خبرگزاری کار ایران

معلوم نیست تماشاگران پرسپولیس از کجا خط گرفته بودند

کیانی: هرچه لایق خودشان است به قلعه‌نویی نسبت می‌دهند/ اگر برخورد من با ترابی پنالتی بود هر بازی باید 15 پنالتی داشته باشد/ سعید آقایی از رفتار خودش پشیمان بود

asdasd
کد خبر : ۸۱۵۴۹۶

کاپیتان سپاهان در خصوص اتفاقات دیدار با پرسپولیس و حواشی این دیدار صحبت کرد.

مهدی کیانی در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص دیدار سپاهان مقابل پرسپولیس و برتری تیمش در این بازی اظهار داشت: خدا را شکر بازی خوبی بود و فکر می‌کنم همه از دیدن آن لذت بردند. پرسپولیس تیم خوب و بزرگی است و بازیکنان خوبی دارد. بازی کردن جلوی پرسپولیس سخت است ولی خدا را شکر با تدابیر کادرفنی و تمریناتی که داشتیم و تمرکز بالای بچه‌ها در طول 90 دقیقه توانستیم برنده از زمین خارج شویم و 3 امتیاز مهم این بازی را کسب کنیم.

وی در مورد حساسیت‌های این بازی و دادن لقب ال‌کلاسیکو به آن گفت: این دیدار همیشه حساس است و از چند سال قبل این حساسیت وجود دارد و با توجه به اینکه دو تیم مدعی قهرمانی هستند به نظرم اینکه می‌گویند برخی بازی‌ها 6 امتیازی هستند این بازی حتی بیشتر از 6 امتیاز داشت. خدا را شکر که موقعیت‌هایمان وارد دروازه شد و مثل دو بازی قبلی بدشانسی نیاوردیم. اگر در دو بازی قبلی هم توپ‌هایمان گل می‌شد الان باید 15 امتیازی بودیم.

کاپیتان سپاهان در مورد بازگشت این تیم به صدر جدول هم خاطرنشان کرد: صدرنشینی در این مقطع اتفاق خاصی نیست و مهم جایگاه تیم در پایان جدول است. ما بازیکنان بزرگی داریم که در زمین همه وجودشان را می‌گذارند و شایسته بهترین جایگاه هستیم. رسیدن به صدر جدول کار سختی است ولی سخت‌تر نگه داشتن آن است و باید تلاش کنیم این جایگاه را بدست بیاوریم.

کیانی در مورد اینکه در طول بازی نگران خطا‌های بازیکنان و دریافت کارت بود گفت: بازی‌‌های این چنینی معمولاً پربرخورد و درگیر شونده هستند و خیلی مهم است در چنین بازی‌هایی کمی محتاطانه رفتار کنیم و کارت‌های بی دلیل نگیریم. اگر خدای ناکرده تیم 10 نفره می‌شد کار گره می‌خورد و برای همین نگران بودم که بازیکنان از کوره در نروند و کارت بی‌مورد نگیرند. البته بازیکنان سپاهان بزرگ و با تجربه هستند و خودشان مراقب این شرایط هستند.

وی در مورد بسته ماندن دروازه سپاهان در پنجمین بازی متوالی هم عنوان کرد: خدا را شکر که توانستیم دروازه سپاهان را بسته نگه داریم. از پیام نیازمند که آن عقب همیشه عالی کار می‌کند تا خط دفاع و هافبک و حتی مهاجمان تیم در این اتفاق دخیل هستند و به بچه‌ها خسته نباشید می‌گویم که زحمات زیادی می‌کشند.

کاپیتان سپاهان در مورد برخوردش با مهدی ترابی که مشکوک به پنالتی بود عنوان کرد: در فوتبال برخورد زیاد اتفاق می‌افتد ولی قرار نیست هر برخوردی را خطا بگیرند و اعلام پنالتی کنند. اگر قرار باشد چنین برخوردی را پنالتی بگیرند در هر بازی باید 10-15 ضربه پنالتی از سوی داور اعلام شود. به نظرم داور به صحنه نزدیک بود و تصمیم درستی در این موقعیت گرفت.

کیانی در مورد عملکرد داور مسابقه گفت: داوران ما قشر زحمت‌کشی هستند و باید به آنها احترام گذاشته شود و اجازه دهیم در آرامش کارشان را بکنند ولی همیشه از سوی سکوها و بازیکنان فشار به داور آورده می‌شود و خودم همیشه به بازیکنان سپاهان می‌گویم اجازه دهید داور کارش را انجام دهد و تمرکزش را از دست ندهد.

وی در مورد شعارهایی که از سوی تماشاگران علیه قلعه‌نویی داده شد هم اظهار داشت: من نمی‌دانم این افراد از جایی خط می‌گیرند یا نه ولی باید بدانند قلعه‌نویی آدم بزرگی در فوتبال ایران است و با حرف این چند نفر کوچک نمی‌شود. فوتبال ارزش این را ندارد که به شخصی مثل قلعه‌نویی یا هر کس دیگری در آن توهین شود و باید به هم احترام بگذاریم. نمی‌دانم برای چه علیه قلعه‌نویی شعار دادند. او موفق‌ترین و پرافتخارترین سرمربی ایران است و شخص زحمت کشی است. هواداران پرسپولیس هم همه‌شان با شخصیت هستند و رفتار این چند نفر که مشخص نیست از کجا خط می‌گیرند را نباید پای همه پرسپولیسی‌ها نوشت. آنها چیزهایی که لایق خودشان است و در مورد خودشان صدق می‌کند را به قلعه‌نویی نسبت دادند.

کیانی در مورد شکایت باشگاه سپاهان به کمیته انضباطی بابت رفتار تماشاگران پرسپولیس گفت: ابتدای فصل گفتند از امسال با این رفتارها برخورد می‌شود تا کار به جاهای باریک‌تر نکشد و شاهد اتفاقات بدی در ورزشگاه‌ها نباشیم. امیدوارم اگر قرار است برخوردی صورت بگیرد برای همه باشد تا جلوی این گونه رفتارها گرفته شود. واقعاً باید اینطور جا بیافتد که هوادار هر تیمی از استقلال و پرسپولیس گرفته تا سپاهان و تراکتور سایر تیم‌ها فقط به فکر تشویق تیم خودشان باشند و کاری با تیم و عوامل حریف نداشته باشند.

وی در مورد محرومیت سعید آقایی در این بازی هم اظهار داشت: سعید بازیکن خوبی است و بچه خوب و آرامی است و با او صحبت کردم و واقعاً قصد و قرض بی‌احترامی نداشت و خودش هم فهمید اشتباه کرده و از این ماجرا ناراحت بود. بالاخره او هم جوان است و یک اشتباهی مرتکب شده ولی کاش از این بازی محروم نمی‌شد و با یک تذکر یا نهایتاً جریمه او را متوجه اشتباهش می‌کردند و از بازی به این مهمی محرومش نمی‌کردند.

کاپیتان سپاهان در مورد دیدار جام حذفی این تیم هم گفت: بازی مهمی در جام حذفی مقابل خیبر خرم‌آباد داریم و من خوشحالم که به شهر و دیار خودم می‌روم و هم شهری‌های خودم را می‌بینم. قطعاً خیبر را دست کم نمی‌گیریم چرا که تیم خوبی هستند و دو بازی شان را برده‌اند و به این مرحله رسیدند. آنها تماشاگران خوبی دارند که یار دوازدهمشان هستند ولی ما هم نام سپاهان را یدک می‌کشیم و با کادرفنی و بازیکنان با تجربه‌ای که داریم می‌دانیم نباید چنین دیدارهایی را ساده گرفت.

کیانی در مورد دربی اصفهان هم خاطرنشان کرد: دربی اصفهان همیشه از جذاب‌ترین دربی‌های ایران بوده و اهمیت زیادی دارد. ذوب آهن تیم خوبی است و بازیکنان خوبی دارد و کار سختی مقابل آنها داریم. برای ما هر بازی حکم فینال را دارد و برابر ذوب آهن هم می‌رویم که با دست پر از زمین خارج شویم.

وی در پایان گفت: یک گلایه از هواداران خوب سپاهان دارم که چرا استقبال خوبی از بازی‌های خانگی سپاهان نمی‌شود. ما واقعاً به کمک آنها نیاز داریم و فصل سختی در پیش داریم که با حضور آنها کار برای ما راحت‌تر می‌شود و از آنها می‌خواهم بیشتر به ورزشگاه بیایند و از تیم حمایت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز