خبرگزاری کار ایران

فوتبال یعنی عشق تمام نشدنی؛

انقلابی برای زیبایی و هیجان در استادیوم‌ها؛ بگذارید من و تو ما بشویم!

asdasd
کد خبر : ۸۰۸۳۴۰

در دنیای کنونی، ارتباط مستقیم با هواداران برای ارگان‌های ورزشی امری حیاتی است چرا که یک محصول ورزشی، یک باشگاه و یک لیگ دیگر نمی‌تواند فقط به بازار فیزیکی و واسطه‌ها کفایت کند.

به گزارش ایلنا، «آنتونلو وندیتی» خواننده مشهور ایتالیایی در یکی از ترانه‌هایش به نام «Amici Mai» می‌گوید: «برخی عشق‌ها هرگز تمام نمی‌شوند.» شاید این بهترین توصیف از فوتبال برای علاقه‌مندان به این ورزش باشد؛ عشقی تمام‌نشدنی، عشقی که هر روز و هر شب خانواده‌های متعددی را گرد هم می‌آورد، در سایه‌اش «من» و «تو»، «ما» می‌شود و در آن مجنون اوضاع نابسامان معشوق را برنمی‌تابد و برای بازگرداندن شرایط آرمانی، به آب و آتش می‌زند.

اما چه فعل و انفعالی می‌تواند امنیت این عشق ماورایی و بی‌رقیب را در معرض خطر قرار دهد؟ چه اتفاقی یارای این را دارد که لکه‌ای سیاه بر پیکره این عشق مقدس بیندازد؟ اگر قلم به دست بگیرید و بخواهید از عوامل داخلی نام ببرید بعید است جوهری روی کاغذ خشک شود اما زمانی که پای عوامل خارجی و اقدامات خارج از مستطیل سبز به وسط بیاید، توانایی شما در متوقف کردن حرکت انگشت‌هایتان به صفر می‌رسد.

آنجاست که در کسری از ثانیه ورق‌های زیادی زیر دست‌های شما به سیاهی می‌رود و پر می‌شود از دلایل و عواملی که در خصوص هر کدام می‌توان کتاب‌های متعددی نوشت؛ از سیاست‌های غلط پشت پرده گرفته تا سهل‌انگاری و یورش افعی‌های تشنه به نیش زدن در فضای مجازی.

در چنین شرایطی ا‌‎ست که باید به یاد آوریم «پیشگیری همیشه بهتر از درمان است» و به همین دلیل نیز اخیراً بسیاری از ارگان‌های فوتبالی اعم از فدراسیون‌ها، لیگ‌ها و باشگاه‌های مختلف جهان تصمیم گرفته‌اند جهت بهبود، افزایش امنیت و البته بهره‌مندی هر چه بیشتر از اثرات جادویی عشق به فوتبال، استراتژی و طرحی جدید برای تولید محتوای خود و تعمیم آن در پلتفرمی اختصاصی را ارائه دهند.

در مواجهه با رقابت روز افزون با پیشنهادات سرگرم‌کننده، ترغیب هر چه بیشتر هواداران به حضور در ورزشگاه‌ها و ایجاد ارتباط نزدیک بین این دو رکن اساسی به هیچ عنوان کار آسانی نیست، خصوصاً اینکه هواداران اکنون در فضای مجازی با دنیایی مواجه هستند که سقفی برای آن نمی‌توان متصور شد. از این رو ارتباط مستقیم با آنها و توجه به تک‌تک خواسته‌هایشان حالا یک انتخاب نیست، بلکه التزام و اجبار است!

این پلتفرم جدید به باشگاه‌ها کمک می‌کنند تا با هواداران‌شان در ارتباط همیشگی باشند و دغدغه‌هایی که آنها روی کاغذ برای خود لیست کرده‌اند را هر لحظه بشنوند و مورد توجه قرار دهند. ضمن اینکه به کمک اطلاعاتی که درباره علایق هواداران جمع‌آوری شده، می‌توان تولید محتوای مد نظر آنها را از طرق مختلف در اختیارشان قرار داد و رضایت‌شان را به طور حداکثری جلب کرد. افزون بر این مسأله، انقلاب بازار سمعی بصری، سهامداران را نیز به بالا بردن سهام خود تشویق می‌کند. به همین دلیل نیز می‌توان گفت که اگر این طرح بتواند پایگاهی در دل فوتبال‌دوستان به دست آورد، شبیه به یک انقلاب و تحولی بزرگ در فوتبال و حتی جهان ورزش خواهد بود.

در دنیای کنونی، ارتباط مستقیم با هواداران برای ارگان‌های ورزشی امری حیاتی است چرا که یک محصول ورزشی، یک باشگاه و یک لیگ دیگر نمی‌تواند فقط به بازار فیزیکی و واسطه‌ها کفایت کند و هر ارگان ورزشی باید مسئولیت سیاست‌های دیجیتال و جلب نظر هواداران خود در فضای مجازی را نیز بر عهده بگیرد. در واقع باشگاه‌ها، فدراسیون‌ها و مسئولان لیگ‌های مختلف جهان باید تا حد ممکن درباره عادات و علایق هواداران اطلاعات جامعی کسب کنند تا درک بهتری از کلیدی‌ترین عامل حیاتی فوتبال - هواداران - داشته باشند و رضایت‌شان را جلب کنند.

حالا این سؤال مطرح است که آیا این تغییر به عنوان بخشی از یک جنبش جهانی در کشورمان نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت؟

اگر به اخبار رسانه‌های غیرمکتوب کشورمان در سال‌های اخیر نگاهی اجمالی بیندازید متوجه خواهید شد که اکثراً این صفحات، کانال‌ها و سایت‌های هواداری هستند که محتوای مد نظر علاقه‌مندان تیم‌های مختلف را تولید و به دنبال‌کنندگان خود عرضه می‌کنند.

همین امر نشان می‌دهد که ارگان‌های رسمی در کشورمان - از مسئولان باشگاه‌ها گرفته تا مدیران فدراسیون‌ها - در این خصوص، خواسته یا ناخواسته کوتاهی کرده‌اند و باید هر چه سریع‌تر جبران مافات کرده و همگام با موج جهانی، انقلاب جدید را کلید بزنند.

 

نوید صراف

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز