خبرگزاری کار ایران

سرپرست سازمان ورزش شهرداری از برنامه‌های ویژه برای شهروندان می‌گوید

رباطی: دوشنبه‌های ورزشی را در شهر فعال کرده‌ایم/ برای شهروندان در حد رایگان خدمات ورزشی ارائه کرده‌ایم!

asdasd
کد خبر : ۸۱۰۸۷۴

سرپرست سازمان ورزش شهرداری تهران از برنامه‌های این سازمان برای رشد ورزش و تفریح در این بخش صحبت کرد.

مجید رباطی سرپرست سازمان ورزش شهرداری تهران با حضور در خبرگزاری ایلنا، درباره فعالیت این سازمان طی 6 ماه گذشته اظهار داشت: سازمان ورزش شهرداری تهران حدود دو دهه است که تاسیس شده است. در ابتدا شرکت ورزش سپس اداره کل تربیت بدنی و پس از آن هم سازمان در شهرداری فعالیتش را دنبال کرده است. به هر شکل جنس کار سازمان ارزش همگانی برای شهروندان گرامی در سطح استان و شهر دارد. در واقع کار ما همگانی است و به تمام اقشار جامعه خدمت می‌کنیم.

او ادامه داد: در دوبخش فعال هستیم. در بخش نرم افزاری ورزش‌هایی در بخش آقایان و بانوان چه در سازمان و چه در 22 مناطق تهران برنامه ریزی می‌کنیم از جمله ایستگاه‌های ورزشی ما در استان‌ها که 1200 ایستگاه داریم که حدود 700تای آن به بانوان اختصاص داده شده و بقیه در اختیار آقایان است. در این ایستگاه‌ها ما حدود 50 نفر آدم داریم تا 1000 نفر. میزان افراد حاضر در آن متغیر است.

رباطی با بیان اینکه در این دوره یک اتفاقی خوبی افتاده افزود: چند کار جالبی که صورت گرفته این است که همانطور که گفتم فعالیت ایستگاه‌ها به صورت منظم پیگیری می‌شود و دیگری دوشنبه‌های ورزشی است که رسانه‌ها هم از آن استقبال کرده‌اند و این تقریبا در استان‌ها هم جریان پیدا کرده است. در هفته جاری هم جلسه‌ای با مدیران تربیت بدنی کلانشهرها برگزار می‌کنیم تا این هم افزایی را بیشتر کنیم. در بخش سحت افزاری هم امکاناتی است که ما به صورت آبی و توپی در اختیار داریم. حدود 55 مکان آبی داریم و بقیه هم برای سالن و سوله‌های توپی است. این‌ سخت افزارها به دو بخش تقسیم می‌شود که بخشی از آن حدود 190 مکان توپی در دست سازمان ورزش شهرداری است و حدود 200 واحد هم در اختیار مناطق و سازمان‌هاست.

رباطی: دوشنبه‌های ورزشی را در شهر فعال کرده‌ایم/ برای شهروندان در حد رایگان خدمات ورزشی ارائه کرده‌ایم!

سرپرست سازمان ورزش شهرداری تهران با بیان اینکه تعرفه اندکی برای استفاده از این مجموعه‌ها پرداخت می‌شود گفت: حدود 408 مرکز فعال داریم که نصف آن در اختیار ماست و نصف آن در اختیار مناطق استان است. نرخی که ما دریافت می‌کنیم و خدماتی که به شهروندان عزیز ارائه می‌کنیم قابل قیاس با شرکت‌های خصوصی نیست و متاسفانه این برای ما زیان آور است. به همین دلیل لایحه‌ای قرار است در شورا مصوب شود که تفاوتی بین مناطق برخوردار و کم برخوردار اعمال شود. امیدواریم که نرخ‌ها متفاوت شود تا تفاوتی بین امکانات مورد استفاده قرار گرفته باشد. طی شش ماه گذشته همکاران ما خدمات زیادی به شهروندان ارائه کرده‌اند. در منطقه 15 یک مجموعه از کار افتاده داشتیم که دوباره آن را برای استفاده تجهیز کردیم. در منطقه 19 و همچنین بوستان ولایت هم به این گونه عمل کردیم. ما چند مجموعه را راه اندازی کردیم و برخی هم فعال نبود که آن را فعال کردیم.

رباطی درباره برنامه‌های سازمان شهرداری برای درآمدزایی در ماه‌های آینده گفت: من به همراه دوستان پیگیر چند موضوع هستم. یک موضوع این است که ما باید از ظرفیت‌های سازمان به خوبی استفاده کنیم تا بتوانیم حقوق‌ها را پرداخت کنیم و بعد از آن برنامه‌های سطح شهر را توسعه بدهیم. بر اساس مصوبه شورا دنبال این هستیم که مجموعه‌هایی که فضای خوبی برای خصوصی سازی دارند را واگذار کنیم. این کار را شروع کردیم ولی به هر شکل اعتقاد دارم که این کار باید انجام شود. از 40 مجموعه به 70 مجموعه رسیدیم و تصمیم داریم که ان شاء الله تا پایان سال به 110 مجموعه برسیم. فضاهایی در سالن‌های مجموعه‌ها داشتیم که واگذار کردیم و به زودی پنجمین مزایده را هم برگزار می‌کنیم. این یک بخشی از ماجراست و یک بخش دیگر مجموعه‌هایی هستند که در حال حاضر فرسوده شده‌‌اند. این مجموعه‌ها با همکاری مسئولان فنی فعلا سرپا هستند اما از آقای شهردار درخواست کردیم که واگذار شود و پس از یک یا دو سال بازسازی شده آنها را تحویل بگیریم. بدون اینکه در چند وقت اخیر با فعالیت ما تعرفه‌ها را تغییر بدهیم نسبت به سال گذشته در 5 ماه اخیر رشد 23 درصد از نظر افزایش درآمد داشتیم. متاسفانه این افزایش درآمد برای ما چندان قابل قبول نیست و کم است.

در بخش بازرگانی ما با چند کمپانی از جمله بانک شهر هم مذاکره داشتیم اما علاقه‌ای برای همکاری نشان نداده‌اند. طبق مصوبه شورای شهر مسائل تبلیغاتی ما باید زیر نظر سازمان زیباسازی انجام شود. در این راستا با سازمان زیباسازی صحبت کردیم و دنبال این هستیم که برطرف شود. فکر می‌کنم در یک دو ماه آینده بحث بازرگانی ما به خوبی حل و فصل شود. ما در همکاری با سازمان فناوری از آنها درخواست کردیم که تعامل زیادی با هم داشته باشیم. ما در حال حاضر سایت هم برای چند مجموعه ایجاد کردیم و شما به راحتی می‌توانید بلیت رزرو کنید و همه چیز بررسی خواهد شد. نقدینگی هم به هر حال روی روند ما اثرگذار بوده اما به کارمان ادامه می‌دهیم.

رباطی در ادامه بحث درآمدزایی سازمان ورزش شهرداری در پاسخ به این سوال که بودجه کافی در اختیار دارند یا خیر گفت: خیر،‌بودجه ما کافی نیست. در حال حاضر ما 60 میلیارد تومان در سازمان کسری بودجه داریم ولی نامه‌ها را ارسال کردیم که تا آخر سال تامین کنیم و جا دارد که از آقای شهردار هم تشکر کنیم که در این راستا به ما کمک می‌کنند. ما اگر از فضاهای تبلیفاتی محیط‌های ورزشی استفاده کنیم شاید برخی از مشکلات برطرف شود اما کافی نیست.

سرپرست سازمان ورزش شهرداری تهران درباره اقدامات برای ورزش جوانان در سطح شهر گفت:‌ حدود 900 زمین چمن مصنوعی فقط در سطح شهر داریم. درست است که بحشی از آن فرسوده شده اما ظرفیت خیلی خوبی است. در منطقه یازده تهران شاید شما بخواهید دو متر زمین به دست بیاورید سخت باشد اما شهرداری چندین زمین دارد که می‌تواند از آن بهره ببرد اما متاسفانه از آن به خوبی استفاده نشده است. به ما قول دادند که امسال تعرفه استفاده از امکانات تغییر کند.

او ادامه داد:‌ ما برنامه‌های متفاوتی هم داشته‌ایم و خواهیم داشت. در هفته جاری پیشکسوتان استقلال و پرسپولیس در یک بازی دوستانه با کودکان کم برخوردار بازی خواهند کرد. در چند بازی هم حضور داشتیم و جو خیلی خوبی هم دارد. امیدواریم در این دوره بیشتر هم باشد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز