خبرگزاری کار ایران

مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی؛

برنده‌های دوئل جام حذفی در انتظار قرعه کشی

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۱۰۱

15 تیم از 16 تیم مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی مشخص شدند و در انتظار قرعه‌کشی مرحله بعدی هستند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی فوتبال کشور روز گذشته با انجام 8 دیدار دیگر پیگیری شد و حالا تنها یک بازی میان سردار بوکان و شهرداری ماهشهر باقی مانده تا 16 تیم حاضر در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌ها مشخص شوند. به بررسی دیدارهای انجام شده و تیم‌های صعود کرده پرداختیم:

مس کرمان

سوت آغاز مرحله یک شانزدهم نهایی دور جدید جام حذفی با دیدار دو تیم لیگ یکی به صدا در آمد. مس در خانه خود باید به مصاف بادران می‌رفت و در این بازی در حالی که کار در پایان 120 دقیقه به تساوی یک - یک انجامید در ضربات پنالتی این تیم میزبان بود که با برتری 4-2 کارش را برای صعود به مرحله بعدی یک سره کرده و اولین تیم حاضر در یک هشتم نهایی لقب گرفت.


صنعت نفت آبادان

قشقایی شیراز را همه با شگفتی سازی در جام حذفی 3 فصل قبل و برتری مقابل پرسپولیس می‌شناسند و هربار نام این تیم مطرح می‌شود صحبت از تکرار یک شگفتی سازی دیگر مطرح می‌شود و این بار قرار بود چنین اتفاقی مقابل شاگردان اسکوچیچ رقم بخورد. تیم شیرازی ابتدا از حریف خود پیش هم افتاد ولی دو گل صنعت نفت توسط اهل شاخه و جبیره اجازه ماندن در جام حذفی را به قشقایی نداد و صعود تیم آبادانی در این بازی رقم خورد.


نود ارومیه

 

این دیدار میان دو تیم لیگ یکی در نیمه اول با تساوی صفر بر صفر به اتمام رسید اما در نیمه دوم این شاگردان وحید بیات لو بودند که ابتدا در دقیقه 52  توسط علیرضا قاسمی موفق شدند دروازه نیروی زمینی را باز کنند و در ادامه در حالی‌ که نیروی زمینی به دنبال جبران گل خورده بود. نودی‌ها در یک ضد حمله توسط وحید نعمتی  به گل دوم دست یافتند تا جواز ورود به مرحله یک‌هشتم نهایی را به دست بیاورند.


تراکتور

تیم پرستاره مصطفی دنیزلی تا اینجای کار در لیگ برتر و جام حذفی نتوانسته اقتدار همیشگی خودش را نشان دهد و با وجود نتایج خوب و امتیازات خوبی که جمع کرده، برد مقتدرانه‌ای نداشته و با وجود اینکه پیش بینی می‌شد این اتفاق در جام حذفی رقم بخورد بازهم یک برد خفیف را از سرخپوشان تبریزی شاهد بودیم و لیگ دویی تراکتور هم تن به شکست سنگین مقابل این تیم نداد. تراکتور در نیمه نخست با دو گل دژاگه و محمدرضا آزادی پیش افتاد و در نیمه دوم یک گل از روی نقطه پنالتی دریافت کرد تا کار این تیم با صعود همراه شود.


شهر خودرو

شاگردان گل‌محمدی از قبل مشخص بود کار سختی مقابل نساجی در قائمشهر دارند و این بازی در حالی که پایاپای پیش می‌رفت و حتی میزبان فرصت‌هایی هم برای رسیدن به دروازه شهر خودرو داشت که نتوانست از آن استفاده کند. در شرایط عادی این بازی می‌توانست با نتیجه تساوی به وقت‌های اضافه و ضربات پنالتی برود ولی شوت زیبا و مهار نشدنی اکبر صادقی در نیمه دوم کار نساجی را یک سره کرد و برتری یک بر صفر تیم مشهدی را رقم زد تا گل‌محمدی و شاگردانش به جمع 16 تیم پایانی راه پیدا کنند.


نفت مسجد سلیمان

تیم‌های لیگ برتری گل‌گهر سیرجان و نفت مسجدسلیمان روبروی هم به میدان رفتند که این بازی با پیروزی یک – صفر تیم نفت مسجدسلیمان به پایان رسید. احمد الجبوری مهاجم تیم نفت مسجدسلیمان در دقیقه 89 گل پیروزی بخش نفت مسجدسلیمان را وارد دروازه میزبان کرد تا بازی به وقت اضافی کشیده نشود.

این مسابقه با درخواست باشگاه نفت مسجدسلیمان یک ساعت زودتر از زمان اعلام شده قبلی آغاز شد. باشگاه گل‌گهر سیرجان نیز تماشای بازی را رایگان اعلام کرد.

گل گهر با هدایت بگوویچ این دیدار خانگی را شکست خورد و از جام حذفی کنار رفت تا سرمربی کروات اوضاعش سخت‌تر شده و صحبت‌هایی از برکناری‌اش شنیده شود.


سایپا

نارنجی‌پوشان در فصل جدید رقابت‌های جام حذفی از همان ابتدا به شگفتی‌ساز دور قبلی جام برخوردند که فصل قبل در مسیر رسیدن به فینال از سد خود آنها هم عبور کرده بود. این بار ولی شاگردان صادقی هوشیار و حواس جمع بودند تا بار دیگر به خاطر دست کم گرفتن حریف خود تنبیه نشوند و برتری خفیف 2-1 برای صعود آنها از این بازی کافی بود.

سایپا با پنالتی در نیمه اول از حریف خود پیش افتاد ولی در دقیقه 75 داماشی‌ها کار را به تساوی کشاندند و در شرایطی که همه منتظر سوت پایان بازی بودند، معراج پور تقی در دقیقه 90 گل دوم نارنجی‌پوشان را به ثمر رسانده و برتری تیمش را رقم زد.


پرسپولیس

شاگردان رسول خطیبی در این مسابقه به میدان آمده بودند تا با استفاده از امتیاز میزبانی حریف گردن کلفت خودشان را مغلوب کرده و به جمع 16 تیم پایانی راه یابند و انصافاً هم مقاومت خوبی مقابل این تیم انجام داده و فرصت‌هایی هم داشتند که از دست دادند. نقطه عطف این دیدار بدون شک پنالتی دقایق پایانی پرسپولیس بود که با اشتباه کوپال ناظمی اعلام شد و رسول خطیبی و نیمکت تیم ماشین سازی با اعتراض شدید به تصمیم داور مسابقه حدود 10 دقیقه زمان بازی را گرفتند. این پنالتی توسط حامد لک مهار شد و به نظر می‌رسید شانس سرخپوشان برای برتری از دست رفته و باید در وقت‌های اضافه و ضربات پنالتی به دنبال تیم برنده میدان باشیم ولی وحید امیری در دقیقه 101 (وقت‌های طلف شده بازی به دلیل جنجال‌های بعد از پنالتی پرسپولیس زیاد بود) بازی روی پاس زیبای بشار رسن دروازه میزبان را باز کرد تا شاگردان کالدرون صعودی سخت و البته شیرین را جشن بگیرند و ماشین‌سازی یکی از اولین لیگ برتری‌هایی باشد که از جام حذفی کنار می‌روند.


فجرسپاسی

اولین شگفتی دور جدید جام حذفی با حذف فولاد توسط فجرسپاسی رقم خورد. تیم میزبان در این بازی مقابل حریف لیگ برتری خودش در خانه دو بار عقب افتاد و هر دو بار به بازی برگشت تا حاصل کار 90 دقیقه و بعد از آن 120 دقیقه بازیکنان دو تیم به تساوی 2-2 و رفتن به ضربات پنالتی منجر شود.

در ضربات پنالتی وحید حیدریه و حسن بیت سعید برای فولاد گلزنی کردند، بابامحمدی، میلاد غریبی و حمید جوکار برای فجر گل زدند ، از فولاد ضربه لوسیانو پریرا توسط جلالی‌راد مهار شد و عارف آقاسی و میثم دورقی توپ را به تیرک کوبیدند و در فجر نیز ایوب کلانتری توپ را به بیرون زد و ضربه بهرام احمدی را احسان مرادیان به زیبایی بیرون کشید تا در نهایت فجر سپاسی شیراز با پیروزی 3-2 در ضربات پنالتی به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند.


استقلال ماهشهر

نبرد دو تیم از لیگ دسته دو در این مرحله از رقابت‌ها هم در نوع خودش جالب بود. در دیدار پرسپولیس - ماشین‌سازی یا پارس جنوبی - ذوب آهن به دلیل تقابل دو تیم لیگ برتری حذف یکی از آنها مسجل بود و حالا در این بازی هم مشخص بود یک تیم لیگ دویی در مرحله یک هشتم نهایی حاضر خواهد شد. استقلال ماهشهر در این بازی با استفاده از امتیاز میزبانی خودش توانست به برتری 2-1 مقابل مس نوین دست یابد و به یک هشتم نهایی رسید تا در انتظار نبرد با گردن کلفت‌های جام باشد. استقلال ماهشهر روی کاغذ می‌تواند حریف جذابی برای تیم‌های لیگ برتری صعود کرده به جمع 16 تیم پایانی باشد ولی نباید فراموش کرد شگفتی ساز جام حذفی گذشته داماش گیلان لیگ دویی بود که تا فینال پیش رفت و چه بسا استقلال ماهشهر هم بتواند شگفتی جام جدید شود.


سپاهان

شاگردان قلعه‌نویی که هنوز بابت برد شیرین مقابل پرسپولیس در ورزشگاه آزادی مورد ستایش قرار می‌گیرند با روحیه خوب به خرم آباد رفته و مقابل خیبر قرار گرفتند. پیروزی 3 بر صفر سپاهان مقابل میزبان خود یکی از مقتدرانه‌ترین برتری‌های این دوره از رقابت‌ها بود که روی 3 شوت زیبا توسط منصوری، کیانی و قربانی به ثمر رسید و این تیم را به جمع 16 تیم پایانی جام حذفی برد. سپاهان این روزها حسابی آماده است و شاید آخرین تیمی باشد که سایر تیم‌های حاضر در رقابت‌ها دوست داشته باشند در قرعه‌کشی به آن بخورند.


پیکان

شاگردان حسین فرکی پیش از این در لیگ برتر و دیدار مقابل ماشین سازی هم نشان داده بودند اگر موتور خط حمله‌شان روشن شود می‌توانند برتری پرگلی را رقم بزنند و این اتفاق مقابل شهدای رزکان کرج، حریف لیگ دویی آنها کاملاً قابل پیش بینی بود.

گل‌های پیکان را در این دیدار میلاد شیخ سلیمانی (دقیقه 29)، فراز امامعلی (دقیقه 63)، ماهان رحمانی(دقیقه 66) و علیرضا کوشکی(دقیقه 83) به ثمر رساندند تا نبرد تیم لیگ برتری و لیگ دویی در تهران به برتری میزبان بیانجامد و حالا پیکانی‌ها منتظر حریف مرحله بعد خودشان هستند.


شاهین شهرداری بوشهر

شاگردان عبدالله ویسی این روزها در لیگ برتر شرایط خوبی ندارند و قابل پیش بینی بود که در دیدار جام حذفی مقابل صدرنشین لیگ دسته اول هم کار راحتی برای صعود نخواهند داشت و حتی پیش بینی می‌شد خوشه طلایی با استفاده از امتیاز میزبانی شانس خوبی برای صعود داشته باشد.

شاهین با دو گل پیاپی و زودهنگام 2 بر صفر پیش افتاد و به نظر می‌رسید کارش برای صعود تمام است ولی بهمن سالاری در دقایق 73 و 83 دو گل شاهین را پاسخ داد تا کار به وقت‌های اضافه بکشد. در این زمان هم هر تیم یک گل به ثمر رساند تا برنده در ضربات پنالتی معلوم شود.

در ضربات پنالتی اما خوشه طلایی خوب عمل نکرد و تنها توانست یکی از ضربات پنالتی خود را به گل تبدیل کند تا شاگردان ویسی با ثبت 3 گل در ضربات پنالتی در مجموع با نتیجه 6 بر 4 به مرحله بعدی مسابقات راه پیدا کنند و این دیدار برخلاف بازی فولاد مقابل فجرسپاسی شگفتی به همراه نداشت.

شاهین با وجود صعود به مرحله بعدی مشخص است که اوضاع مناسبی ندارد و اگر در مرحله بعدی رقابت‌ها به قرعه سختی بخورد احتمال کنار رفتنش در این دوره زیاد است.


استقلال تهران

شب گذشته آبی‌پوشان شرایط خاص و جالبی را مقابل حریف کرجی خود تجربه کردند. بازی استقلال مقابل گل ریحان از آن بازی‌هایی بود که همه چیز در خود داشت. از گل به خودی گرفته تا پنالتی از دست رفته و توقف طولانی مدت بازی به خاطر قطع برق ورزشگاه و رفتن بازی به وقت‌های اضافه که در نهایت با برتری 3-1 آبی‌پوشان همراه شد و استقلال اولین پیروزی خودش را با استراماچونی جشن گرفت. استقلال در این بازی هم نتوانست دروازه‌ خودش را بسته نگه دارد و این یک آمار منفی برای حسین حسینی است. هرچند که او در دقایق پایانی بازی چند واکنش خوب از خودش نشان داد و دروازه آبی‌پوشان را نجات داد ولی این حسینی سایه‌ای از دوران اوج خودش هم نیست. حالا باید دید با این برتری نوار ناکامی‌های استقلال قطع می‌شود یا نه.


ذوب آهن

شاگردان منصوریان به برتری با ارزشی مقابل حریف لیگ برتری خود دست یافتند و با توجه به میهمان بودن مقابل پارس جم ارزش کار آنها بیش از هر تیم دیگری در این مرحله از رقابت‌ها است و فقط پرسپولیس در چنین شرایطی موفق به برتری و صعود شده بود.

کریسانتوس خیلی زود ذوبی‌ها را پیش انداخت و در مقابل خالقی‌فر با گلزنی در این بازی اجازه نداد تیمش شکست خورده به رختکن برود و تساوی یک - یک تا پایان وقت قانونی بازی در جریان بود تا اینکه در ابتدای وقت‌های اضافه و در دقیقه 92 یک پنالتی گیر ذوب آهن آمد و وحید محمدزاده آن را تبدیل به گل کرد تا برتری تیمش را رقم بزند و تا پایان 120 دقیقه دیگر گلی رد و بدل نشد.

درگیری مربیان دو تیم در جریان بازی از اتفاقات جالب بازی بود و حتی اثرات آن به نشست خبری هر دو نفر هم کشیده شد تا نبرد جنجالی لیگ برتری ها به این شکل به پایان برسد.


تیم شانزدهم؟

یک بازی دیگر از این مرحله از رقابت‌ها باقی مانده است که میان سردار بوکان و شهرداری ماهشهر انجام می‌شود. این دو تیم لیگ دویی قرار است نماینده شانزدهم مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی را مشخص کنند و باید دید دیدار که ساعت 15 امروز برگزار می‌شود رای به صعود کدام یک خواهد داد. دو تیم در گروه ب رقابت‌های لیگ دو قعر نشین هستند و حضور یکی از آنها در جمع 16 تیم پایانی اتفاق جالبی خواهد بود.


جمع بندی:

تکلیف 15 تیم از 16 تیم صعود کننده تا اینجای کار مشخص شده است و تیم شانزدهم هم امروز معرفی خواهد شد.

طبق اعلام سازمان لیگ قرعه‌کشی رقابت‌ها روز پنجشنبه میان این تیم‌های صعود کننده برگزار می‌شود و روزهای 24 و 25 مهر مرحله یک هشتم نهایی برگزار خواهد شد.

تیم‌های سایپا، استقلال ماهشهر، پیکان، مس کرمان و فجرسپاسی صعود کننده‌هایی هستند که در گام نخست میزبان بودند و استقلال، پرسپولیس، شاهین بوشهر، سپاهان، تراکتور، صنعت نفت، نود ارومیه، تراکتور، شهر خودرو، نفت مسجد سلیمان و ذوب آهن میهمان‌های برنده بودند و این مورد در قرعه‌کشی روز پنجشنبه لحاظ خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز