خبرگزاری کار ایران

دو تیم برای سیدجلال، اسماعیلی و دیاباته جانشین دارند

افاضلی: دو تیم برای نباختن به زمین می‌آیند/ برای دادن اولتیماتوم به استراماچونی زود است/ شرایط بهتر پرسپولیس در دربی کمکی به این تیم نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۱۲۹۴۵

کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص دربی 90 و شرایط دو تیم پیش از این بازی صحبت کرد.

هومن افاضلی در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص شرایط سرخابی‌ها پیش از دربی اظهار داشت: فکر می‌کنم دو تیم از جهت‌هایی هر دو مثل هم هستند. هر دو تیم هنوز مربیانشان و بازیکنانشان نسبت به هم شناخت کافی ندارند و به آشنایی کامل و درک متقابل از هم نرسیدند و با توجه به اینکه بازی خیلی زود و در هفته چهارم برگزار می‌شود این عدم شناخت و تطبیق پذیری بازی را تحت تاثیر خودش قرار می‌دهد و پیش بینی من این است که یک بازی کم گل و محتاطانه را از دو تیم شاهد خواهیم بود که فیزیکی و درگیرانه است و هیچکدام نمی‌‌خواهند ریسک شکست را به جان بخرند.

وی در مورد وضعیت استقلال گفت: تیم استقلال از نظر تطبیق پذیری محیطی مربی خود مشکل پیدا کرده و به نظر می‌رسد استراماچونی تا کنون نتوانسته خودش را با شراط کشور ما و فوتبال ما وفق دهد و به همین دلیل می‌بینیم که عصبی است و استرس دارد و این موضوع توانسته روی کیفیت کار تیم تاثیر بگذارد. به نظرم باشگاه استقلال باید هرچه زودتر این موضوع را حل کند. از طرف دیگر بازیکنان استقلال تا کنون نتوانستند خواسته‌های سرمربی خود ایده‌هایش را در زمین پیاده کنند و مشکل همان تطبیق پذیری است که گفتم. ضمن اینکه این تیم در خط هافبک کسری نفرات دارد و در این بخش از زمین به مشکل خورده است. مشکل دیگر اینکه بازیکنان خارجی هم خودشان را نتوانستند هماهنگ کنند و ما هنوز نمی‌دانیم این نفرات کیفیت کافی را دارند یا ندارند و همه این‌ها بعد از همان تطبیق پذیری به وجود می‌آیند و وقتی این اتفاق بیافتد تازه متوجه می‌شویم که این نفرات به درد می‌خورند یا نه. این مساله به نظرم برای استقلال مشکل ساز شد است. مربی هم همانطور که گفتم استرس دارد، عصبی است و پرخاشگر است و این موضوع کیفیت کار او را تحت تاثیر قرار می‌‌دهد که در نتایج تیم خودش را نشان داده است.

کارشناس فوتبال در مورد وضعیت پرسپولیس هم گفت: به نظرم کالدرون هنوز نتوانسته سیستم و ترکیب مورد نظر خودش را در پرسپولیس پیاده کند و هنوز به بهترین ارنج و آرایش تیمی نرسیده است و برای همین مدام در ترکیب تغییرات ایجاد می‌کند و برخی بازیکنان را در پست‌های مختلف با شرح وظایف مختلف به کار گرفته و این نشان از عدم شناخت کافی دارد که برای برطرف شدنش نیاز به زمان است. برای همین می‌بینیم که تیم پرسپولیس از نظر عملکرد در دیدارهای مختلف نوسان دارد و یک روز خوب است و یک روز افت می‌کند. همانطور که گفتم با توجه به برگزاری دربی در ابتدای فصل شرایط دو تیم خوب نیست و به هر حال این موضوع باعث می‌شود دو تیم با احتیاط بیشتری بازی کنند. او در دیدار با صنعت نفت به سیستم برانکو رو آورد که بازیکنان در آن شناخت کافی از هم دارند و این یک پوئن مثبت بود.

افاضلی در مورد اینکه چقدر ممکن است مشکلات دو تیم باعث پرگل شدن بازی شود، گفت: بعید می‌دانم این اتفاق بیافتد چرا که هر دو مربی اهمیت این بازی را به خوبی می‌دانند و بعید است دست به ریسک بزنند و خطر باخت را به جان بخرند. آنها در تلاش هستند ابتدای کار به نباختن فکر کنند تا برای رفع مشکلاتشان فرصت بیشتری بخرند.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود مشکل استقلال نداشتن یک لیدر و رهبر درون زمین است، توضیح داد: این فرضیه می‌تواند درست باشد ولی در کل استقلال بازیکنان که سابقه ملی در تیم بزرگسالان یا رده‌های پایین‌تر را داشته در اختیار دارد و بازیکن با تجربه به اندازه کافی دارد. همانطور که گفتم فقط در خط میانی کسری دارد و مساله دیگر تطبیق فرم بازی مد نظر مربی است که در کیفیت بازی تاثیرگذار است. این حرف‌ها موقعی که شرایط تیم خوب نیست مطرح می‌شود و همه به دنبال پیدا کردن اشکالات تیم هستند و یک نفر نقش نبود لیدر را مطرح می‌کند و دیگری مسائل دیگر را دلیل نتیجه نگرفتن تیم می‌داند. به هر جهت عبور از این مساله منوط به این است که مربی و بازیکن به هم عادت کنند و ترکیب اصلی به دست بیاید و این‌ها چیزهایی  است که با زمان به دست می‌آید. البته نمی‌شود با قطعیت گفت که مثلاً 3 ماه دیگر شرایط استقلال خوب می‌شود و معلوم نیست نتیجه بدهد یا نه. ممکن است یک مربی بزرگ در یک تیم نتواند کار کند و نتیجه نگیرد.

افاضلی در مورد غیبت دیاباته و اسماعیلی از استقلال و جلال حسینی از پرسپولیس گفت: نبود این نفرات روی کار تیم تاثیر می‌گذارد. هم دیاباته و هم اسماعیلی در کیفیت بازی و در نحوه ورود استقلال به بازی تاثیر گذار هستند. در پرسپولیس هم جلال حسینی یک مهره کلیدی است که تجربه او خیلی به کمک پرسپولیس می‌آمد ولی هر دو تیم بازیکنان جانشین خوبی برای این نفرات دارند.

وی در مورد اینکه استقلال دو گل در دقایق پایانی بازی دریافت کرده و دلیل این موضوع چه می‌تواند باشد، گفت: می‌تواند هم حاصل بدشانسی باشد و هم یک ضعف برای این تیم به حساب بیاید. من بازی فولاد را نگاه کردم و گلی که استقلال در دقایق پایانی خورد حاصل ضعف تیم در تمرکز است و تاثیری که استرس روی ریتم بازی استقلال گذاشته خودش را نشان داد. اگر این موضوع در تیم تکرار می‌شود یعنی یک مشکل جدی وجود دارد و باید برای رفع آن تلاش کنند.

کارشناس فوتبال در مورد اینکه در کل وضعیت پرسپولیس در این بازی بهتر به نظر می‌رسد هم گفت: شاید اینطور باشد ولی دربی را نمی‌شود بر این اساس پیش بینی کرد. خیلی وقت‌ها تیم‌هایی که شرایط بدتری داشتند بازی را بردند و انگیزه بیشتری داشتند و شرایط این بازی فرق می‌کند با همه بازی‌های لیگ. بارها دیدیم با وجود اینکه دو تیم در شرایط خوبی بودند فوتبال زیبایی از آنها ندیدیم. به نظرم هر دو تیم می‌روند برای بازنده نبودن و به خوبی می‌دانند که اگر دربی ببازی حتی قهرمان هم شوی یک بخشی از موفقیت را از دست داده‌ای.

افاضلی در مورد اینکه گفته می‌شود باخت استقلال در دربی ممکن است با پایان کار استراماچونی همراه باشد گفت: بله این موضوع مطرح شده و در این مدت انواع اقسام جانشین ها را هم به عنوان گزینه نیمکت استقلال شنیدیم. این موضوع از یک طرف بار مالی برای باشگاه خواهد داشت که بعید می‌دانم به این زودی به سمت برکناری بروند. از طرفی فکر می‌کنم وقتی چنین مربی برای تیمت می‌آوری باید وقت بیشتری به او بدهی. اگر ما هم مثل عربستان بعد از 3 بازی دست به تغییر مربی بزنیم بقیه دنیا به ما می‌خندند. وقتی مربی بزرگ می‌آوری مثل برانکو که سابقه موفقیت داشته و در لیگ عربستان با یک تیم معمولی چهارم شده و تا فینال جام حذفی هم رفته است و بعد سه بازی او را کنار می‌گذاری این یک ضعف مدیریتی است. استراماچونی تازه به استقلال آمده و با شرایط فوتبال ایران آشنا نیست و باید به او زمان داده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز