خبرگزاری کار ایران

ناصر فروتن: شیوه نامه مدیریت کمیسیون داوران کشتی کشور تدوین شد

اکثریت اعضاء با انتخابات مشخص می‌شوند/حضور در جمع مدرسین داوری کشتی دنیا از اهداف ماست

asdasd
کد خبر : ۸۱۵۶۰۷

رئیس کمیسیون داوران گفت: شیوه نامه مدیریت کمیسیون داوران کشتی کشور تدوین شد و به زودی اجرایی خواهد شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، ناصر فروتن رئیس کمیسیون داوران کشتی کشور با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به نگاه ویژه علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی به داوری کشور، شیوه نامه جدیدی توسط اعضاء کمیسیون داوران برای مدیریت داوران تدوین شده است که به زودی به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

فروتن افزود: در این شیوه نامه مواردی همچون چگونگی تعیین اعضاء، نحوه چینش داوران و اعزام‌ها لحاظ شده است تا داوری کشتی کشور روند قانونمندی را به خود بگیرد.

رئیس کمیسیون داوران تصریح کرد: یکی از نظرات رئیس فدراسیون کشتی این بود که اکثریت اعضای حاضر در کمیسیون داوران به صورت انتخابی تعیین شوند و 4 عضو نیز با نظر رئیس کمیسیون منصوب شوند.

فروتن در مورد چگونگی تدوین شیوه نامه مدیریت کمیسیون داوران کشتی کشور اظهار داشت: با نگاهی که به شیوه نامه مدیریت قبلی داشتیم، درصدد این بودیم مواردی که مثبت است اجرایی و مواردی که ناکارآمد بود را حذف کنیم. همچنین در یک نظر سنجی پیشنهادات جمعی از جامعه داوری را نیز برای سایر موارد جویا شدیم تا با یک خرد جمعی، بتوانیم کار داوری کشتی کشور را به نحو مطلوب پیش ببریم.

وی گفت: انتخابات کمیسیون داوران کشتی کشور بزودی انجام خواهد شد تا اعضای این کمیسیون هرچه زودتر مشخص شده، تا نمایندگان داوران کشتی کشور نظرات آن‌ها را منعکس و تصمیمات مقتضی در کمیسیون جدید گرفته شود.

فروتن در مورد مطالبات داوران اظهار داشت: با موافقت رئیس فدراسیون، به دنبال این هستیم داورانی که از سال 89 مطالبات خود را دریافت نکرده‌اند، در چند نوبت و بر اساس اولویت‌بندی مطالبات خود را دریافت کنند. در ضمن از این پس نیز حق الزحمه داوران توسط میزبان مسابقات پرداخت می‌شود تا دیگر بعد از این شاهد معوقات حق الزحمه داوران از مسابقات نباشیم.

فروتن در مورد حضورش بعنوان رئیس کمیسیون داوران و برنامه‌های پیش رو تصریح کرد: دنبال منافعی در کمیسیون داوران نیستم و با حمایت رئیس فدراسیون تمام تلاشم این است که جایگاه داوری کشور را در کشتی ایران و دنیا ارتقاء دهیم و یکی از اهداف مهم فدراسیون این است که مدرس داوری از ایران در اتحادیه جهانی کشتی داشته باشیم.

وی افزود: از دیگر برنامه‌های ما این است که با توجه به اتفاقات پیش آمده در رقابت‌های جهانی گذشته، با حضور داوران بین المللی در تمامی استان‌های کشور نسبت به بازآموزی قوانین داوری روز دنیا اقدام کنیم و همچین تشریح قوانین رفتاری اتحادیه جهانی که کشتی ما از عدم رعایت آن چندین بار ضربه خورده است در اولویت ما قرار دارد و داورانمان را به باشگاه‌ها اعزام و آموزش‌های لازم را به کشتی گیران خواهیم داد.

رئیس کمیسیون داوران ادامه داد: به دنبال این موضوع نیز هستیم تا داوران بین المللی ما که در سال 2019 کنترل درجه نشده‌اند در مسابقات بین المللی داخلی پیش رو شرکت کرده تا کنترل درجات داوری آن‌ها نیز انجام شود.

وی گفت: یکی دیگر از کارهای کمیسیون داوران شفاف‌سازی اعزام‌ها به مسابقات داخلی و خارجی می‌باشد که بر این اساس در حال تهیه یک نرم‌افزار سیستمی هستیم که نحوه اعزام داوران به مسابقات داخلی (بر اساس موقعیت جغرافیایی) و مسابقات برون مرزی در سایت فدراسیون کشتی برای تمامی داوران قابل رویت باشد تا هیچ شک و شبهه‌ای در این خصوص وجود نداشته باشد.

فروتن تصریح کرد: یکی دیگر از مصوبات کمیسیون داوران که به استان‌ها نیز ابلاغ شده است شناسایی داورانی که فعال (اکتیو) هستند و قضاوت‌های کم نقصی در طول یکسال داشته باشند است. این داوران برای مسابقات مهم‌تر انتخاب خواهند شد و از دل همین نفرات داور برتر سال نیز انتخاب و به فدراسیون کشتی معرفی و در نهایت مورد تشویق قرار خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون داوران کشتی کشور در پایان ضمن تأکید بر مستقل بودن این کمیسیون و تصمیمات آن، خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که با رئیس فدراسیون داشتم، ایشان نسبت تشکیل و برگزاری جلسات کمیسیون داوران، حداقل هر یک ماه یک با حضور خود تأکید داشتند و معتقد بودند که داوری بعنوان یکی از بازوان فدراسیون کشتی در پیشبرد امور نقش بسزایی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز