خبرگزاری کار ایران

سهراب بختیاری زاده در گفت‌و گو با ایلنا:

روزبه برای باشگاه فراتر از بازیکن است و امیدوارم برگردد/ از استراماچونی حمایت کنید/ با این وضعیت گواردیولا هم بیاید انتقاد می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۶۴۱

مدافع سابق استقلال معتقد است استراماچونی باید با آرامش کامل کارش را دنبال کرده و تیم را به موفقیت برساند و اگر نتواند موفق شود کار استقلال خیلی سخت خواهد شد.

به گزارش ایلنا،سهراب بختیاری زاده مدافع سابق استقلال معتقد است تیم استراماچونی مقابل فولاد نمایشی به‌مراتب بهتر از بازی اول برابر ماشین‌سازی داشت اما این تیم تغییرات زیادی نسبت به سال گذشته داشته و باید به سرمربی آبی پوشان پایتخت زمان داده شود و باشگاه و هواداران از او حمایت کنند .

استقلال مقابل فولاد مساوی کرد. این بازی چطور بود؟

استقلال در این دیدار نسبت به بازی اول مقابل ماشین‌سازی بهتر بود اما چیزی که برای این تیم خیلی مهم است تغییرات زیاد در بخش بازیکنان است که برای استقلال گران تمام می‌شود و چند هفته اول را از دست می‌دهند که طبیعی است. امیدوارم به همان اندازه‌ای که طرفداران استقلال را دوست دارند به همان مقدار هم تحمل کنند و چندهفته‌ای به تیم زمان بدهند چون شک ندارم که استقلال بهتر می‌شود اما امیدوارم زودتر بهتر شود تا امتیازات را برای قرار گرفتن در کورس قهرمانی از دست ندهد. چیزی که می‌بینم در استقلال استراماچونی روی بازیکنان احاطه دارد که نکته مثبتی است و بازیکنان هم به او اعتماد و اعتقاد دارند اما یک سری بازیکنان جوان که تازه برای استقلال بازی می‌کنند باید جو سنگین اینجا را کاملاً حس کنند و بدانند که در استقلال بازی کردن شرایط خاص خودش را دارد و بدانند که هر بازی سنگین است چون رقبا با تمرکز و قدرت تمام می‌آیند و باید حرفه‌ای‌تر فکر و زندگی کنند و برای امتیاز گرفتن دو برابر قبل تلاش کنند.

مساوی با فولاد عادلانه بود؟

شکل بازی به‌گونه‌ای بود که نبض بازی دست استقلال بود اما این برای بردن کافی نیست و برای نتیجه گرفتن باید در موقعیت‌سازی بهتر عمل کنید. استقلال نسبت به بازی اول نبض بازی دستش بود و بیشتر از هفته اول مالکیت توپ را در اختیار داشت اما در موقعیت‌سازی باید با نفرات بیشتر و شهامت و هماهنگی بیشتر عمل کرد تا بتوانند فرصت سازی کنند. به نظر من استقلال یکی دو هفته دیگر زمان می‌خواهد تا بهتر شود.

استقلال در ورزشگاه آزادی تا دقیقه 95از فولاد جلو بود و در ثانیه‌های پایانی گل خورد. چرا استقلال در این بازی خانگی مساوی کرد؟

زیبایی فوتبال به همین است که ممکن است دقیقه یک یا دقیقه صد گل بخورید. در آن صحنه قبل از اینکه توپ به سمت دروازه استقلال بیاید بازیکنان استقلال حدود 30 ثانیه تمرکز نداشتند تیم به‌نوعی رهاشده عمل کرد و توپ سانتر شد و نفرات دفاعی استقلال سراسیمه عمل کردند و بدون تمرکز بدترین جا را برای گرفتن انتخاب کردند و گل خوردند. استقلال در این بازی موقعیت‌های زیادی خلق نکرد اما فولاد از روی تک موقعیت خودش گل زد و بازی را مساوی کرد.

انگار لحظات پایانی دارد به کابوس استقلال تبدیل می‌شود چون مقابل ماشین‌سازی هم لحظات پایانی گل خورد و باخت. این‌طور نیست؟

فکر می‌کنم دلیل این کار عدم هماهنگی بازیکنان است چون استقلال نسبت به فصل قبل تغییرات داشته و بازیکنان هنوز هماهنگ نیستند. یک سری بازیکنان جوان هم تازه به استقلال آمده‌اند و باید تمرکز بیشتری داشته باشند چون تیم‌ها مقابل استقلال تلاش مضاعف می‌کنند تا نتیجه بگیرند. شک ندارم استقلال هفته‌به‌هفته بهتر می‌شود البته در یک سری پست‌ها باید بهتر عمل کنند و در عمق دفاع هم آسیب‌پذیر بودند و هنوز استقلال آن تیمی نیست که خودش را به حریف تحمیل کند و در موقعیت‌سازی هم خوب عمل نمی‌کند.

در مورد بازگشت احتمالی روزبه چشمی به استقلال چه نظری دارید؟

از روز اول هم گفتم از دست دادن بازیکنانی مثل روزبه چشمی، امید نورافکن و امید ابراهیمی فاجعه مدیریتی است. من قصد تخریب مدیریت باشگاه را ندارم و اعتقاددارم انتقادها باید سازنده باشد اما چه دلیلی دارد که بازیکنان تأثیرگذار تیم را به خاطر مسائل مالی از دست بدهیم و با این مشکلات اقتصادی بازیکن خارجی بیاوریم و زمان بخواهند تا با تیم هماهنگ شوند. بازیکنانی مثل روزبه چشمی برای باشگاه فراتر از بازیکن هستند و در بخش نمادسازی می‌توانند عمل کنند. چطور سپاهان می‌تواند نورافکن را بگیرد اما این بازیکن که در تیم‌های پایه استقلال ساخته‌شده را استقلال نمی‌تواند حفظ کند. یکی از مشکلات و معضلات بزرگ استقلال این است که اول فصل را از دست می‌دهد چون 6-7 بازیکنان جدا می‌شوند و بازیکنان جدید می‌آیند و تا هماهنگ شوند زمان می‌برد. اگر می‌خواهیم وحدت تیمی داشته باشیم باید به مربی زمان بدهیم که متأسفانه در این زمان استقلال امتیاز از دست می‌دهد. با بازگشت چشمی موافقم و شک ندارم بازیکن باهوشی است و خیلی بهتر از این می‌تواند عمل کند. امیدوارم چشمی برگردد چون با قلبش برای استقلال بازی می‌کند و تعصب خودش را به تیم نشان داده و باشگاه اجازه ندهد چنین بازیکنان تأثیرگذاری به‌راحتی از تیم جدا شوند.

لیگ هنوز شروع نشده تعطیل شد. در مورد این وقفه‌ها چه نظری دارید؟

امیدوارم که لیگ تعطیل نشود اما به کادر فنی تیم ملی هم باید حق بدهیم چون زمان نیاز دارند تا کار کنند و اگر هم لیگ تعطیل می‌شود مدت کوتاهی باشد. اگر تعطیلات لیگ کوتاه‌مدت باشد روی تیم‌ها چندان تأثیری ندارد اما اگر مداوم و طولانی‌مدت باشد لیگ را از گرمی می‌اندازد.

چه تصوری از بازی استقلال با نفت مسجدسلیمان در خانه حریف دارید؟

بازی نفت مسجدسلیمان را مقابل صنعت نفت آبادان دیدم و خیلی خوب بازی می‌کنند. استقلال در خانه حریف کار سختی دارد اما پارسال در لیگ و جام حذفی این تیم را بردند و استقلال اگر می‌خواهد در کورس قهرمانی باشد باید شروع به بردن کند. نفت مسجدسلیمان را به خاطر مردم این شهر دوست دارم و از طرفی هم دوست دارم استقلال نتیجه بگیرد تا در کورس باشد و درمجموع آرزوی موفقیت برای هر دو تیم دارم.

این بازی قبل از دربی است و تا چه اندازه تحت تأثیر دربی خواهد بود؟

تااندازه‌ای تأثیر دارد اما استقلال نباید امتیاز از دست بدهد و قبل از دربی با برد به مصاف پرسپولیس برود. بازیکنان استقلال باید بازی به بازی به لیگ نگاه کنند چون این بازی هم مثل بقیه بازی‌ها 3 امتیاز دارد و باید تلاش کنند تا برنده باشند.

فکر می‌کنید استراماچونی در استقلال موفق می‌شود؟

امیدوارم بشود. باشگاه و هواداران از او حمایت کنند و شرایطی را فراهم کنند تا استراماچونی با آرامش کارش را دنبال کند. اگر استراماچونی موفق نشود بدعادت می‌شویم و حتی گواردیولا هم بیاید از او انتقاد می‌کنیم و هیچ مربی نمی‌تواند بیاید و در استقلال موفق و تأثیرگذار باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز