خبرگزاری کار ایران

نگاهی به شروع سرمربیان استقلال در لیگ برتر

نزدیک شدن استراماچونی به منصوریان

asdasd
کد خبر : ۸۱۵۳۰۶

پنج هفته از رقابت‌های لیگ برتر گذشته و استقلال هنوز نتوانسته بردی را همراه با سرمربی ایتالیایی خود کسب کند

به گزارش ایلنا،آندره‌آ استراماچونی ایتالیایی برای لیگ نوزدهم با سر صدای زیاد به عنوان سرمربی استقلال انتخاب شد.پنج هفته از رقابت‌های لیگ برتر گذشته و استقلال هنوز نتوانسته بردی را همراه با سرمربی ایتالیایی خود کسب کند. پیش از این در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر فقط علیرضا منصوریان بوده که همراه با استقلال بعد از چهار بازی حضورش در این تیم نتوانسته بود در لیگ بردی بدست آورد. در این گزارش عملکرد سرمربیان استقلال در اولین حضورشان روی نیمکت این تیم در لیگ برتر را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

اولین برد در سومین هفته

برای دوره اول لیگ برتر زنده‌یاد منصور پورحیدری هدایت استقلال را بر عهده داشت. اولین برد استقلال پورحیدری در هفته سوم آن فصل بدست آمد. استقلال لیگ را با تساوی در شیراز مقابل برق آغاز کرد. آبی‌پوشان پایتخت در اولین بازی فصل خود در ورزشگاه آزادی هم با نتیجه 3 بر یک مقابل پاس که همایون شاهرخی را روی نیمکت خود می‌دید، متحمل شکست شدند. بالاخره در هفته‌ی سوم بود که استقلال همراه با پورحیدری اولین برد خود را با نتیجه پر گل 4 بر صفر مقابل تراکتورسازی تبریز بدست آورد. استقلال در پایان آن فصل همراه با پورحیدری در نهایت در هفته‌ی آخر و در انزلی قهرمانی لیگ برتر را از دست داد تا رقیب سنتی آن‌ها همراه با علی پروین قهرمان اولین دوره لیگ برتر شود. 

اولین خارجی اولین بازی

رولند کخ آلمانی اولین سرمربی خارجی استقلال در تاریخ لیگ برتر ایران بود. او در لیگ دوم به عنوان سرمربی استقلال انتخاب شد اما هیچ وقت نتوانست نتایج قابل قبولی همراه با این تیم بگیرد و حضورش در استقلال به پایان فصل هم نرسید و از این تیم اخراج شد. استقلال همراه با کخ اولین برد خود را در همان هفته‌ی اول کسب کرد. آبی‌پوشان موفق شدند در بازی اول فصل رقیب سنتی خود پاس را با نتیجه 3 بر یک از پیش روی بردارند. در نهایت آن فصل را که استقلال با کخ آلمانی آغاز کرده بود در پایان فصل با رده‌ی نهمی به پایان رساند.

لیگ سوم بازی سوم

در لیگ سوم استقلالی‌ها برای اولین بار امیر قلعه‌نویی را روی نیمکت خود می‌دیدند. شروع بازی‌های استقلال در آن فصل شبیه به لیگ اول بود. آن‌ها در دو هفته اول باید مانند لیگ اول به مصاف برق شیراز و پاس تهران می‌رفتند با این تفاوت که هفته‌ی اول باید با پاس بازی می‌کردند و هفته‌ی دوم هم مقابل برق شیراز قرار می‌گرفتند. آبی‌های تهرانی با قلعه‌نویی در  2 بازی اول خود با دو تساوی مشابه 2 بر 2 یک امتیاز بیشتر از پورحیدری کسب کردند. اولین برد قلعه‌نویی هم مانند پورحیدری در هفته‌ی سوم بدست آمد. استقلال قلعه‌نویی اولین برد خود را در نوشهر مقابل شموشک کسب کرد و موفق شد با نتیجه 2 بر یک از سد میزبان خود بگذرد. استقلال در نهایت در پایان آن فصل همراه با امیر قلعه‌نویی نایب قهرمان لیگ برتر شد. قلعه‌نویی که کارش را با استقلال برای اولین بار در لیگ سوم آغاز کرده، تنها مربی‌ای است که توانسته این تیم را در لیگ برتر به مقام قهرمانی برساند. استقلال همراه با قلعه‌نویی 3 بار در لیگ برتر به مقام قهرمانی رسیده و 2 بار هم قهرمان جام حذفی شده است.

شروع صمد با برد

بعد از قهرمانی استقلال همراه با امیر قلعه‌نویی در پنجمین دوره لیگ برتر، قلعه‌نویی به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران انتخاب شد. با رفتن قلعه‌نویی به تیم ملی، صمد مرفاوی دستیار او به عنوان سرمربی استقلال برای لیگ ششم روی نیمکت این تیم نشست. استقلال مرفاوی لیگ را با برد آغاز کرد. آن‌ها در هفته‌ی اول میهمان خود ذوب‌آهن را با نتیجه 2 بر یک شکست دادند. در نهایت آن فصل استقلال همراه با مرفاوی به مقام چهارم لیگ برتر رسید.

 گل برتری منیعی در اولین بازی

زنده‌یاد ناصر حجازی که سابقه‌ی رسیدن به فینال جام باشگاه‌های آسیا همراه با استقلال را در کارنامه داشت، برای اولین بار در لیگ هفتم روی نیمکت این تیم در لیگ برتر نشست. حضوری که برای او به پایان نیم فصل اول هم نکشید و در همان نیم فصل اول از سوی مدیران وقت باشگاه استقلال کنار گذاشته شد. استقلال حجازی در اولین بازی فصل خود با نتیجه 3 بر 2 در ورزشگاه آزادی از سد همنام اهوازی خود گذشت. میثم منیعی در آن بازی عملکرد قابل قبولی داشت و گل برتری شاگردان حجازی را وارد دروازه‌ی استقلال اهواز کرد.

اولین برد در دومین بازی در فصل تلخ آبی‌ها

مدیران وقت باشگاه استقلال بعد از کنار گذاشتن زنده‌یاد ناصر حجازی در لیگ هفتم، فیروز کریمی را برای هدایت این تیم انتخاب کردند. کریمی که با سر صدای زیاد به استقلال آمده بود نتوانست انتظارات را در این تیم برآورده کند. استقلال همراه با او در دومین بازی‌ای که کریمی در لیگ برتر روی نیمکت این تیم نشست اولین برد را کسب کرد. آبی‌پوشان در هفته‌ی شانزدهم موفق شدند یک برد خارج از خانه مقابل ذوب‌آهن کسب کنند. آن‌ها با یک گل میزبان خود را بردند. در نهایت آن فصل را که استقلالی‌ها با حجازی آغاز کردند و با کریمی به پایان رساندند، سیزدهم شدند.

برد خارج از خانه در اولین بازی

پرویز مظلومی که در گذشته گل برتری استقلال در دربی را به ثمر رسانده بود، برای اولین بار در لیگ دهم روی نیمکت این تیم به عنوان سرمربی نشست. استقلال همراه با مظلومی در اولین هفته‌ی لیگ برتر در تبریز موفق شد میزبان خود شهرداری تبریز را با نتیجه 3 بر 2 شکست دهد. استقلال آن فصل همراه با مظلومی در نهایت نایب قهرمان لیگ برتر شد. مظلومی هیچ وقت نتوانست قهرمانی در لیگ برتر را همراه با استقلال کسب کند و تنها افتخار او همراه با استقلال یک بار قهرمانی در جام حذفی است.

دیرترین برد با منصوریان

علیرضا منصوریان در لیگ شانردهم به عنوان سرمربی استقلال انتخاب شد. شروع استقلال همراه با منصوریان به دور از انتظار بود. آبی‌های تهرانی آن فصل برای اولین برد خود 7 هفته صبر کردند. استقلال اولین برد فصل را در هفته‌ی هفتم و بعد از تساوی در دربی مقابل ذوب‌آهن بدست آورد. استقلالی‌ها در آن بازی میهمان خود را با نتیجه 2 بر یک شکست دادند. در نهایت آن فصل را استقلال همراه با منصوریان با نایب قهرمانی لیگ به پایان رساند.

اولین برد لیگ بعد از باخت در دربی

وینفرد شفر آلمانی از هفته‌ی نهم لیگ هفدهم روی نیمکت استقلال نشست. او در اولین بازی در ورزشگاه آزادی مقابل فولاد متوقف شد و در دومین بازی‌ای که روی نیمکت این تیم نشست دربی بزرگ ایران را با تک گل علی علیپور که از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید، به پرسپولیسی‌ها واگذار کرد. اولین برد شفر در لیگ در سومین حضورش و مقابل نفت تهران بدست آمد. البته شفر در جام حذفی نساجی را برده بود و برد مقابل نفت اولین برد او در لیگ برتر بود. استقلال در پایان آن فصل همراه با شفر قهرمان جام حذفی فوتبال ایران شد. آبی‌های تهرانی آن فصل در لیگ هم بعد از پرسپولیس و ذوب‌آهن، سوم شدند.

استراماچونی در نزدیکی منصوریان

 شاگردان استراماچونی حتی اگر تا بازی با گل گهر اولین برد خود در لیگ برتر را کسب کنند، باز هم زودتر از استقلال منصوریان در لیگ شانزدهم اولین برد خود را بدست آورده‌اند. اگر استقلال نتواند در این دو بازی همراه با استراماچونی به پیروزی برسد، استراماچونی به رکورد منصوریان می‌رسد و حتی این احتمال وجود دارد از رکورد منفی منصوریان هم بگذرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز