خبرگزاری کار ایران

اکبرپور: پرسپولیسی‌ها در خواب و خیال برد دربی بمانند/ چه کار تاکتیکی خاصی از آنها دیدید/ با غرور وارد زمین شوند آنها را می‌بریم

asdasd
کد خبر : ۸۱۲۹۹۶

پیشکسوت استقلال در مورد دربی 90 و شانس برتری تیم سابقش صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، علیرضا اکبرپور، پیشکسوت استقلال که دربی‌های زیادی را در زمان بازی تجربه کرده است عقیده دارد استقلال می‌تواند با وجود شرایط سختی که دارد

* پرسپولیسی‌ها خودشان را در آستانه دربی برنده می‌دانند. تو هم همین نظر را داری؟

(می‌خندد) بگذارید درخواب و خیال خودشان باقی بمانند. خیلی خوب است که این ذهنیت را دارند. خوشحالم.

 

* چرا؟

چون همیشه تیم‌هایی که با غرور وارد دربی می‌شوند می‌بازند. این‌بار هم پرسپولیس باد کرده و فکر می‌کند چه خبر است. شک نکنید اگر این‌طوری وارد دربی شوند بردن‌شان برای استقلال راحت‌تر خواهد شد.

 

* از لحاظ فنی آنها را برتر از استقلال نمی‌دانی؟ حتی با وجود 6 امتیازی که گرفتند؟

بازی‌شان مقابل صنعت‌نفت را دیدید؟ چه کار کردند؟ یک توپ آمد و شوت زدند رفت توی گل. کار تاکتیکی خاصی از پرسپولیس دیدید؟ در بازی‌ها قبل هم چیز خاصی نبودند که ما بخواهیم آنها را برتر از استقلال بدانیم. یادتان می‌آید در یکی از دربی‌ها پرسپولیس خیلی به خودش می‌نازید، بعد آمد در دربی و 3تا خورد. الان هم همینطور شده و خیلی‌ها این تیم را از پیش برنده می‌دانند در حالی که این‌طوری نیست.

 

* کدام بازیکن در استقلال می‌تواند دروازه پرسپولیس را فتح کند؟

محسن کریمی یا مهدی قائدی. مرتضی تبریزی هم شانس دارد. به‌نظر من سرعتی‌ها کار را درمی‌آورند. منتظر گلزنی اینها باشید.

 

* در استقلال امروز کدام‌یک از این بازیکنان شبیه تو فوتبال بازی می‌کنند؟

سرعت من را هیچ‌کدام از این بازیکنان ندارند چون دریبل‌زن‌تر هستند. مثلاً قائدی دوست دارد بازیکن مقابلش را با دریبل از مقابل بردارد. من اما این‌طوری نبودم. به‌محض اینکه پاسی به من می‌رسید سعی می‌کردم فرار کنم و به دل مدافعان حریف بزنم. شکل بازی قائدی فرق می‌کند. محسن کریمی هم سرعتی است اما سبک بازی‌اش با من متفاوت است. آنها بازیکنان قابلی هستند که می‌توانند در این بازی گل بزنند.

 

* حضور دیاباته تا چه اندازه فضا را برای گلزنی این دو بازیکن باز خواهد کرد؟

خیلی زیاد. البته دیاباته هنوز در استقلال جا نیفتاده و به‌زودی جا می‌افتد. چنین بازیکنی برای بازیکنان سرعتی‌تر یک نعمت بزرگ محسوب می‌شوند. دیاباته می‌تواند دعوا کند و با یک اثر کوچک، توپ را در اختیار بازیکنان سرعتی قرار دهد و آنها به دل حریف بزنند و دروازه را بازکنند. چنین بازیکنانی در کنار سرعتی‌ها یک مکمل بسیار خوب محسوب می‌شوند.

 

* زمانی که در استقلال بازی می‌کردی پاس‌ها خیلی سریع و بی‌وقفه به هم می‌رسید. دلیلش چه بود که حالا در استقلال چنین وضعیتی را مشاهده نمی‌کنیم؟

آن استقلال محصول سال‌ها بازی بازیکنانش در کنار هم بود. مثلاً من و آقا سیروس (دین‌محمدی را می‌گوید) چشم‌بسته همدیگر را پیدا می‌کردیم. سیروس می‌دانست من کجا هستم و من هم می‌دانستم وقتی سیروس توپ را می‌گیرد کجا پاس می‌دهد. کل آن تیم این شکلی بود. پاس‌ها خیلی دقیق به هم می‌رسید. استقلال الان اما تازه شکل گرفته و تا رسیدن به آن شرایط زمان می‌خواهد. با این حال تصور می‌کنم شرایط دربی‌ها با هم فرق دارد. شما اصلاً استقلال را دست‌کم نگیرد. من به پرسپولیسی‌ها هم هشدار می‌دهم از این استقلال بترسند چون استقلال آتش زیر خاکستر است.

 

* یعنی می‌شود پیروزی استقلال را در این بازی متصور بود؟

چرا نشود؟ من دربی‌های زیادی را تجربه کرده‌ام. روزی بوده که ما فکر می‌کردیم پرسپولیس را می‌بریم و رفتیم و باختیم و روزی هم بوده که آنها در خواب پیروزی به ورزشگاه آمده‌اند و بد باخته‌اند. این بازی با همه بازی‌ها فرق می‌کند. شما که خودتان تجربه زیادی در فوتبال دارید و می‌دانید داستان این بازی‌ها از چه قرار است. شک نکنید در این بازی هم تیمی اگر با غرور وارد زمین شود با شکست تلخی از زمین بیرون می‌رود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز