خبرگزاری کار ایران

هفته چهارم لیگ برتر

استقلال صفر - پرسپولیس یک/ هدیه سه امتیازی حسینی به پرسپولیس

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۱۸۷

دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس در نیمه دوم با برتری پرسپولیس دنبال می‌شود.

به گزارش ایلنا، آخرین بازی هفته چهارم فرصت رویارویی رقبای دیرینه تهرانی بود که در آن استقلال تهران با دو امتیاز اندوخته از سه بازی گذشته در ورزشگاه آزادی دربی رفت لیگ نوزدهم را مقابل پرسپولیس تحت هدایت کالدرون میزبانی کرد. این دیدار با برتری یک بر صفر سرخپوشان تهرانی همراه بود.

گزارش زنده مسابقه شهرآورد 90 را در ادامه مشاهده می‌کنید:

هفته چهارم لیگ برتر فوتبال /  31 شهریور 98 / ورزشگاه آزادی / تماشاگر: ...

تیم داوری: داور: موعود بنیادی فر

کمک ها: محمدرضا منصوری – حسن ظهیری

کمک داوران اضافی: سیدرضا مهدوی – سیدعلی میرغفاری

داور چهارم: سعید علی نژادیان

ناظر داوری: حسین عسگری

 

اخطار: 

کارت زرد: علی کریمی(30) و مرتضی تبریزی(42) از استقلال

کارت قرمز:

 

 

ترکیب استقلال

سیدحسین حسینی، محمد دانشگر، سیاوش یزدانی، عارف غلامی، وریا غفوری، میلیچ، علی کریمی، مسعود ریگی، آرش رضاوند، داریوش شجاعیان و تبریزی 

استقلال صفر - پرسپولیس یک/ هدیه سه امتیازی حسینی به پرسپولیس

 

ترکیب پرسپولیس

علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، مهدی شیری(بشار رسن، 64)، محمد انصاری، احمد نواللهی، وحید امیری، مهدی ترابی، سیامک نعمتی، جونیور براندائو و علی علیپور

استقلال صفر - پرسپولیس یک/ هدیه سه امتیازی حسینی به پرسپولیس

 

شرح نیمه اول

بازی حساس دو تیم با ترکیبی جدیدی که استراماچونی به زمین فرستاده بود تحت کنترل استقلال آغاز شد و آبی پوشان ده دقیقه ابتدایی بازی را در در اختیار داشتند. حملات نصفه و نیمه آبی‌ها روی دروازه پرسپولیس ثمره‌ای نداشت و نوبت شاگردان کالدرون شد تا با نفود از سمت راست خط دفاعی استقلال چندین بار به دروازه این تیم نزدیک باشند. پنالتی شجاع خلیل زاده جو بازی را تغییر داد؛ بازی که هیجان خاصی نداشت با خطایی که شجاع روی شجاعیان انجام داد به اوج رسید. ضربه پنالتی را علی کریمی به گل تبدیل نکرد تا حملات پرسپولیس برای رسیدن به گل بیشتر شود. تلاش دو تیم برای رسیدن به گل نتیجه خاصی نداشت و دو صحنه مصدومیت کنعانی زادگان و امیری بیشتر جو را متشنج کرد تا بازیکنان دو تیم در اواخر نیمه به درگیری در زمین بپردازند.

استقلال صفر - پرسپولیس یک/ هدیه سه امتیازی حسینی به پرسپولیس

 

حواشی و دقایق حساس بازی

 

دقیقه 6+90: مهدی ترابی توپ را به سمت چپ زمین برد، اما در ادامه پاس در عمق علی علیپور و شوت بشار رسن توسط حسینی دفع شد.

دقیقه 88: سانتر تند و تیز میلیچ از جناح چپ زمین را بیرانوند بالاتر از مهاجمان استقلال مهار کرد.

 

دقیقه 78: ارسال انصاری از جناح چپ زمین را حسینی دفع کرد که در برگشت توپ به بشار رسن رسید، اما شوت او با دفع مدافعان استقلال مواجه شد.

 

دقیقه 64: سانتر غفوری از سمت راست زمین و ضربه سر تبریزی به بیرون رفت.​

 

دقیقه 61: شوت پشت محوطه سیامک نعمتی با اصابت به مدافعان استقلال دراختیار دروازه‌بان این تیم قرار گرفت.

 

دقیقه 59: تعلل رضاوند پشت محوطه جریمه پرسپولیس برای شوتزنی موجب شد توپ او دفع شود و موقعیت برای شوتزنی ریگی ایجاد شد که ضربه او پس از برخورد به شجاع خلیل زاده در نهایت یک ضربه کرنر برای آبی پوشان به همراه داشت. بازیکنان استقلال در این موقعیت اعتقاد به خطای هند خلیل زاده داشتند اما بنیادی فر دستور به ادامه بازی داد.

دقیقه 51: ضربه خطرناک ریگی از میانه‌های میدان روی دفع اشتباه بیرانوند با اختلاف از بالای دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

دقیقه 50: اشتباه محمد دانشگر در خط دفاعی استقلال سبب توپ گیری براندائو شد و مهاجم سرخپوشان قصد ارسال توپ برای علیپور را داشت که موفق نبود و حسینی توپ را جمع کرد.

دقیقه 4+45: نیمه اول با تساوی بدون گل خاتمه یافت و دو تیم با همین نتیجه به رختکن رفتند.

دقیقه 39: برخورد مرتضی تبریزی با محمد کنعانی زادگان موجب شد داور بازی دستور توقف بازی را بدهد؛‌ به دلیل نزدیکی محل زمین خوردن کنعانی زادگان به سکوی تماشاگران استقلال اشیایی که از سکوها به زمین پرتاب شد به مدافع سرخپوشان برخورد کرد و لحظاتی برای بانداژ سر او طول کشید.

دقیقه 37: ضربه سر علی کریمی برای دفع توپ به سمت دروازه استقلال تغییر مسیر داد و حسینی با شیرجه به موقع توپ را جمع کرد.

دقیقه 29: علی کریمی این ضربه پنالتی را به سمت دروازه پرسپولیس فرستاد اما بیرانوند با یک شیرجه حساب شده این ضربه را دفع کرد؛ در ادامه مرتضی تبریزی هم قصد گلزنی داشت اما موفق نشد و توپ به اوت رفت.

دقیقه 26: فرار داریوش شجاعیان به محوطه جریمه پرسپولیس و خطای شجاع خلیل زاده را به دنبال داشت تا ضربه پنالتی برای استقلال اعلام شود.

دقیقه 24: خروج به موقع حسینی مانع از به توپ رسیدن علیپور شد؛ دفع توپ او پس از یک پاس توسط پرسپولیسی‌ها این بار به علیپور رسید؛ ضربه خطرناک او با اختلاف کم از بالای دروازه سید حسین حسینی عبور کرد.

دقیقه 20: وحید امیری در منطقه دفاعی استقلال با عبور توپ از بین پاهای عارف غلامی مورد تشویق ویژه طرفداران پرسپولیس قرار گرفت.

دقیقه 18: ضربه سر سیامک نعمتی پس از دفع ضربه کرنر پرسپولیس توسط بازیکنان استقلال با اختلاف بسیار زیاد از بالای دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 16: فرصت عالی برای تبریزی در محوطه جریمه پرسپولیس ایجاد شد اما ضربه او بی دقت با فاصله از کنار دروازه به اوت رفت.

دقیقه 11: ضربه ایستگاهی برای پرسپولیس با برخورد با یکی از مدافعان استقلال تغییر مسیر جزئی داشت و به جونیور براندائو رسید اما ضربه او بی دقت از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه 9: ضربه ایستگاهی اعلام شده به سود استقلال را وریا غفوری زد ولی بیرانوند توپ را در آغوش گرفت؛ استقلال در این دقایق نبض بازی را در دست دارد و نسبت به حریف حملات بیشتری را ترتیب داده است.

دقیقه 7: مسعود ریگی با شوت از راه دور از چند قدمی محوطه جریمه روی دروازه بیرانوند خطرساز شد و سنگربان پرسپولیس در دو مرحله شوت بازیکن استقلال را جمع کرد.

استقلال صفر - پرسپولیس یک/ هدیه سه امتیازی حسینی به پرسپولیس

دقیقه یک:‌ پس از سوت آغاز بازی توسط موعود بنیادی فر، برخورد داریوش شجاعیان با احمد نوارهلی در میانه زمین باعث شد کاپیتان سرخپوشان برای لحظاتی روی زمین بیفتد و جریان بازی متوقف شود.

استقلال صفر - پرسپولیس یک/ هدیه سه امتیازی حسینی به پرسپولیس

* پس از دیدار ویالموتس با جانبازان هشت سال دفاع مقدس در کنار زمین، بازیکنان دو تیم پیش از آغاز بازی یک دقیقه سکوت به احترام درگذشت عماد صفیاری انجام دادند.

* تماشاگران تیم استقلال تهران با همت کمیته مشوقین این باشگاه پیش از آغاز مسابقه پرچم‌های بزرگی را برافراشته کردند.

استقلال صفر - پرسپولیس یک/ هدیه سه امتیازی حسینی به پرسپولیس

* مارک ویلموتس، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با حضور در ورزشگاه آزادی تماشاگر این مسابقه شد و پیش از آغاز بازی با بازیکنان دو تیم در زمین مسابقه دیدار کرد.

استقلال صفر - پرسپولیس یک/ هدیه سه امتیازی حسینی به پرسپولیس

* روی نیمکت استقلال در این بازی، میلاد زکی‌پور، روزبه چشمی، علی دشتی، مهدی قائدی، حسین پورحمیدی، سید محسن کریمی، رضا آذری و سجاد آقایی حضور دارند.

* مدیر عامل باشگاه پرسپولیس در اعتراض به تخصیص سهمیه بلیت و به احترام اعضای تیم، پیشکسوتان پرسپولیس و دیگر عوامل مرتبط با باشگاه پرسپولیس در ورزشگاه آزادی حضور پیدا نکرد.

* به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس چند تن از جانبازان جنگ تحمیلی عراق به ایران وارد ورزشگاه شدند و از کنار زمین نظاره گر این مسابقه هستند.

* هوادارانی که موفق به تهیه بلیت نشده بودند در نزدیکی گیت‌های کنترل بلیت به خارج از ورزشگاه هدایت شدند و از ورود آنها ممانعت به عمل آمد.

* هواداران استقلال و پرسپولیس پیش از ورود به ورزشگاه آزادی به فروشگاه پدر عماد صفیاری، هوادار 6 ساله فوتبال که پس از بازی پرسپولیس و صنعت نفت در ورزشگاه آزادی جان باخته بودند رفتند و با او همدردی کردند. 

* تمام 57 هزار بلبتی که در سایت بلیت فروشی این مسابقه برای خرید هواداران قرار گرفته بود به فروش رفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز