خبرگزاری کار ایران

سروری: میزبان یکی از بزرگترین مسابقات کشتی کشور هستیم/خراسان جنوبی پتانسیل برگزاری مسابقات بین المللی را دارد

asdasd
کد خبر : ۸۱۶۵۴۴

عباس سروری گفت: خراسان جنوبی در چند روز آینده میزبان یکی از بزرگترین مسابقات کشتی کشور خواهد بود.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، عباس سروری رئیس هیأت کشتی استان خراسان جنوبی با بیان این مطلب افزود: روزهای پنج شنبه و جمعه هفته جاری (11 و 12 مهرماه) رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی کشور در سالن شهیدین قاسمی شهر بیرجند برگزار می‌شود و ما آماده برگزاری این مسابقات هستیم.

سروری در مورد میزبانی استان خراسان جنوبی از این مسابقات تصریح کرد: با هماهنگی مسئولان استانی درخواست میزبانی این رقابت‌ها را به فدراسیون کشتی دادیم که مورد موافقت قرار گرفت.

وی ادامه داد: رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی کشور اصلی‌ترین و قدیمی‌ترین مسابقات کشتی محسوب می‌شود که ما با تجربه‌ای که از برگزاری سایر مسابقات در رده‌های سنی مختلف در استان داشتیم، خواستار برگزاری این مسابقات شدیم. در این مسابقات نزدیک به 500 کشتی گیر، مربی و سرپرست حضور خواهند داشت و برگزاری آن نیازمند سازماندهی و حضور همه دستگاه‌های اجرایی استان است.

سروری افزود: به همین منظور در ماه گذشته چندین جلسه را با مقامات عالی استان داشتیم و آقای معتمدیان استاندار خراسان جنوبی حمایت کامل خود را از برگزاری این رقابت‌ها اعلام کرد و در جلسه‌ای که با حضور آقای خوش خبر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان و نمایندگان تمامی دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، تمامی دستگاه‌ها موظف شدند همکاری لازم را برای انجام این رقابت‌ها داشته باشند.

رئیس هیأت کشتی استان خراسان جنوبی گفت: مقرر شد تا 50 درصد هزینه‌های برگزاری این مسابقات از سوی دستگاه‌های اجرایی تقبل شود ضمن اینکه سایر سازمان‌ها نیز از جمله شهرداری در زمینه ناوگان حمل و نقل و تبلیغات، آتش نشانی و نهاد‌های امنیتی همکاری لازم را برای برگزاری این رقابت‌ها دارند.

سروری گفت: همچنین کمیته‌های از جمله حمل و نقل، تدارکات، اجرایی، گردشگری، اسکان، پذیرایی و ... در دولایه هم در دستگاه‌های اجرایی و هم هیأت کشتی استان تشکیل شده تا این رقابت‌ها به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

رئیس هیأت کشتی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه برای اولین بار است که مسابقاتی در چنین سطحی در استان خراسان جنوبی برگزار می‌شود اظهار داشت: ما در چند سال گذشته میزبانی رقابت‌های کشتی در رده‌های پایه را بر عهده داشتیم ضمن اینکه در لیگ کشتی نیز میزبان بوده‌ایم. پس از برگزاری مسابقات کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی کشور، هدف ما برگزاری رقابت‌های بین المللی است و اگر تیم هیأت کشتی استان در رقابت‌های لیگ برتر کشتی فرنگی جزء 2 تیم برتر قرار بگیرد، میزبان رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان در کشتی فرنگی خواهیم بود.

وی افزود: سالن شهیدین قاسمی شهر بیرجند بزرگترین سالن استان خراسان جنوبی محسوب می‌شود، این سالن ظرفیت 2500 نفر تماشاگر را دارد و این امکان را برای ما فراهم می‌کند تا مسابقات سطوح بالاتر از جمله رقابت‌های بین المللی را میزبان باشیم.

سروری در مورد سطح کشتی استان خراسان جنوبی تصریح کرد: در گذشته کشتی خراسان شاهد حضور قهرمانان بزرگی در تیم‌های ملی بود، ضمن اینکه در کشتی پهلوانی نیز همیشه کشتی گیران جنوب خراسان جزء نفرات برتر بودند، اما با توجه به اینکه ما جزء استان‌های محروم محسوب می‌شویم، نیاز به کار، تلاش و حمایت داریم تا کشتی گیرانمان بتوانند در سطح ملی خود را مطرح کنند.

وی ادامه داد: البته در مدت حضور بنده در هیأت کشتی تلاش‌هایی انجام شده و مربیان که قبل از من مشغول به کار بوده‌اند، در حال کار هستند. سیاست من دخالت در حوزه فنی نیست اما هرگونه حمایت و پشتیبانی را از آن‌ها انجام می‌دهم، البته پیشرفت‌هایی هم داشته‌ایم که امیدوارم این روند ادامه دار باشد.

سروری در مورد میزان علاقمندی جوانان به رشته کشتی در استان گفت: علاقمندی به کشتی در استان وجود دارد اما اگر ما مسابقات بزرگی مانند کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی کشور که با حضور قهرمانان ملی برگزار می‌شود را میزبان باشیم، باعث حضور نوجوانان و جوانان در سالن مسابقات خواهد شد و این انگیزه را برای آن‌ها چندین برابر خواهد کرد. اگر در حال حاضر ما در استان ورودی 40 تا 50 کشتی گیر داشته باشیم شاید از بین آن‌ها استعدادی پیدا نشود اما قطعا اگر این تعداد به 400 تا 500 کشتی گیر برسد، حتما از بین آن‌ها چندین کشتی خوب پرورش خواهند یافت.

وی افزود: به شخصه به پشتوانه‌سازی و نگاه حمایتی از کشتی اعتقاد بسیار دارم، و اگر بتوانیم کشتی گیران خود را به مسابقات مختلف به جهت اینکه تنشان به تن حریفان قدرتمند بخورد حتما پیشرفت و رشد انجام خواهد شد، البته تمامی این کارها نیاز به حمایت دارد و امیدوارم مسئولان استان به ویژه آقای عزیزی مدیرکل ورزش و جوانان که به تازگی مسئولیت را قبول کرده‌اند در این راه حمایت‌های لازم را از ما داشته باشند.

سروری در پایان ضمن تشکل ویژه از معتمدیان استاندار خراسان جنوبی، عزیزی مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی، جاوید شهردار بیرجند، مدیریت هتل سپهر بیرجند، مدیریت مجتمع ایثار، کمیته امداد و سایر نهادهایی که در برگزاری مسابقات قهرمانی کشور یاری رسان هیأت بوده‌اند، خاطرنشان کرد: از تمامی مردم بیرجند دعوت می‌کنم که روزهای 11 و 12 مهرماه با حضور در سالن مسابقات، گرمابخش این رقابت‌ها باشند و امیدوارم بتوانیم میزبان خوبی برای این مسابقات بسیار مهم باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز