خبرگزاری کار ایران

مهاجم سابق موناکو و تیم ملی کامرون، هافبک سابق میلان و تیم ملی ایتالیا!

2 خارجی سرشناس در رادار استقلال

asdasd
کد خبر : ۸۰۷۶۳۸

بنجامین موکانجوبیله بازیکن کامرونی- فرانسوی و آندرا برتولاچی هافبک ایتالیایی گزینه‌های موردنظر استقلال هستند که این هفته احتمالاً یکی از آن‌ها برای عقد قرارداد با استقلال به تهران می‌آید.

به گزارش ایلنا، باشگاه استقلال در تعطیلات لیگ برتر به دنبال تقویت تیم و جذب یکی دو بازیکن جدید است.روزبه چشمی یکی از گزینه‌ها است که مذاکرات خوبی هم باشگاه انجام داده و احتمال اینکه امروز قرارداد ببندد و دوباره آبی‌پوش شود زیاد است.

با بازگشت احتمالی روزبه استقلال در فاز دفاعی تقویت می‌شود و او کاپیتان و رهبر تیم درون زمین خواهد بود. جذب روزبه پروژه اصلی آبی پوشان در آخرین روزهای تابستان نیست. هدف اصلی آندره آ استراماچونی و مدیریت باشگاه خرید یک هافبک هجومی یا هافبک طراح برای تقویت قدرت هجومی تیم است.

شیخ دیاباته در نوک خط حمله مکمل و زوج مناسبی ندارد که برای او ایجاد موقعیت کند.تاکنون اسامی مختلف و بعضاً گزینه‌های بزرگ و قابل‌توجهی با کارنامه و سابقه حضور در سری A برای استقلال مطرح‌شده است که باشگاه استقلال از پس‌خرید و جلب رضایت هیچ‌کدام از بازیکنان موردنظر استراماچونی برنیامده است. دیاباته و میلیچ خرید‌های خارجی استقلال یک وجه  مشترک دارند که آن‌هم سابقه بازی در کالچواست.

بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود بازیکن بعدی هم که قرار است بیاید چنین ویژگی  داشته باشد.در این روزها نام 2 بازیکن جدید مطرح است. ابتدا عنوان شد یک بازیکن ایتالیایی و یک بازیکن فرانسوی 2 گزینه اصلی استقلال هستند. بعد از اعلام ملیت این بازیکنان نام آن‌ها هم اعلام شد. طبق شنیده‌ها بنجامین موکانجوبیله بازیکن کامرونی- فرانسوی و آندرا برتولاچی هافبک ایتالیایی گزینه‌های موردنظر استقلال هستند که این هفته احتمالاً یکی از آن‌ها برای عقد قرارداد با استقلال به تهران می‌آید.

مهاجمی که به تبانی متهم شده بود!

درباره اینکه اصلاً بنجامین موکانجو در لیست استقلال قراردارد یا نه تردیدهایی وجود دارد و شاهد تکذیب‌های غیررسمی مدیران استقلال در این خصوص بودیم. بازیکن 30 ساله کامرونی- فرانسوی  که پست تخصصی‌اش مانند شیخ دیاباته مهاجم نوک است و توانایی و سابقه بازی در بال چپ و راست را هم دارد.

این بازیکن کامرونی  هرچند 2 فصل اخیر و از سال 2017 او در لیگ چین بازی می‌کند اما  موکانژو سال‌ها در لیگ یک و 2 فرانسه و باشگاه‌هایی مثل نانسی، رن، موناکو و لوریان توپ زده است. 165بازی در لاشامپونه، 47 گل و 8 پاس گل و همچنین 73 بازی در لیگ 2 فرانسه با 16 گل زده و 4 پاس گل کارنامه او دریکی از لیگ‌های معبر اروپایی را تشکیل می‌دهد.57 بازی ملی و 8 گل هم بین سال‌های 2011 تا 2018 در کارنامه این مهاجم آفریقایی به چشم می‌خورد.

ارزش تو در سایت ترانسفر مارکت 8/2 میلیون یورو تعیین‌شده که کمتر از شیخ دیاباته است که 3 میلیون یورو ارزش‌گذاری شده بود. جدا از تکذیب‌های غیررسمی باشگاه، نکته دیگری که باعث می‌شود نسبت به گزینه بودن بنیامین تردید کنیم پست بازی و البته رزومه او است. استراماچونی به دنبال هافبک طراح یا هافبک تهاجمی است اما این بازیکن حتی یک بازی رسمی هم در این پست‌ها انجام نداده است.

از طرف دیگر استراما روی هر بازیکنی دست گذاشته سابقه دست‌کم نیم‌فصل حضور در  سری A  ایتالیا را داشته است که این مورد درباره موکانژو به چشم نمی‌خورد. از طرف دیگر یک نکاه منفی دیگر هم در کارنامه این بازیکن که گفته می‌شود به باشگاه تراکتور هم پیشنهادشده بود به چشم می‌خورد. بعد از 3 شکست پیاپی کامرون در جام جهانی 2014 برزیل بود که کمیته اخلاقی این کشور آفریقایی اعلام کرد خبرهایی در مورد تبانی احتمالی  7 تن از بازیکنان این تیم که در جریان 3 دیدار جام جهانی شنیده‌شده است که بر مبنای آن پرونده‌ای را گشوده تحقیقات  خودشان را آغاز کرده‌اند.

گفتنی است کامرون در سه دیدار مرحله گروهی خود در جام جهانی مقابل برزیل، کرواسی و مکزیک شکست خورد و بدون امتیاز جام را ترک کرد.شکست چهار بر صفر و عجیب این تیم مقابل کرواسی، اخراج بی‌دلیل و خطای واضح الکس سانگ روی ماریو مانژوکیچ و مشاجره بنویت آسو اکوتو و بنجامین موکانجو از مواردی است که گفته می‌شد ارتباط‌هایی با تبانی‌ها داشته‌اند. یکی از مسئولین استقلال هم درباره مذاکره و توافق اعلام کرده است «هنوز هیچ توافقی با هیچ بازیکنی نداشته‌ایم و این اخبار بیشتر گمانه‌زنی است.

درصورتی‌که استراماچونی بازیکنی را مورد تائید قرار دهد با او قرارداد امضا می‌کنیم.» تاز این صحبت می‌شود این‌گونه برداشت کرد که موکانژو گزینه پیشنهادی باشگاه به مرد ایتالیایی است و استراما خودش نام این بازیکن را به باشگاه نداده است. حالا استقلالی‌ها امیدوارند سرمربی تیم مجوز خرید این مهاجم کامرونی را برای خط هافبک صادر کند!

ستاره سابق میلان در استقلال!؟

گزینه دوم یعنی آندرا برتولاچی واقعاً جذاب است. هافبک طراح و هافبک هجومی که قراردادش با باشگاه آث میلان تمام‌شده و حالا بازیکن آزاد است! برتولاچی 28 ساله متولد شهر رم است و فوتبالش را هم در باشگاه آ ث رم آغاز کرده است. فصل 2009- 2010 را با لچه در سری B  گذراند و 6 بازی برای آن‌ها انجام داد.این بازیکن چپ پا و 79/1 سانتی‌متری از فصل 2010 تا 2019 فقط در سری A توپ زده است.رم، لچه،جنوا و میلان تیم‌های او در ایتالیا هستند.

ارزش این بازیکن در سایت ترانسفر مارکت 3میلیون یورو تعیین‌شده است که هم قیمت دیاباته است. البته بازیکن سابق میلان در دوران اوجش 15 میلیون یورو هم جابجا شده بود! برتولاچی سابقه بازی در تمام رده‌های ملی ایتالیا را دارد و از سال 2014 موفق شده 5 بازی هم برای تیم بزرگسالان ایتالیا انجام دهد. البته گفته می‌شود برتولاچی از آتالانتا در سری A و فلامینگو برزیل هم پیشنهاد دارد که اگر این موضوع درست باشد آبی پوشان شانسی برای جذب این ستاره ایتالیای نخواهند داشت.این هافبک شوت‌زن، خلاق و سرعتی که  در مصاف‌های یک‌به‌یک توانایی دریبل بازیکن روبرو را دارد.خرید این بازیکن سنگ بزرگی برای استقلال محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز