خبرگزاری کار ایران

هواداران داماش باز هم ثابت کردند؛ رشت پایتخت دوم فوتبال ایران

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۸۵۵

هواداران داماش گیلان در حمایت از هوادار تازه درگذشته فوتبال سنگ تمام گذاشتند.

به گزارش ایلنا، همین‌جوری هم بدون باز کردن پای فوتبال به ماجرا می‌شود گفت که رشت این سال‌ها به پایتخت دوم ایرانی‌ها تبدیل شده است. زیبا و پذیرا و مهمان‌نواز خفته در آغوش جنگل و دریا و مهم‌تر از همه پر از اطعمه و اشربه خوردنی و نوشیدنی که در این سال‌ها به برند مهم این شهر تبدیل شده است.

در شبکه‌های اجتماعی چند سالی است که این شهر زیبا در شمال ایران به مقصد محبوب سفرروندگان تبدیل شده و درمان افسردگان خوانده شده است. حالا به این معجون زیبا یک ویدئوی چند ثانیه‌ای از شعرخوانی تماشاگران باشگاه داماش گیلان برای سحر خدایاری و حمایت از حضور زنان در ورزشگاه را هم که اضافه کنید این شهر و تیمش با فاصله در رتبه نخست محبوب‌های ایرانی قرار می‌گیرند.

روز گذشته و حین بازی استقلال و نفت مسجد‌سلیمان، وقتی همه دوربین‌ها روی تی‌شرت‌های سیاه بازیکنان استقلال زوم کرده بودند ویدئویی از تشویق تماشاگران داماش گیلان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که به سرعت وایرال شد و به دست هوادارانش رسید تا همه بدانند که همه آن چند ساعتی که در خرداد امسال و حین برگزاری فینال جام حذفی منتظر ورود تماشاگران داماش به ورزشگاه بودند ارزشش را داشت.

این تماشاگرانی که خیلی مسئولانه به ماجرای غم‌انگیز مرگ سحر خدایاری واکنش نشان دادند ارزش این را داشتند که همه ایران سه ساعت پای تلویزیون بنشینند تا تک‌تک‌شان وارد ورزشگاه شوند. ولو اینکه کمتر از ۴۰۰ نفر باشند. سال‌هاست که بین استقلال و پرسپولیس بر سر تعداد هواداران‌شان دعواست.

چند سالی هم تراکتورسازی به این دعوا اضافه شده. ولی در روزی که خیلی‌ها انتظار داشتند هواداران حداقل یکی از این تیم‌ها به این حادثه واکنشی نشان دهند تعداد اندکی از حاضران روی دو سکوی ورزشگاهی در رشت سرودی خواندند که صدایش به گوش خیلی‌ها رسید. فوتبال ایران به چنین باشگاه‌ها و چنین تماشاگرانی نیاز دارد.

باشگاهایی رها از دامن قدرت و شکل گرفته در بستر فرهنگی اجتماعی شهرشان با چنین تماشاگرانی با واکنش سریع مناسب به رویدادهای اجتماعی! اگر یک حجت موجه برای بیمار بودن فوتبال بخواهید باید بگویم همین که تنها باشگاه راست و درست ایران در دسته یک فوتبال ایران حضور دارد.

حالا همه علاقه‌مندان رشت این شهر را غیر از زندگی شبانه در میدان شهرداری، بازار محلی، کباب ترش و ماهی کولی، محله ساغری‌سازان و خیلی چیزهای دیگر، با تیم داماش می‌شناسند.

 

سامان موحدی‌راد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز