خبرگزاری کار ایران

هاشم بیگ‌زاده:

بازیکنان استقلال از هیچ چیز نترسند/ برای برد در دربی نذر و نیاز می‌کردم

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۰۳۵

هاشم بیگ زاده گفت: بازیکنان استقلال نهایت تلاششان را بکنند و از هیچ‌چیز نترسند.شب قبل از دربی‌ها خیلی استرس داشتم آنقدر که نذر و نیاز هم می‌کردم.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، هاشم بیگ‌زاده مدافع پیشین تیم استقلال تهران به بهانه‌ی دربی 90 صحبت‌هایی کرد که در ادامه می‌خوانید:

تو یکی از بازیکنانی هستی که 8 بار سابقه بازی در دربی‌ها را داری و سابقه بردهای آنچنانی نداری. چرا هر وقت استقلال با تو در دربی حاضر شد نتوانست به نتایج خوبی برسد؟

 (می‌خندد) بیشتر بازی‌هایی که من در ترکیب استقلال بودم مساوی شد. آمار‌ها دقیق یادم نیست. فکر کنم یک بازی را بردم و شاید هم اصلا نبردم.به هرحال فوتبال است دیگر اما همیشه در دربی‌ها سعی کردم بهترین عملکرد را داشته باشم.

12مهر ماه سال 1387نخستین بازی‌ات در دربی را انجام دادی. خاطرات آن روز را به یاد داری؟

 بله، خاطره نخستین دربی هیچ وقت یادم نمی‌رود. مربی‌ام در آن زمان آقای قلعه‌نویی بود. ایشان به من گفت تو می‌توانی نتیجه دربی را عوض کنی. قلعه‌نویی خیلی به من اطمینان داشت. منتها قبل از آن در دربی بازی نکرده بودم. تا حدوی دردربی اول جو من را گرفته بود. یک کفتر قرمز هم افتاد که آمدم از روی زمین بلندش کنم که داستان شد و تماشاگران استقلال بعد از بازی کلی به من انتقاد کردند که چرا به آن کفتر قرمز دست زدی. جو عجیبی بود. آن بازی مساوی شد. علی کریمی پنالتی زد. همان بازی که علیزاده اسپک زد.

بعد از بازی جو علیه علیزاده بود؟

خودش در رختکن خیلی داغان بود. عمد که نبود. ولی اشتباه بزرگی بود. خلاصه خیلی ناراحت بود و نمی‌دانست چه کار کند.

تو بازیکن مورد علاقه قلعه‌نویی بودی. شده بعد از دربی‌ها به شدت از تو ناراحت باشد. یا حتی در جریان بازی. خاطره‌ای داری؟

در دربی و خیلی از بازی‌ها بوده که امیرخان از من ناراحت شده چون آن چیزی که می‌خواسته را نتوانستم پیاده کنم. بعضی وقت‌ها آن کاری که می‌‌خواهی انجام بدهی نمی‌شود و بازی گره می‌خورد. حتی یک بازی بین نیمه من را تعویض کرد. می‌گفت چرا جلوی سانترهای حریف سختگیر نیستی. می‌گفت سانترها خطرناک است باید می‌گرفتی که من هم نتوانستم و تعویض شدم.

با این همه شوخ‌طبعی که در وجودت هست در دربی‌ها هم با بازیکنان حریف شوخی می‌کردی یا در بازی شرایط به کلی عوض می‌شد؟

در دربی با هیچ کسی شوخی نداشتم. تمرکزم روی بازی بود. بعد از بازی اما با هم شوخی می‌کردیم. حتی می‌توانم بگویم در بازی دشمن می‌شدیم. حتی به قصد مصدومیت هم بازیکن حریف را می‌زدم. سخت روی توپ می‌رفتیم. رقیب بودیم.

بداخلاق‌ترین بازیکن دربی چه کسی بود؟

 بد اخلاق‌ترین بازیکن دربی شیث بود. هیچ کس دوستش نداشت. بازیکنان پرسپولیس هم از شیث خوش‌شان نمی‌آمد. بد اخلاق و غد بود.

دربی بازهای استقلال چه کسانی بودند؟

 برهانی، مجیدی و جباری دربی باز بودند. دربی به آن‌ها می‌افتاد.

بازیکنان استقلال در آستانه دربی قرار دارند و بیشتر آن‌ها جوان هستند، چه توصیه‌ای به بازیکنان جوان استقلال داری؟

باید نهایت تلاش خود را انجام دهند. از چیزی نترسند. فوتبال خودشان را بازی کنند. من شخصاً شب قبل از دربی‌ها خیلی استرس داشتم آنقدر که نذر و نیاز هم می‌کردم. یک بار حتی به خدای خودم گفتم اگر دربی را ببریم تا 40 روز نمی‌گذارم نماز صبحم قضا شود. کلاً فضای دربی متفاوت است اما دقایقی که بگذرد بازیکنان با فضای دربی آشنا می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز