خبرگزاری کار ایران

کاکوها در لیگ آزادگان مدعی شدند

مهابادی به دنبال بازگشت فجر دوست داشتنی به لیگ برتر

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۶۰۲

شیراز چند سالی است که در سطح اول فوتبال ایران نماینده‌ای ندارد.

به گزارش ایلنا، فوتبال شیراز قطب جدا افتاده فوتبال ایران است. قطبی که سال‌هاست آرام و خاموش از سطح اول فوتبال ایران فاصله گرفته و مسیر نابودی تدریجی را در پیش گرفته است. قطبی که نیم قرن تمام با باشگاه ریشه‌داری چون برق در فوتبال ایران حضوری پررنگ و قابل ملاحظه داشت اما همین که امروز نمی‌دانیم برق کجاست و چه بر سرش آمده، برای توصیف فوتبال فراموش شده شیراز کافی است. تیم ریشه‌داری که تقریباً همه ملی‌پوشان فارس آنجا رشد و نمو کردند و به فوتبال ایران معرفی شدند که آخرین آنها مهدی شیری معروف بود که حالا با موهای سپید کرده در قشقایی هنوز پا به توپ است.

فوتبال شیراز اما در دو دهه اخیر با فجرسپاسی در لیگ برتر برای خود اعتباری جمع‌آوری کرد تا حداقل برق و خاطرات طولانی‌اش را موقتاً فراموش کنیم اما از فجر و جوانان مایه‌دارش چند سالی است که خبری نداریم. تیمی که آخرین بار در لیگ سیزدهم رؤیت شد و بعد از سقوطی حزن‌انگیز به لیگ یک تا به امروز نتوانسته به جایگاه قبلی بازگردد. تیمی که حالا تنها باقی‌مانده فوتبال این شهر است و تتمه آبرو و اعتبار فوتبال شیراز را به دوش می‌کشد اما 5 فصل تمام است که هنوز نتوانسته به سطح اول فوتبال ایران بازگردد و این برای استانی که همیشه یک قطب بزرگ و غیرقابل انکار در فوتبال ایران محسوب می‌شده، یک خسران بزرگ است.

از روزگار هیجان‌انگیز فجرسپاسی و شر و شور جوانانش در لیگ برابر بزرگان، حالا یک تیم بی‌سر و صدا بر جای مانده که در لیگ یک روزگار سپری می‌کند اما اصالت و هویت سابق خود را حفظ کرده.

تیمی که مبنا و اساس آن بر پایه حضور جوانان بومی بود و در روزگار چلچلی‌اش هم از ستاره‌های دانه درشت و بریز و بپاش حذر می‌کرد، حالا در روزگار عسرت بیشتر از همیشه به این جوانان میدان و بها می‌دهد.

تیمی که با امید به همین جوانان گمنام و البته بومی بااستعداد شیراز، فصل گذشته تا لبه رستگاری و صعود به لیگ برتر پیش آمد اما بریز و بپاش رقبای پولدار و ستاره‌های باتجربه آنها، در کورس سرنوشت‌ساز هفته‌های پایانی، کلید موفقیت بود که فجر از آن بهره‌ای نداشت و نتوانست در کورس صعود باقی بماند.

این فصل هم البته داستان مثل همیشه است. فجر با جوانان بومی و بااستعدادش لیگ یک را با امیدهای فراوان آغاز کرده تا بلکه این بار طلسم را بشکند و آخر داستان با صعود به لیگ برتر و بازگشت به خانه سابق، رؤیایی به اتمام برسد تا چراغ فوتبال شیراز کماکان روشن بماند.

فجر در هفته چهارم لیگ در ادامه مسیر صعود با 4 گل ملوان دیگر تیم ریشه‌دار اما مضمحل شده را مغلوب کرد تا یک گام محکم در مسیر جاده رؤیاها بردارد. کسی چه می‌داند، شاید مقصد نهایی این جاده این بار به آسمان لیگ برتر ختم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز