خبرگزاری کار ایران

اگر طبقه دوم آزادی تا یکشنبه آماده نشود

387 میلیون تومان درآمد و 35هزار تماشاگر بیشتر برای پرسپولیس

asdasd
کد خبر : ۸۱۰۴۹۱

اگر با اصرار سازمان لیگ قانون 10 به 90 در دربی رفت‌وبرگشت به سود تیم میزبان رعایت شود، جدا از اینکه استقلال تماشاگر کمتری خواهد داشت و جو ورزشگاه با توجه به تعداد تماشاگران بیشتر به سود پرسپولیس خواهد بود

به گزارش ایلنا،باشگاه استقلال تلاش کرد تا سازمان لیگ را مجاب کند که یا از اجرای قانون 90 به 10 در دربی رفت‌وبرگشت صرف‌نظر کند یا ترتیبی بدهد که دربی برگشت هم که پرسپولیس میزبان است، بازی در وسط هفته  و یک روز غیر تعطیل برگزار شود.همان‌طور که روزنامه گل در هفته گذشته تیتر کرد، پاسخ سازمان لیگ به آبی‌ها ناامیدکننده بود.

سعید فتاحی مسئول برگزاری مسابقات در یک مصاحبه آب پاک را روی دست استقلالی‌ها ریخت و اعلام کرد هم دربی 90 به 10 برگزار می‌شود و هم‌بازی برگشت وسط هفته نخواهد بود:« قانون ۹۰ به ۱۰ در آیین‌نامه جدید مسابقات تدوین و به باشگاه‌ها هم ابلاغ‌شده،بنا بر قانون باید موضوع اجرا شود.امسال الزامات آن فراهم‌شده، بلیت‌فروشی کاملاً الکترونیکی و صندلی‌ها هم شماره‌گذاری شده و باشگاه استقلال باید راهکاری پیدا کند تا قانون ۹۰ به ۱۰ در بازی با پرسپولیس اجرا شود.باشگاه پرسپولیس قاطعانه اعلام کرده که در دربی برگشت۹۰ به ۱۰ را اجرا خواهد کرد.

الآن در این ۱۰ روز باقی‌مانده به زمان دربی راهکار‌های انجام این کار وجود دارد. سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال هم به باشگاه استقلال کمک می‌کنند.» بعد از صحبت‌های فتاحی بود که برنامه کامل بازی‌های لیگ نوزدهم اعلام شد و طبق آن دربی برگشت روز پنج‌شنبه برگزار می‌شود! به‌این‌ترتیب درخواست استقلالی‌ها برای رعایت عدالت و حق استقلال در یکسان بودن شرایط برگزاری دربی رفت‌وبرگشت نقض و نادیده گرفته شد. همان‌طور که فتاحی اعلام کرد قانون 10 به 90 نود هم هر طور که شده باید اجرا شود و مسئول اجرای آن‌هم باشگاه استقلال است.

علاوه بر این‌که دربی رفت برخلاف دربی برگشت در یک روز غیر تعطیل وسط هفته برگزار می‌شود. مشکل دربی رفت که استقلال میزبان آن است فقط به برگزاری بازی در یک روز غیر تعطیل و فراهم نبودن شرایط بلیت‌فروشی برای اجرای قانون 90 به 10 محدود نمی‌شود. مشکل سوم اینجا است که به‌احتمال فراوان طبقه دوم ورزشگاه آزادی تا روز یکشنبه آماده نمی‌شود و استقلالی‌ها فقط می‌توانند برای صندلی‌های طبقه اول بلیت‌فروشی کنند که 10درصد آن‌هم به هواداران باشگاه رقیب می‌رسد. اما پرسپولیس میزبان برای دربی برگشت طبقه بالا و پایین را در اختیار خواهد داشت!

فقط 28 هزار صندلی برای استقلال میزبان!

طبق گزارش‌های منتشرشده، ورزشگاه آزادی  درمجموع برای حدود 75 هزار تماشاگر  ظرفیت دارد. از این تعداد 32 هزار 500 صندلی در طبقه اول موجود است. از این تعداد 1145 صندلی به vip و cip و vvip  و جایگاه جانبازان و معلولان اختصاص داده می‌شود.به‌این‌ترتیب فقط 31 هزار 355 صندلی باقی می‌ماند. 10 درصد این مقدار یعنی 3 هزار و 135صندلی هم به هواداران باشگاه پرسپولیس می‌رسد تا در بهترین حالت فقط 28 هزار 220 هزار صندلی برای هواداران استقلال باقی می‌ماند.تازه اگر هیچ‌کدام از این سکوها با توجه به  ضعف و مشکلاتی در سیستم بلیت‌فروشی وجود دارد به هواداران پرسپولیس نرسد. قطعاً در این شرایط باشگاه استقلال اصلاً نباید نگران پر شدن این تعداد سکو برای دربی باشد!

66هزار و 920 سکو برای پرسپولیسی‌ها

طبقه دوم ورزشگاه حدود 43 هزار نفر گنجایش دارد. طبق محاسبات و با کسر کردن جایگاه‌های ویژه، طبقه اول برای 31 هزار و 355 نفر گنجایش دارد. به‌این‌ترتیب باشگاه پرسپولیس برای بازی برگشت می‌تواند 74 هزار و 355 بلیت بفروشد.از این تعداد10 درصد یعنی 7 هزار 435 بلیت به هواداران استقلال می‌رسد و 66 هزار 920 هوادار پرسپولیس می‌توانند در دربی برگشت از تیم خودشان روی سکوها حمایت کنند. به‌این‌ترتیب نه‌تنها جو دربی برگشت برای استقلال به‌مراتب سخت و سنگین‌تر خواهد بود، درآمد باشگاه پرسپولیس از بلیت‌فروشی بازی خانگی بسیار بیشتر از استقلال خواهد شد. باشگاه پرسپولیس برای دربی برگشت می‌تواند 38 هزار و 700 بلیت بیشتر نسبت به استقلال در دربی  رفت بفروشد.

درآمد و تماشاگر بیشتر برای پرسپولیس!

در چنین شرایطی اگر با اصرار سازمان لیگ قانون 10 به 90 در دربی رفت‌وبرگشت به سود تیم میزبان رعایت شود، جدا از اینکه استقلال تماشاگر کمتری خواهد داشت و جو ورزشگاه با توجه به تعداد تماشاگران بیشتر به سود پرسپولیس خواهد بود، به لحاظ مالی هم پرسپولیسی‌ها در بحث بلیت‌فروشی( قیمت بلیت سکوهای طبقه دوم 10 هزار تومان محاسبه‌شده است)  387 میلیون تومان بیشتر از استقلال کسب درآمد می‌کنند. در چنین شرایطی درمجموع دربی رفت‌وبرگشت فقط35 هزار 655 هوادار استقلال می‌توانند دربی را از نزدیک ببینند و از تیم خودشان حمایت کنند اما این تعداد برای پرسپولیس 70 هزار 55 نفر خواهد بود. یعنی درمجموع 34 هزار و 400 پرسپولیسی بیشتر از استقلال در دربی رفت‌وبرگشت حاضر می‌شوند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز