خبرگزاری کار ایران

سیدمهدی سیدصالحی در گفت و گو با ایلنا:

نه استقلالی‌ام نه پرسپولیسی، سپاهانی‌ام/ استقلال در زمین رهبر ندارد/ وقتی به پرسپولیس گل نزدم تا یک هفته گریه می‌کردم

asdasd
کد خبر : ۸۱۲۹۷۸

پیشکسوت فوتبال و بازیکن سابق سرخابی‌ها در خصوص شرایط دو تیم در آستانه دربی صحبت کرد.

سیدمهدی سیدصالحی در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص شرایط استقلال و پرسپولیس در آستانه دربی اظهار داشت: ابتدا با استقلال شروع می‌کنم. به نظرم تغییرات زیاد در استقلال و از دست دادن نفرات زیاد در این تیم مشکل ساز شده و هر سال به دلیل این تغییرات زیاد چند هفته ابتدایی را از دست می‌دهند و در پایان فصل برایشان مشکل ساز می‌شود و این در نتایج استقلال هم خودش را نشان داده است. سوای آن من نبود یک بزرگتر درون تیم که بازیکنان از او حساب ببرند را حس می‌کنم. وریا غفوری بازیکن خوبی است و خیلی او را دوست دارم ولی بازیکنی نیست که در زمین همه از او حساب ببرند. جدایی همزمان خسرو حیدری و منتظری و رحمتی یک خلاء در استقلال ایجاد کرده است.

وی در مورد وضعیت پرسپولیس هم گفت: پرسپولیس نفرات کمتری از دست داده و تغییراتش کمتر بوده و بازیکنانی هم که به خدمت گرفته سابقه بازی در این تیم را داشتند و به همین دلیل هماهنگی بیشتری در ترکیب این تیم وجود دارد. آنها در خط حمله مشکلاتی دارند که فکر می‌کنم به سبک بازی تیم و فاصله خط هافبک و حمله تیم برمی‌گردد و به مرور زمان این مشکل رفع خواهد شد و نیاز به زمان دارند تا کالدرون با شرایط فوتبال ایران خودش را وفق دهد.

مهاجم سابق سرخابی‌ها در مورد اینکه شانس کدام تیم بیشتر است هم عنوان کرد: دربی را نمی‌شود با نتایج قبلی تیم‌ها و شرایطشان پیش از بازی سنجید و همیشه شرایط این بازی فرق می‌کند و از همه بازی‌ها متفاوت است. بازی تماشاگران زیادی دارد و استرس زیادی روی بازیکنان ایجاد می‌کند و هرکس بتواند با آرامش بیشتری در زمین حاضر شود برنده است.

سیدصالحی در ادامه گفت: یکی از برتری‌های کالدرون نسبت به استراماچونی این است که پیش از این سابقه کار در آسیا را داشته و به طور کلی با جو و فضای اینجا آشنایی بیشتری دارد و همین در شروع کار کمک زیادی به او کرده است.

وی در مورد ستارگان احتمالی دربی عنوان کرد: در پرسپولیس شجاع خلیل‌زاده و علیپور می‌توانند در پرسپولیس تاثیر گذار باشند همینطور وحید امیری گزینه خوبی است که ستاره دربی باشد. در استقلال هم داریوش شجاعیان و وریا غفوری می‌توانند نفرات تاثیر گذار باشند.

سیدصالحی در مورد اینکه چرا هیچ وقت نمی‌گوید بین استقلال و پرسپولیس کدارم را ترجیح می‌دهد گفت: باور کنید هیچکدام برایم تفاوتی ندارد. من در تیم‌های زیادی بازی کردم و همیشه به تیمی که لباسش را پوشیدم عرق و تعصب داشته‌ام. من تنها تیمی که خودم را طرفدارش می‌دانم سپاهان است چرا که 8 سال در این تیم حضور داشتم و از این تیم به فوتبال ایران معرفی شدم. من همیشه در اوج عزت و احترام در تیم‌هایم بازی کردم و حاضر نشدم در تیمی بمانم که عزت نداشته باشم. این همه تیم تغییر دادم و به من لقب مارکوپولو دادند ولی هیچکدام از این جدایی ها با نظر خودم نبود. تنها تیمی که از آن جدا شدم و ضرر کردم تراکتور بود چرا که شرایط خوبی در آن داشتم. در اینجا یک گلایه‌هم باید از باشگاه سپاهان داشته باشم که یک تقدیر خشک و خالی از من موقع خداحافظی نکرد و نگفتند این بازیکن 8 سال برای ما زحمت کشیده است. چیزی از آنها نخواستم و فقط یک تقدیر خشک و خالی خواسته زیادی نیست. به جای ما افرادی کنار باشگاه فعالیت می‌کنند که اصلا سابقه‌ای در سپاهان ندارند و به خاطر اصفهانی بودن به ما ترجیح داده شدند.

وی در مورد کارنامه‌اش در دربی‌ها هم گفت: من 6 دربی تجربه کردم که 4 تای آن مربوط به زمانی است که در استقلال بودم و 2 تای آن هم با پیراهن پرسپولیس بوده است. بدترین خاطره من از دربی ها مربوط به آن بازی است که با شوت کریم باقری 2-1 شکست خوردیم. من در آن بازی یک موقعیت خیلی خوب داشتم که از بس ساده بود آن را از دست دادم و هنوز به خاطرش خودم را نبخشیدم. شب دربی بود که فردوسی‌پور در برنامه 90 سوال پیامکی گذاشت که کدام موقعیت که از دست رفت بهتر بود و داغ دل من را تازه کرد. من بعد از آن بازی تا یک هفته یادش می‌افتادم و گریه می‌کردم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز