آورد ولی برزیلی‌ها سه امتیاز پیاپی را بدست آوردند تا بازی سه بر یک شود. با این‌حال غلامی با یک اسپک سرعتی اختلاف را به حداقل رساند. او با یک دفاع خوب هم باعث شد بازی در عدد 3 مساوی شود.

امتیاز چهارم را یلی برای ایران به دست آورد تا بازی چهار بر چهار شود. در ادامه ایران توسط فیاضی به امتیاز پنجم رسید تا بازی بازهم مساوی شود.

تیم ایران در این ست روی توپهای برگشتی موفق بود، با این‌حال تیم برزیل با حساب هشت بر هفت و به عنوان پیروز میدان برای استراحت فنی اول، زمین را ترک کرد.

بعد از وقت‌ استراحت، سرویس لوکارلی در زمین ایران خوابید ولی او در سرویس بعدی نا موفق بود. بعد از آن غلامی موفق شد تا بازی را در عدد 10 به تساوی بکشاند.

در ادامه ایران روی دفاع دیدنی فیاضی به امتیاز 12 رسید و یک امتیاز از حریفش پش افتاد. این روند ادامه داشت تا اینکه فیاضی ایران را 15 به 14 از حریف نامدارش پیش بیاندازد. این روند خوب با ضربه خوب شفیعی روی پاس کریمی ادامه داشت تا ایران با حساب 16 به 15 از حریفش پیش بیافتد و دو تیم برای استراحت، زمین بازی را ترک کنند.

بعد از وقت‌های استراحت، اسفندیار موفق شد تا ایران را 17 به 15 پیش بیاندازد. در ادامه اشتباه بازیکنان برزیل، ایران را 20 به 17 پیش انداخت تا مربی برزیل درخواست وقت استراحت فنی کند. پس از این استراحت فنی، تیم برزیل به بازی برگشت و موفق شد اختلاف را کم کند و در نهایت دو تیم در امتیاز 21 با هم برابر شدند.

در ادامه این ست نمایش پایاپای دو تیم ادامه داشت و ضربه یلی باعث شد ایران 23 به 22 از حریفش پیش بیافتد. با این‌حال این بازیکن با از دست دادن توپ بعدی باعث شد بازی مساوی شود و اشتباه بازیکنان ایران در نهایت موجب شد تا برزیل 24 به 23 از ایران پیش بیافتد.

در نهایت یلی موفق شد تا بازی را در عدد 24 به تساوی بکشاند و ادامه کار خوب بازیکنان ایران و سرویس عالی شفیعی باعث شد تا با حساب 27 به 25، این ست را به سود خود کند.

 

 

* ست دوم: ایران 21 برزیل 25

اولین امتیاز این ست را لوکاس برای برزیل بدست آورد ولی او سرویس تیمش را هم از دست داد تا بازی یک بر یک شود.

در ادامه این ست، امیرحسین اسفندیار موفق شد ایران را چهار بر دو پیش بیاندازد. این بازیکن موفق شد روی یک اسپک عالی ایران را به امتیاز 5 برساند و بازی را 5 به 4 به سود ایران کند. در ادامه تیم برزیل به بازی برگشت و هشت و بر پنج پیش بیافتد.

در ادامه این ست، تیم ایران روی دریافت خوب کار نکرد و برزیل در حمله خیلی متنوع ظاهر شد و 16 به 8 از ایران پیش افتاد.

بعد از وقت استراحت فنی دوم تیم ایران عملکرد خوبی داشت و فاصله را کمتر کرد. تا جایی که جواد کریمی با یک سرویس خوب موفق شد ایران را به امتیاز 16 برساند و این اتفاق درحالی رخ داد که تیم برزیل در امتیاز 20 قرار داشت.

تیم ایران بازهم به روند خوبش ادامه داد و سرویس خوب علی شفیعی باعث شد تا بازی 23 به 20 به سود برزیل شود و مربی برزیل درخواست وقت استراحت کرد.

بعد از این استراحت فنی، تیم برزیل موفق شد با یک نمایش خوب، با حساب 25 به 21 این ست را به سود خود کند.


* ست سوم: ایران 25 برزیل 27

امتیاز اول را تیم ایران در این ست به دست آورد. پوریا یلی ایران را به این امتیاز رساند. امتیاز دوم را هم این بازیکن روی پاس جواد کریمی به دست آورد تا ایران دو بر صفر از حریفش پیش بیافتد ولی در ادامه بازی پایاپایی از سوی دو تیم ارائه شد و در نهایت برزیل 8 بر هفت به عنوان برنده به وقت‌های استراحت فنی اول رفت.

در ادامه مصاف پایاپای دو تیم حفظ شد و برزیل با حساب 16 به 15 از ایران پیش بود که دو تیم برای استراحت، زمین بازی را ترک کردند.

پس از وقت‌های استراحت فنی دوم، تیم ایران بر بازی مسلط بود و عملکرد خوبی در دفاع و حمله داشت و توانست 19 به 18 با ضربه خوب شفیعی از حریفش پیش بیافتد ولی سرویس غلامی به اوت رفت تا بازی دوباره در امتیاز 19 مساوی شود.

در امتیاز 20، ابتدا داور امتیاز را به برزیل داد ولی درخواست ویدیوچلنج برای ایران، موجب شد تا امتیاز به ایران برسد. در ادامه تیم ایران توسط اسفندیار به امتیاز 24 برسد و تیم برزیل که در امتیاز 22 بود، درخواست وقت استراحت کرد.

پس از این وقت استراحت، برزیل به بازی برگشت و این تیم موفق شد با حساب 27 به 25 این ست را به سود خود کند.


* ست چهارم: ایران 22 برزیل 25

اولین امتیاز این ست به سود ایران شد و تک دفاع خوب شفیعی باعث شد ایران یک بر صفر پیش بیافتد و در ادامه دفاع خوب اسفندیار، ایران را دو بر صفر پیش انداخت. عملکرد خوب ایران ادامه داشت و علی شفیعی و یلی موفق شدند تا ایران را 5 بر یک پیش بیاندازند. بعد از این فاصله، مربی برزیل وقت استراحت برای تیمش گرفت.

بعد از این وقت استراحت هم باز ایران بود که توسط یلی به امتیاز رسید و شش بر دو از حریفش پیش افتاد. با این‌حال این روند ادامه دار نبود و تیم برزیل موفق شد اختلاف را کم کند ولی در نهایت ایران با حساب 8 بر 6 به عنوان برنده، زمین بازی را برای وقت استراحت فنی اول، ترک کرد.

پس از وقت‌های استراحت فنی اول، تیم ایران با حملات خوب، موفق شد 13 به 10 از حریفش پیش بیافتد.

با این‌حال تیم برزیل موفق شد دوباره به بازی برگردد و دو تیم در امتیاز 13 مساوی شدند تا کولاکوویچ درخواست وقت استراحت کند. بعد از این وقت‌های استراحت، برزیل کماکان پیش بود و 16 به 15 و به عنوان برنده، زمین بازی را برای استراحت، ترک کردند.

بعد از وقت‌های استراحت، بازی پایاپای دنبال شد و دو تیم در امتیاز 17 برابر شدند ولی برزیل دوباره اختلاف خود را بیشتر کرد تا اینکه یلی اختلاف را به حداقل رساند و بازی 20 به 19 به سود برزیل شد.

دفاع خوب برزیل روی ضربه اسفندیار باعث شد تا بازی 23 به 19 به سود برزیل شود اما تیم ایران موفق شد به امتیاز 21 برسد تا فاصله کمتر شود. این مسئله موجب شد تا مربی برزیل درخواست وقت استراحت کند.

در نهایت سرویس اسفندیار به تور خورد تا برزیل 25 به 22 این ست را هم به سود خود کند.

شاگردان کولاکوویچ پیش از این مسابقه مقابل تیم‌های روسیه و مصر شکست خورده بودند و تیم‌های کانادا و استرالیا را شکست داده بودند. تیم ملی والیبال ایران روز چهارشنبه 17 مهر ماه در ششمین مسابقه خود از ساعت 12:30 مقابل آمریکا قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز