خبرگزاری کار ایران

لیگ‌برتری‌ها؛ ویلموتس برای شما برنامه ویژه‌ای دارد

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۸۴۲

سرمربی جدید تیم ملی نسبت به سرمربی پیشین توجه خاصی به بازی‌های داخلی دارد.

به گزارش ایلنا، گلایه‌ همیشگی‌مان از کارلوس کی‌روش این بود که چرا لیگ برتر به چشمش نمی‌آید و حالا که مارک ویلموتس این ضعف را پوشش داده و برای همه تیم‌های لیگ برتری ارزش قائل شده، چه بهتر که ما هم به انگیزه حاصل از حضورش در ورزشگاه‌های ایران دل خوش کنیم و امیدوار باشیم به باکیفیت‌تر شدن لیگ‌مان. سرمربی بلژیکی تیم‌ملی در واقع با تماشای هر بازی، انگیزه‌ای تازه به بازیکنان لیگ برتر می‌دهد برای رقابت با یکدیگر و همینطور برای رقابت با ملی‌پوشانی که شاید از نظر ما جایگاه‌شان در تیم‌ملی از دست رفتنی نیست.

خبر خوش برای بازیکنان لیگ برتری اینکه مارک ویلموتس بازی‌های دو هفته آینده آنها را هم می‌بیند و بعد از آن لیست تیم‌ملی را می‌نویسد. لیستی که شاید بتوانیم آن را واقعی‌ترین انتخاب‌های او بدانیم. آقای سرمربی 23 بازیکن منتخبش برای بازی با کامبوج (در تهران) و بحرین (در منامه) را بعد از هفته پنجم لیگ معرفی می‌کند و این بازیکنان از 13 مهرماه برای برپایی دومین مرحله از اردوهای تیم‌ملی در انتخابی جام جهانی 2022 و جام ملت‌های 2023 آسیا در کمپ تیم‌های ملی دور هم جمع می‌‌شوند.

لیست تیم‌‌ملی بعد از هفته پنجم اعلام و از دوازدهم مهرماه (بعد از برگزاری هفته ششم)، لیگ برتر تعطیل می‌شود. بازی‌های هفته هفتم هم می‌افتد برای روز ۲۹ همین ماه. در این فاصله، تیم‌ملی با کامبوج و کره‌شمالی دیدار خواهد کرد و می‌تواند چند روز قبل از بازی‌هایش در تهران تمرین کند. شاگردان ویلموتس از سیزدهم مهرماه وارد اردو می‌شوند، پنج روز بعد از شروع این اردو با کامبوج بازی می‌کنند و ۲۳ مهر در منامه به دیدار بحرین می‌روند. بعد از این بازی، بازیکنان به باشگاه‌های خود بازمی‌گردند و پنج روز بعد هم لیگ برتر از سر گرفته می‌شود.

برای برگزاری هفته دهم لیگ برتر، سازمان لیگ چند روز را رزرو کرده. تیم‌های استقلال، پرسپولیس، تراکتور و سپاهان که بیشترین ملی‌پوشان لیگ برتری را در اختیار دارند، زودتر از بقیه تیم‌ها یعنی در روزهای ۱۳ و ۱۴ آبان بازی می‌کنند تا بازیکنان‌شان از روز ۱۵ آبان به تیم‌ملی ملحق شوند. تیم‌ملی بعد از هشت روز یعنی در تاریخ ۲۳ آبان باید در خاک عراق به میدان برود اما در عوض در هفته ششم استراحت می‌کند که این فاصله، فرصت مناسبی برای برگزاری بازی تدارکاتی است.

در ادامه، لیگ برتر از تاریخ ۳۰ آبان پیگیری می‌شود اما تیم‌های استقلال، پرسپولیس، تراکتور و سپاهان این بار کمی دیرتر از بقیه تیم‌ها یعنی در نخستین روز آذرماه به میدان می‌روند. لیگ برتر در دی‌ماه به نیم‌فصل می‌رسد اما مسابقات بعد از هفته هفدهم تعطیل می‌شود که طولانی‌ترین تعطیلی فصل نوزدهم خواهد بود. این تعطیلی بلندمدت (از هفتم دی‌ماه تا دهم بهمن‌ماه) البته نه به خاطر تیم‌‌ملی بزرگسالان، بلکه به دلیل حضور تیم امید در رقابت‌های انتخابی المپیک است که از چهاردهم دی‌ماه تا دوم بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.

درست است که تعطیلات دی ماه در روزهای فیفا قرار ندارد اما پیش‌تر تیم‌ملی در چنین زمانی اردوهای کوتاه‌مدتی برگزار کرده و این احتمال وجود دارد که ویلموتس هم از این فرصت برای برپایی اردو یا برگزاری بازی‌های دو‌ستانه نه چندان سنگین استفاده کند. نخستین روز فیفا در سال ۲۰۲۰ همانند گذشته با تعطیلات نوروزی ما همزمان است.

مسابقات لیگ برتر ۲۸ اسفند برگزار و بعد از آن تا ۱۴ فروردین تعطیل می‌شود. در این فاصله، تیم‌ملی باید دو بازی برگشت خود با هنگ‌کنگ و کامبوج را برگزار کند؛ یکی هفتم فروردین و یکی هم دوازدهم. فعلاً اما ذهنش درگیر دو بازی دور رفت برابر کامبوج و بحرین است که 18 و 23 مهرماه برگزار می‌شوند.

خوبی ماجرا، مشخص بودن برنامه‌های تیم‌ملی است. درست بر خلافِ تیم امید که هیچ برنامه مشخصی ندارد و هیچ بازی یا اردوی تدارکاتی هم برایش در نظر نگرفته‌اند. قرعه‌کشی مسابقات انتخابی المپیک روز چهارم مهرماه برگزار می‌شود و امیدهای ایران آن روز حریفان خود را خواهند شناخت اما بعید است که این هم سودی برایشان داشته باشد چرا که فدراسیون اصلاً توجهی به تیم امید ندارد و حتی حواسش نبوده که تا پیش از شروع مسابقات، در تعطیلات چندباره لیگ برای برگزاری بازی‌های تدارکاتی یا برپایی اردوی امیدها برنامه‌ریزی کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز