خبرگزاری کار ایران

چهارمین تقابل شهرخودرو با پرسپولیس در لیگ نوزدهم

asdasd
کد خبر : ۸۱۸۲۳۰

چهارمین جدال یحیی گل‌محمدی با پرسپولیس یک تقابل ویژه در هفته ششم لیگ نوزدهم خواهد بود.

به گزارش ایلنا، گل‌محمدی که سابقه بازیگری و مربیگری و سرمربیگری در پرسپولیس را دارد بعد از جدایی ناگهانی برانکو ایوانکوویچ از پرسپولیس مهم‌ترین و البته تنها گزینه ایرانی جانشینی سرمربی موفق سرخ‌ها بود. یحیی با آغوش باز پیشنهاد پرسپولیس را برای بازگشت پذیرفت اما در نهایت باشگاه شهر خودرو به او اجازه جدایی نداد و با مبلغی بسیار بالاتر از فصل قبل قرارداد سر‌مربی‌اش را تمدید کرد.

مسئولان باشگاه پرسپولیس هم بعد از قطع امید از یحیی گل‌محمدی سراغ گزینه خارجی رفتند و در نهایت به کالدرون رسیدند. حالا تقابل یحیی گل‌محمدی با کالدرون برای هواداران پرسپولیس اهمیت بسیاری خواهد داشت و بسیاری از آنها می‌خواهند ببینند در این دیدار حساس تنها گزینه داخلی باشگاه و مقبول هواداران تا چه حد می‌تواند توانایی‌هایش را مقابل جانشین خارجی برانکو نشان دهد.

البته پیش از این کالدرون مقابل یکی از سرمربیان سابق پرسپولیس (مصطفی دنیزلی) باخته اما در مشهد فرصتی برای شکست ندارد چرا‌که شهر خودرو هم امسال مثل فصل قبل مدعی و بالانشین خواهد بود و امتیاز از دست دادن در این بازی‌های شش امتیازی کار پرسپولیس و کالدرون را برای تکرار قهرمانی‌های گذشته دشوار می‌کند.

یحیی - پرسپولیس؛ از رکورد خوب تا هت‌تریک ناکامی با پدیده

قبل از بازی‌های فصل گذشته پرسپولیس و پدیده، یحیی گل‌محمدی 10 بار در نقش سرمربی روبه‌روی پرسپولیس قرار گرفته و نتایج فوق‌العاده‌ای به دست آورده بود.

او تا شروع فصل گذشته در نقش سرمربی تیم‌های صبای قم، نفت تهران، ذوب‌آهن و تراکتورسازی 10 بار مقابل پرسپولیس بازی کرده و فقط دو بار باخته بود؛ یک بار در شروع دوران مربیگری، در هفته‌های پایانی لیگ هفتم، روی نیمکت صبا و با نتیجه چهار بر یک. و بار دیگر در نقش سرمربی ذوب‌آهن که با گل طارمی مغلوب پرسپولیس دایی شد.

اما فصل قبل سه بار مقابل پرسپولیس بازی کرد و هر سه بازی را باخت. بازی اول را در مشهد و با پنالتی علیپور و بازی برگشت را با گل‌های علیپور (باز هم از روی نقطه پنالتی) و نعمتی. او مدتی بعد در بازی یک‌چهارم نهایی حذفی دوباره به پرسپولیس و برانکو رسید و درصدد انتقام برآمد اما باز هم شکست خورد. در این بازی ابتدا تیم گل‌محمدی با گل مهدیخانی پیش افتاد اما شایان مصلح خیلی زود جبران کرد و بازی بعد از 120 دقیقه به پنالتی رفت. در ضربات پنالتی دو پرسپولیسی و سه بازیکن پدیده پنالتی خراب کردند تا یحیی در یک فصل در ناکامی مقابل پرسپولیس هت‌تریک کند و پرسپولیس به نیمه نهایی جام حذفی برسد. گل‌محمدی حالا از 13 رویارویی با پرسپولیس 6 برد، 5 باخت و 2 مساوی به دست آورده و کالدرون در بازی عصر جمعه می‌تواند تعداد برد و باخت‌های یحیی مقابل تیمش را به تساوی بکشاند.

حالا این چهارمین بازی پدیده تحت هدایت گل‌محمدی برابر پرسپولیس است و یحیی امیدوار است رکورد ضعیفش در این تیم را بهبود بخشد و تعداد بردهایش مقابل پرسپولیس را بیشتر کند.

چهارمین تقابل شهرخودرو  با پرسپولیس در لیگ نوزدهم

ترکیب اصلی پرسپولیس و معادلات مجهول

سرخ‌ها بعد از شکست مقابل سپاهان و قبل از تعطیلات مسابقات لیگ باید در مشهد مقابل شهرخودرو بازی کنند که به نوعی این آخرین مسابقه دشوار از مقطع ابتدایی فصل است. مقطعی که با قرعه‌ای دشوار و عجیب برای پرسپولیس همراه شد و فعلاً با 3 برد و دو شکست همراه شده است.

در پنج بازی گذشته گابریل کالدرون هر بار حداقل دو تغییر در ترکیب تیمش داشته است و پیش بینی می‌شود این تغییرات در مشهد هم ادامه داشه باشد. البته الان اصلاً مشخص نیست ترکیب اصلی کالدرون همانی است که در تبریز به میدان رفت یا آن تیمی است که در تهران مقابل سپاهان بازی کرد.

کالدرون با از دست دادن شجاع خلیل‌زاده باید یک تغییر در خط دفاع ایجاد کند که احتمالاً سیدجلال حسینی جایگزین شجاع خواهد شد. در خط حمله هم جونیور به احتمال فراوان از ترکیب بیرون خواهد رفت که باید دید مهدی عبدی کنار علیپور در ترکیب اصلی بازی خواهد کرد یا روستایی فیکس می‌شود.

اما مهم‌ترین معادلات درباره ترکیب اصلی پرسپولیس به خط میانی برمی‌گردد. اینکه آیا بشار بازی خواهد کرد؟ پست امیری و ترابی در این مسابقه کجاست؟ نعمتی به ترکیب برمی‌گردد و اگر برگشت مدافع راست خواهد بود یا هافبک راست؟ آیا احتمال نیمکت نشینی احمد نوراللهی و میدان دادن به ربیع‌خواه در هافبک دفاعی وجود دارد؟ از بین انصاری و نادری کدام یک مدافع چپ خواهند بود.

اینها پرسش‌هایی است که در فاصله 48 ساعت تا بازی با شهر خودرو هیچ جواب روشنی نمی‌توان برایشان پیدا کرد چرا که کالدرون با تغییراتش رسانه‌ها را کاملاً گیج کرده است.

چهارمین تقابل شهرخودرو  با پرسپولیس در لیگ نوزدهم

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز