خبرگزاری کار ایران

حسین شایان:

یک فرآیند هدفمند از استعدادیابی وحمایت تا شکوفایی شکل گرفته است/ آینده خوبی در دو و میدانی رقم خواهد خورد

asdasd
کد خبر : ۸۰۴۸۴۴

سخنگوی سازمان تیم‌های ملی فدراسیون دو و میدانی از برگزاری مسابقات دو و میدانی المپیاد استعدادهای برتر ابراز خرسندی کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون دوومیدانی، مسابقات دو و میدانی دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر پسر کشور در استان سیستان و بلوچستان برگزار شد و این رقابت‌ها هم‌اکنون در بخش دختران هم به میزبانی استان گلستان درحال برگزاری است.

حسین شایان سخنگوی سازمان تیم‌های ملی فدراسیون دو و میدانی در خصوص ارزیابی این رقابت‌ها در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون اظهار داشت:  «مسابقات خوبی از نظر کمیت برگزار شد و بیشتر استان‌ها با ظرفیت خوبی در این رقابت‌ها شرکت کرده بودند. از نظر کیفی در برخی از مواد خوب، متوسط وحتی ضعیف هم بودیم. این امر طبیعی است و به طبع ما شاهد ثبت نتایج خیلی خوبی از ورزشکارانی در مواد مختلف هم بودیم که از نقاط قوت این مسابقات بود. در این رده سنی فیزیک بدنی مهمترین گزینه ارزیابی برای استعدادیابی در دو و میدانی است. بیشتر ورزشکاران حاضر در این مسابقات تکنیک‌های لازم برای مواد مختلف را می‌دانستند و باید منتظر گزارش استعدادیاب‌های فدراسیون که در این مسابقات حاضر بودند باشیم تا در سازمان تیم‌های ملی در خصوص آن‌ها اظهار نظر و تصمیم‌گیری نماییم.» 

شایان در خصوص برنامه‌ریزی برای حفظ استعدادهای شناخته شده در المپیاد استعدادهای برتر گفت:  «ما تجربه خوبی از دو سال گذشته در خصوص برنامه‌ریزی در رده‌های پایه داشتیم. با برگزاری اردوهای مقطعی و متمرکز، برترین‌های استعدادیابی که به صورت بلند مدت و کوتاه مدت در تهران برگزار کردیم، نتایج خوبی گرفتیم. حضور مربیان ورزشکاران در اردوها زیر نظر ناظران فنی فدراسیون دو و میدانی و حمایت از این استعدادها تا حضور در ترکیب تیم ملی و کسب نتایج مطلوب در آسیا از جمله برنامه‌ریزی‌های هدفمند فدراسیون دو و میدانی در حفظ استعداد‌ها است.» 

سخنگوی سازمان تیم‌های ملی فدراسیون دو و میدانی با اشاره به چشم‌انداز وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون دو و میدانی به حمایت از استعدادها گفت:  «بی شک چشم‌انداز مشترک وزارت ورزش و جوانان و همچنین فدراسیون دو و میدانی در این طرح، بلند مدت بوده و حمایت ورزشکاران سنین پایه از جمله مهمترین اهداف مشترک ما است. برنامه‌ریزی برای حضور در تیم‌های ملی از رده سنی نوجوانان تا بزرگسالان قطعاً با ریزش تعدادی از ورزشکاران همراه خواهد بود. این روند به نوعی یک هرم هدفمند برای تقویت تیم‌های ملی رده سنی بزرگسالان است. ما پس از برگزاری مسابقات استعدادیابی در دو و میدانی، نخبه‌های این طرح را شناسایی کردیم و با حمایت از آن‌ها ترکیب تیم ملی نوجوانان را برای اعزام به مسابقات آسیایی تشکیل دادیم. حال پس ریزش مقطعی شاهد شکل گیری یک تیم منسجم برای تشکیل اردوی منتخبین جوانان برای حضور در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا هستیم. پس این امر یک فرآیند هدفمند دراستعدادیابی، حمایت تا شکوفایی است.»

وی در پایان ضمن قدردانی از میزبانی استان‌های سیستان و بلوچستان و گلستان در برگزاری دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر پسر و دختر کشور برای آینده‌ای روشن در دو و میدانی ایران ابراز خشنودی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز